Wpis z mikrobloga

Mirki, mam problem z Suzuki GS500 90r. Objawy: silnik ma problem z utrzymaniem prawidlowych wolnych obrotow (albo wskakuja pod 2tys obr/min albo spadaja ponizej 1000 obr/min. Ponadto czarna lewa swieca, lewy gaznik nie reaguje na sklad mieszanki. Spalanie ponad 7l/100km. Moc jest. Odpala ladnie czy zimny czy cieply. Po rozebraniu gaznikow nie ma sie do czego przyczepic. Zaplon ok, rozrzad ok, luzy zaworowe ok. Kompresja 10.5 bara na obydwu cylindrach. Silnik po gwaltownym przekreceniu manetki dmucha mieszanka przez gazniki do filtra, ale tylko w momencie dodania gazu, pozniej jedt ok. Podczas delikatnego zwiekszania obrotow tez jest ok. Dmucha bardziej z lewego gaznika. Gdzie tu szukac przyczyny, bo rozkladam juz powoli rece? Moze ktos cos podpowie, naprowadzi? #motocykle #motomirko #motoryzacja #mechanika
  • 36
  • Odpowiedz
@Prusti: Ogólnie rzecz biorąc to w zapłonach mechanicznych jest zawsze iskra na obrót wału, w elektronicznych różnie ale wg rysunku poniżej u Ciebie też.

Rozumiem że na podmienionym module też działa jeden gar, który i jak?
I jak może działać lewy jak masz iskrę nie w tym punkcie?
Jak tam są ustawione względem siebie tłoki? 180?
Sądząc po płytce z czujnikami zapłonu jest oddzielny czujnik na
  • Odpowiedz
@Gixaar: @knoor Podmienione cewki, podmienione moduły, podmienione gazniki - nic nie przynioslo poprawy. Moje gazniki sa kompletne i zgadzaja sie z serwisowkami. Lewa swieca nadal tak samo czarna. Moto po zejsciu z obrotow na chwile przystaje na ustawionych 1200 obr/min po czym po jakichs 5s spadaja do ponizej tysiaca i silnik potrafi zgasnac. Tloki pracuja na przemian. Plytka jak i impulsatory nie nosza sladow zadnych uszkodzen, sprawdzilem rowniez czy
  • Odpowiedz
@Prusti: Ja bym sprawdził odpalanie na pojedynczym cylindrze najpierw prawym potem lewym, niekoniecznie odpali ale będzie słychać czy spala mieszankę.
Jeśli na lewym będzie głuchy lub zauważalnie mniej chętny do pracy to szukałbym w cewce czujnika zapłonu, nawet jak z zewnątrz wygląda dobrze to może izolacja w środku przebija albo coś.
Jak na obu będzie zachowywał się podobnie to albo książkowe ustawienia lewego gaźnika nie są odpowiednie do jego stanu
  • Odpowiedz
@Gixaar: @knoor Swieca wyglada dokladnie tak jak dla zbyt bogatej mieszanki. Brak kopcenia z wydechu oraz poki co brak zauwazalnej zmiany w poziomie oleju. Lewy gar ciagnie z mojego gaznika mniej paliwa niz prawy, wiec nie moze to byc sklad mieszanki. Czy jest opcja, ze jest cos z rozrzadem, ale objawia sie tylko na lewym garze? Choc w zasadzie problem moze dotyczyc obydwu cylindrow, nie moge tego wykluczyc, ale
  • Odpowiedz
@Gixaar: @knoor Silnik odpala zarowno na samym lewym jak i samym prawym cylindrze. Pracuje praktycznie tak samo na lewym jak i prawym. Tak jak pisalem wczesniej po podmianie cewek, modulow i gaznikow brak poprawy
  • Odpowiedz
@Prusti: @Gixaar: Rozłącz przewód podciśnieniowy, który idzie od gaźnika do kranika paliwa i zatkaj otwór w gaźniku z którego wychodził jakąś zaślepką/gumą. Ustaw kranik na PRI, odpal i daj znać, czy się poprawiło. Jeśli tak, to masz jebniętą membranę w kraniku podciśnieniowym i zasysa Ci przewodem podciśnienia bonusowe paliwo w lewy gaźnik.
  • Odpowiedz
@Gixaar: @knoor Wszystkie proby robione przy zdjetym baku, paliwo doprowadzane ze zbiorniczka zamontowanego na wezyku, podcisnienia odlaczone i zaslepione. Bylem w stanie zaobserwowac i zmierzyc ubytek paliwa ze zbiorniczka (zbiorniczek duzej strzykawki z podzialka), ilosc paliwa w lewym i prawym gazniku oraz ilosci paliwa w tychze po kilku minutach pracy z rozna predkoscia obrotowa. Na chwile obecna wykluczam gazniki, modul i cewki, swiece i przewody WN jako przyczyne. Uwazam,
  • Odpowiedz
@Gixaar: @knoor Osobna rzecza jest jak bardzo mnie dziwi, ze jezeli moja teoria jest sluszna, to jak ten silnik w ogole jest w stanie pracowac i to calkiem niezle, z problemem tylko na wolnych obrotach, wyzszym spalaniem i ciemnymi swiecami () Panowie nie byl bym soba, gdybym nie sprawdzil tego zaplonu. Dam znac co wyszlo po probach.
  • Odpowiedz
@Prusti: Dziwaczna sprawa, jestem tego samego zdania. Jeśli ani podmiana gaźników ani cewek nie pomogła został Ci zapłon albo rozrząd... choć brzmi to nieprawdopodobnie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Może ktoś odwrotnie powkładał wałki albo przesunął o ząbek... Dawaj znać w każdym razie!
  • Odpowiedz
@Gixaar: @knoor Po przelozeniu plytki wraz z impulsatorami ze sprawnego motocykla rowniez nic sie nie zmienilo. Iskra na lewym garze nadal byla widoczna. W sprawnym motocyklu takie zjawisko nie mialo miejsca. Postanowilem wiec wbrew wlasnemu sumieniu poprawic fabryke. poskladalem moto. Rozpilowalem otwory na sruby w mojej plytce impulsatorow aby zyskac mozliwosc recznej regulacji wstepnego wyprzedzenia zaplonu (na wyzszych obrotach modul jak wiadomo sam przyspiesza zaplon). Przyspieszylem odrobine zaplon. I
  • Odpowiedz
@Prusti: Bardzo ciekawa historia to raz, gratulacje za wytrwałość i logiczne myślenie to dwa, wg mnie ktoś wcześniej wymieniał tą płytkę i raczej niekoniecznie włożył prawidłową to trzy, jak widać doradzanie przez internet nie zawsze się sprawdza to cztery, ale przynajmniej miałeś jakieś wsparcie psychiczne :-) to pięć.

