Wpis z mikrobloga

Mirki, mam problem z Suzuki GS500 90r. Objawy: silnik ma problem z utrzymaniem prawidlowych wolnych obrotow (albo wskakuja pod 2tys obr/min albo spadaja ponizej 1000 obr/min. Ponadto czarna lewa swieca, lewy gaznik nie reaguje na sklad mieszanki. Spalanie ponad 7l/100km. Moc jest. Odpala ladnie czy zimny czy cieply. Po rozebraniu gaznikow nie ma sie do czego przyczepic. Zaplon ok, rozrzad ok, luzy zaworowe ok. Kompresja 10.5 bara na obydwu cylindrach. Silnik po gwaltownym przekreceniu manetki dmucha mieszanka przez gazniki do filtra, ale tylko w momencie dodania gazu, pozniej jedt ok. Podczas delikatnego zwiekszania obrotow tez jest ok. Dmucha bardziej z lewego gaznika. Gdzie tu szukac przyczyny, bo rozkladam juz powoli rece? Moze ktos cos podpowie, naprowadzi? #motocykle #motomirko #motoryzacja #mechanika
  • 36
  • Odpowiedz
@knoor: tak, sprawdzalem. Do obu gaznikow wchodzi taka sama ilosc paliwa, co ciekawe po kilku minutach pracy bez baku, z lewego gaznika spuszczam nieco wiecej benzyny, mimo ze to lewa swieca jest czarna. Iskra jest ok. Słupsk
  • Odpowiedz
@Prusti: Opisz jeszcze raz dokładnie wszystkie objawy. Zachowanie na wysokich/niskich obrotach, po puszczeniu i przekręceniu gazu itd.

Prawie na pewno jest to coś z gaźnikiem. W jakim stanie masz iglice i ich gniazda, nie są już wyrobione? Zakładam, że rozkręcałeś już go i sprawdzałeś?
  • Odpowiedz
@knoor: Motocykl podczas pracy na biegu jalowym ma problem z utrzymaniem odpowiednich obrotow. W zaleznosci od temperatury silnika i otoczenia obroty te zmieniaja sie w zakresie 800-2000 obr/min. Reakcja na srube obrotow praktycznie znikoma. Po ustawieniu obrotow, po kilku godzinach ma juz zupelnie inne. Podczas jazdy wydaje sie wszystko byc w porzadku, jednak zauwazylem jakby wypadanie zaplonu podczas jazdy ze stala predkoscia niezaleznie od obrotow silnika. Objawia sie to takim
  • Odpowiedz
Dodam, ze silnik nie dymi, nie kopci. Puszka wydechu LeoVince. Motocykl mam dopiero 3 tygodnie. Po okolo 300km od wymiany oleju nie zaobserwowalem ubytku.
  • Odpowiedz
@Prusti: Dla pewności jeszcze - kręciłeś i śrubą od obrotów (ta pojedyńcza, co ręką można obracać) i tymi małymi od składu mieszanki, prawda?

Proponuję taką kolejność:
- wymiana świec (spotkałem się z problem z wypadającymi zapłonami przy wolnych obrotach, przy wysokich hulał jak trzeba)
- jeśli nie pomoże, demontaż, dokładne sprawdzenie i ustawienie gaźników wg. serwisówki (w GS500 były dwa typy gaźników montowane, u Ciebie na 99.9% jest ten stary model gaźników. Natomiast tam też były różne ustawienia dla różnych roczników i dla różnych mocy, zależnie od tego czy mtoo było zblokowane czy nie. W Polskich realiach często ludzie kombinują, przestawiają, mieszają części i robi się misz-masz. Więcej info
  • Odpowiedz
@knoor: Dzieki wielkie za pomoc. Jesli nie masz nic przeciwko to zbombarduje Cie jeszcze kilkoma pytaniami ( ͡° ͜ʖ ͡°) moze wiesz ile powinno wchodzic paliwa w komory plywakowe albo na jakiej wysokosci powinny byc plywaki? Obecnie wchodzi po 42cm3 do kazdego. Cewki rowniez podmienialem miejscami, swiece tez montowalem nowe. Zastosuje sie do Twoich wskazowek. Powiedz mi jeszcze czy obawiac sie tych przedmuchow do filtra czy
  • Odpowiedz
@knoor: I tak, krecilem sruba regulacyjna od obrotow (mizernie reaguje) i srubkami regulacyjnymi (na prawym reaguje, na lewym praktycznie brak reakcji)
  • Odpowiedz
@Prusti: Ale tak czy siak, jeśli wsadziłeś już nowe świece, wsadź ten drugi gaźnik. Jeśli to pomoże, rozkręcaj swój, bierz serwisówkę, carb cleanera i jakiś diagram z częściami żeby sprawdzić czy wszystkie oringi i pierdółki masz i lecisz:) Wyczyść wszystko dobrze, ustaw po bożemu, wkładaj i będziemy najwyżej myśleć.

