Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@radziej: @Duzy_Dziki_Zwierz:

Kurde mam mieszane uczucia xD

Plusy:
podoba mi się zamysł tworzenia świata na podstawie wyobraźni

Praktyczny brak ograniczeń w możliwościach

Każdy dokłada coś od siebie przez co buduje się świat na podstawie kilku umysłów

Mam z planszowek różne figurki

Minusy:
Brak fundamentów jakie zapewniają planszowki, wszystko od zera, jak oglądam te sesje to dziwnie się czuję jak widzę jak intensywnie kombinują, trochę na siłę żeby stworzyć klimat (planszowki
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@radziej: oglądam dalej te sesje i gubię się w tym, nie wiem czy to kwestia przyzwyczajenia do ograniczeń i sztywności jakie są w planszowkach czy brak zrozumienia zasad panujących w RPG czy (tak jak mi się wydaje) wszystko idzie na żywioł.

Np. W jednej sesji "Przebudzenie" od Tojagotne! Wódz orka dostał spella na klatę ale to spowodowało że zniszczył mu tylko pancerz. Kto o tym decyduje? Charakterystyka postaci że ma odporność
@Jaracz_Joint: też mnie to zastanawia, przechodzisz 90% scenariusza i nagle mistrzowi gry #!$%@?, mówi, że do ziemi zbliża się ogromny meteoryt, duuuup i wszyscy umarli. Koniec przygody, można się rozejść ¯\(ツ)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@radziej: dlatego lubię time stories, tam jest fabuła świetnie poprowadzona, można się wczuć ale masz określone zasady, pojawia się potwór to ma określona ilość życia i w jaki sposób należy go pokonać. Tutaj wydaje mi się takie to... Nijakie.
Najlepsza zasada - brak zasad (jak to w Wampirze ladnie napisali). Kostki w ostatecznosci, proste testy jak np. w Kult (cala mechanika na 2k10). O reszcie decyduje GM. Tu ma byc fabula, odgrywanie postaci, a nie turlanie kostkami na kazda #!$%@?. Ma byc klimat. Pionki, mapy, kostki... na dluzsza mete sa lepsze w planszowkach, a nie w rpg imo.