Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #samochody #volvo

czy za 10k da się kupić volvo s80 które nie będzie trupem? oczywiście to że auto będzie wymagało jakiegoś wkładu nie będzie dla mnie problemu. ale nie chciałbym żeby na dzień dobry naprawy przekraczały wartości auta.

myślałem o s80 bo chciałbym kupić coś wygodnego czym od czasu do czasu pojadę sobie na jakąś wycieczkę w limuzynowym komforcie.
ImeNs - #motoryzacja #samochody #volvo

czy za 10k da się kupić volvo s80 które nie...

źródło: comment_EqhmFft9MwXUrxw1uz6QqXKjC8ehDlJA.jpg

Pobierz
  • 24
@ImeNs: też szukałem, nawet droższych. Pewnie trafiają się takie które będą w miarę, ale jeden na ileś. No i ja odrzuciłem automaty (bo mają złą renomę, już nie pamiętam czy same w sobie, czy przez dwumasę), benzynę 2.4 140KM bo muł i wszystkie diesle bo nie chcę, no i nie miałem dużego wyboru :) Przerzuciłem się na S60, chociaż S80 bardziej mi się podobało.

EDIT: jakbyś szukał to pamiętaj że każda
@cult_of_luna: a ja właśnie najlepiej chcę automat #bojowkaautomatow w benzynie (plus ewentualnie gaz). to, że coś tam może się #!$%@?ć biorę pod uwagę, bo nie ma idealnych samochodów. to ma być auto na zimne/chłodnie dni jak już nie będę mógł jeździć motocyklem więc nawet muł może być. i tak lepszy od komunikacji miejskiej :D

czyli s60 łatwiej dorwać zadbana?
@ImeNs: tylko tam był taki patent że samo sprzęgło to koszt koło 3000zł, a szybciej padały z automatem i podobno wytrzymują 200kkm. Także jak już to pamiętaj że faktura na sprzęgło to dla Ciebie dobra rzecz, skoro ktoś wymieniał jakoś niedawno :)
@Odpaleniec: no podobno dwumasa w volviaczach nie lubi niskich obrotów i automat potrafi ją zajechać. Tyle wiem z "riserczu" który robiłem przed kupnem i to potwierdzał mi znajomy mechanik. Podobno wrażliwe na wibracje, więc można skrócić żywotność nawet kręceniem zbyt długim kreceniem w zimie. Ale o ile kojarzę to jesteś posiadaczem s60, więc może masz inne odczucia/doświadczenia.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@cult_of_luna: wydaje mi się za żadną dwumasa nie lubi niskich obrotów ( ͡° ͜ʖ ͡°) zdziwiło mnie że napisałeś o sprzęgle za 3k. Mi się wydaje że dwumase mam ok, ale skrzynia coś ciężko chodzi, więc pewnie w niedalekiej przyszłości będzie grzebane ( ͡° ͜ʖ ͡°)
o sprzęgle za 3k.


@Odpaleniec: sprzęgło z dwumasą kosztuje 2000-2300 + robocizna. Kończące się objawia się wibracjami z dziwnym dźwiękiem przy przechodzeniu z obrotów w górę, np. w granicach 1700-1800.

Co do skrzyni, u mnie na zimno czasem wsteczny wchodzi jak krew w piach, nie wiem czy to kwestia sprzęgła, raczej nie.
@henk tak te jebiace się tuleje to wsadzcie sobie gdzieś. Tyle co w Volvo siedzę i widziałem jeden silnik z peknieta tuleja.... Po sofcie I podlaniu go można zapomnieć o proglemie bo temperatura spada w komorze o 100-150 stopni. Były w tym modelu tylko z końcówką 2 lub 6
.
@niezawodny: Czyli zeby B5254T2 nie mial problemu z pekajaca tuleja to wystarczy mocniejsza mapa? Jak to na wykresach wychodzi?

No i B5254T6 faktycznie nie ma tego problemu, ale B5254T2 to częsty problem i na zlotach rozmawialem juz z kilkunastoma osobami ktore niestety tego doswiadczyly.

Ciekawe, ze nawet kivi na volvoforum sie wypowiadal, ze taki zabieg nic nie daje.
@LifeIsBetterLivedTogether każdy inaczej na to patrzy. Jak się go podbije boostem ale też, podleje to spalanie stabilniejsze. Przy afr stechio w dużo łatwiej o stukowe a to ono załatwia między innymi tuleje i zmeczeniowe pęknięcia powstają. Jak się podleje softem target na obciążeniu do 12-12. 5 zamiast fabrycznego 14-14.5 jest duuzo stabilniej. Mam tak w, xc90. Jest 240-250 KM i 400Nm :)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@cult_of_luna: wibracje to że czuć drgania pedału jak się go wciśnie do połowy? U mnie wsteczny to nic, czasem trójkę i czwórkę ciężko wbić. Gdzieś czytałem że wystarczy przesmarować wałek smarem grafitowym.
no podobno dwumasa w volviaczach nie lubi niskich obrotów i automat potrafi ją zajechać. Tyle wiem z "riserczu" który robiłem przed kupnem i to potwierdzał mi znajomy mechanik


@cult_of_luna: Zmień mehcanika ;-) W automatach nie ma dwumasy. W Volvo mają ją skrzynie manualne i to zarówno diesle jak i benzyny