BTW, nie pogubiłeś takich małych oringów co są pod tymi plastikowymi pokrywami na górze? Podobno to robi dramatyczne rzeczy:)
  • Odpowiedz
@knoor: Zamieniajac cewki, moduly, swiece itp. chcialem wykluczyc opcje lipnej iskry, ale nic to nie dalo (lewa swieca bardzo szybko znow sie zakopcila, prawa tez bez zmian). Po zdjeciu airboxa, odpaleniu silnika i dodawaniu gazu zauwazylem ze lewy gaznik wyrzuca w momencie dodania gazu mieszanke w strone filtra. Prawy tez, ale znacznie mniej. Wydmuch ten jest dosc silny. Myslalem ze problem lezy w zaworach albo rozrzadzie, ale tam wszystko jest
  • Odpowiedz
@Prusti: Popierdywanie/strzelanie/dmuchanie w drugą stronę to raczej objawy problemu z gaźnikiem, co ciekawe raczej przy ubogiej mieszance. Natomiast zdjęcie airboxa powoduje zwiększenie przepływu powietrza - stąd zubożenie. Przy wysokich obrotach/szybszej jeździe było ok?

Ale generalnie tak jak mówię - wyjmij sobie i sprawdź na spokojnie gaźnik. Rozkręć, porównaj ze schematami, wyczyść, wyreguluj wszystko "na fabrykę", nie kombinuj na tym etapie. Ma być czysto, mają być wszystkie części i poustawiane jak
  • Odpowiedz
@knoor: Tak, podczas jazdy wszystko bylo ok. Dopiero po pewnym czasie pojawily sie takie "poburkiwania" i polaczone z nimi naprawde delikatne szarpniecia, ale nie ma to wplywu na moc. Natomiast od momentu kupna silnik podczas "wstawania" z niskich obrotow jadac np. na pierwszym albo drugim biegu dawal w tlumik glosny basowy dzwiek cos jak w chopperach albo kosiarce i mocniej wtedy drgal, ale po wejsciu na normalne obroty jest juz
  • Odpowiedz
@Prusti: Jeżeli przy odkręceniu gazu moto zaczyna Ci "pyrkotać" i jednocześnie nie ma mocy, nie chce się wkręcać na obroty, to znaczy że nie pali Ci na jednym cylindrze. Dobrze byłoby, gdybyś poza gaźnikami dał radę też skombinować cewki na podmianę i sprawdzenie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Prusti: @knoor Ci napisał generalnie bardzo dobrze ale ja bym się na początek skupił na 2 rzeczach w tym lewym gaźniku, bo jak rozumiem zamieniałeś stronami elementy zapłonu i zawsze lewa świeca jest mokra.
Pierwsza rzecz to zaworek iglicowy komory pływakowej, one czasem padają ale tak nie do końca czyli raz trzymają raz puszczają w zależności od tego jak się ustawią akurat pod wpływem drgań. Wyższy poziom to więcej
  • Odpowiedz
@Gixaar: Dzieki za podpowiedz, kazda ewentualnosc, ktora podajecie staram sie sprawdzic. Poki co z braku czasu (wesele wczoraj i poprawiny dzis) udalo mi sie zdemontowac gaznkki celem ponownego rozebrania i sprawdzenia. Ale stwierdzilem, ze moze zakrece rozrusznikiem i sprawdze iskre w cylindrach przez kanaly dolotowe. Okazuje sie, ze na prawym garze iskra jest, natomiast na lewym zanika, wiec ze zdrowego moto podmienie w pierwszej kolejnosci modul i cewke, sprawdze iskre,
  • Odpowiedz
@Gixaar: @knoor Panowie w poprzednim poscie troche namieszalem. Sytuacja wyglada tak, ze po zdjeciu gaznikow przez kanaly dolotowe widac iskre na lewym cylindrze. A jak wiadomo nie powinno byc iskry w momencie gdy zawor ssacy jest otwarty. Na prawym cylindrze iskry nie widac, wiec jest ok. Rozrzad sprawdzany juz dwukrotnie, same zawory tez byly sprawdzane. Sprawdzalem tez czy silnik bedzie pracowal na jednym garze i tak - pracuje zarowno
  • Odpowiedz
@Prusti: Hej, nie myśl tyle nad tym, bo tylko zgłupiejesz, to prosty silnik:)

Tak jak pisałem:
- Podmień gaźnik na inny, sprawdź czy jest poprawa
- Jeśli nie ma poprawy, podmień obydwie cewki na inne (nie zamieniaj ich miejscami!), sprawdź ponownie
- Przy podmianie gaźnika sprawdź wszystkie drobiazgi, czy masz dobrze założony przewód od podciśnienia, czy nie jest dziurawy wężyk, itd.
- Jeśli ani jedno ani drugie nie pomoże, będziemy
  • Odpowiedz