Wpis z mikrobloga

W latach 1953-1990 w Brazylii obowiązywał zakaz importu gotowych samochodów, musiały one być co najmniej składane w kraju, co miało na celu budowę silnego przemysłu motoryzacyjnego w tym rolniczym kraju i zadanie to skończyło się sukcesem, ale upodobniło też nieco brazylijskie drogi do tych z krajów komunistycznych albo współczesnego Iranu - różnorodność motoryzacyjna była stosunkowo niska i istniało wiele specyficznych modeli charakterystycznych tylko dla Brazylii. Samochody, które motoryzowały ten kraj będę opisywał pod tagiem #gratyzbrazylii
Cz.1 - Willys Aero
Był to kompaktowy samochód, wytwarzany w USA w latach 1952-1955. 5 lat po zakończeniu oryginalnej produkcji, w 1960 roku linie produkcyjną odkurzono i przeniesiono do Brazylii, gdzie Aero osiągnął olbrzymi pośmiertny sukces - pomijając VW T1 i terenówki, był on przez większość lat 60 drugim najlepiej sprzedającym się samochodem po VW Garbusie, który zresztą był absolutnym dominatorem - na przykład w roku 1966 sprzedano 77 tysięcy Garbusów i 11 tysięcy Aero Willysów.
W latach 1960-1971 wyprodukowano więcej sztuk tego modelu, niż w USA(116 967 vs. 91 377).
Wersja Brazylijska było zubożona w stosunku do oryginalnej - jedynym produkowanym wariantem był 4 drzwiowy sedan z 6 cylindrowym silnikiem rzędowym Hurricane o pojemności 2600 cm3. W 1962 jako pierwszy samochód w Ameryce Południowej Willys był produkowany w 100% z lokalnie wytworzonych części i wyprzedził pod tym względem nawet Garbusa, w tym samym roku unowocześniono wyposażenie wnętrza, natomiast w 1963 doszło do faceliftingu samochodu i wprowadzono dwuobwodowy układ hamulcowy oraz podniesiono moc silnika do 110 KM.
1965 to premiera luksusowej wersji o nazwie Willys Itamaraty zawierającej m.in klimatyzacje. W 1971 model został zastąpiony na brazylijskim rynku przez Forda Maverick.
#brazylia #samochody #motoryzacja #ciekawostki
Pobierz
źródło: comment_6ABcbRyHwySma8K37YKp2jZdpxFgJzSp.jpg
  • 2