Gx
  • Odpowiedz
@Gixaar: @knoor Witam Panowie ponownie. Udalo sie obnizyc spalanie do 5l/100km w miescie jezdzac wzglednie spokojnie. Niestety po okolo 300km od "naprawy" powrocily objawy zwiazane z poszarpywaniem, popierdywaniem i obrotami biegu jalowego. Zdaje sie, ze trzeba jednak bedzie rozbierac silnik, a przynajmniej gore. Chcialbym podpytac, czy wedlug Was jest to oplacalne i czy warto sie za to zabierac w motocyklu, za ktory zaplacilem 2800zl. Najechane ma 64 tys km.
  • Odpowiedz
@Prusti: Co do rękojmi to serdecznie wątpię. Może jednak przyczyna tkwi w gaźnikach albo gdzieś w tej części elektryki którą "poruszyłeś" przy okazji. Jeśli kompresja jest i luzy zaworowe w normie to silnika bym nie pruł.

Gx
  • Odpowiedz
@Prusti: Jeszcze jedno, zawór iglicowy komory pływakowej często zużywa się tak że w zasadzie trzyma ale czasem trochę puszcza, przy sprawdzaniu dmuchaniem niby wszystko ok a w praktyce od drgań czasem ustawi się dobrze a czasem minimalnie nie domyka. Dość wiekowy motocykl aż się prosi :-) żeby mieć z tym zaworem problem.

Gx
  • Odpowiedz
@Prusti: O rękojmi raczej zapomnij, nic z tego nie wyjdzie. Opcje masz dwie: pogonić komuś sprzęt lub pogrzebać i rozkminić. Idzie zima, będziesz miał czas na dłubanie:) Zdejmowałem głowicę z GS500, robota nie jest trudna. Natomiast mam w dalszym ciągu wątpliwości dotyczące przyczyny. Lepiej poświęcić 3 godziny na kolejne już sprawdzenie wszystkich oczywistości niż rozgrzebywać moto a po złożeniu mieć ten sam problem. Wypiszę Ci za jakiś czas check liste
  • Odpowiedz