Wpis z mikrobloga

Pytanie do znawców amerykanska #motoryzacja, dlaczego klasyczne muscle cary miały tylko max 4 biegi w manualu i to w latach 70 i 80, i dlaczego pomimo mocy <300 km np taki pontiac gto wg. Wikipedii osiągał tylko 180km/h?
  • 10
@Sarumun bo amerykańska motoryzacja była kiepska. Wsadzali olbrzymie silniki do tego co mieli z lat 40 50 . Paliwo lało się strumieniami więc jakoś było. Zawieszenie, hamulce i układ kierowniczy to było katastrofa
@Sarumun: Bo miałeś w uj momentu, więc lepiej było dać 3 dłuuugie biegi, albo 4 jak chciało się mieć trochę przyśpieszenia. 5 to nadbieg, upowszechniła się po kryzysie paliwowym żeby oszczędzać paliwo, bo większość starych samochodów w Europie wtedy też miała max 4 biegi.
@Sarumun: Tak jak pisze @anonimowyrozmowca i @sailor_73 - mega długie zmiany biegów, w dodatku możliwie płynne więc realnie trwały jeszcze dłużej dlatego rekompensowano to po prostu w kuj wielkimi silnikami i automatycznie pozwalało to też na pracę w dość dużym zakresie obrotów :D

Inna sprawa że to jest po prostu amerykański styl, ich inne podejście, z drugiej strony oni by cię pytali ale dlaczego ktoś wymyślił że do prowadzenia samochodu potrzeba
Saeglopur - @Sarumun: Tak jak pisze @anonimowyrozmowca i @sailor_73 - mega długie zmi...
@Sarumun: Mazda w latach 80, do rodzinnego vana pakowała silnik coś powyżej 3 litrów w układzie v6 i do tego 3 biegi w automacie. Wersja co prawda na emiraty arabskie ale na USA też taka była. Jak masz duży silnik benzynowy i dużo momentu a mało mocy w zwykłym, nie sportowym aucie to biegi potrzebne są tylko po to żeby było ciszej w środku.

Co innego u nas, drogie paliwo, małe