Wpis z mikrobloga

Co się właściwie stało w Smoleńsku? Runął samolot czy RiGCz Polaków?
Moja wizja bez spisku
Pamiętam dokładnie ten 10 kwietnia, mam ponadprzeciętną pamięć i to nie jest tylko moja subiektywna opinia. Byłem właśnie jakieś dwa lata po zakończonej służbie wojskowej w Mińsku Maz. gdzie obsługiwałem radiolatarnię kursu wspomagającą lądowania bez widoczności (zastąpione obecnie przez ILS). Pamiętam dokładnie maszyny TU-154m, często u nas wylatywały godziny które latać musiały. To tak w ramach wstępu że nie do końca jestem laikiem opierającym swoje przypuszczenia na filmikach z żółtymi napisami.
Ale najważniejsza w moim spojrzeniu na tą sytuację jest pamięć, to jak ja to zapamiętałem.
Pierwsza myśl po dowiedzeniu się o katastrofie - doigrali się - miałem bardzo złą opinię o Polskich Siłach Powietrznych, podczas katastrofy CASY miałem dyżur na lotnisku, pamiętam chaos i strach, wszyscy trzęśli portkami przed kontrolami bo zaniedbań było tyle co i na Smoleńskim lotnisku, żarówki, sprawność sprzętu, zapasowe źródła zasilania były tylko na papierze, obsługa lotniska równie często #!$%@? co pomocnik majstra na budowie. O alkoholu wśród tych w górze nie bardzo mogę coś powiedzieć bo nigdy nie byłem naocznym świadkiem ale legendy przeróżne krążyły o podniebnych libacjach, przelotach sztabu z jednego końca Polski na drugi w celach imprezowych czy po szklanie przed lotem dla odwagi ale jak mówię, tą część znałem tylko z opowiadać za to libacje obsługi naziemnej jak najbardziej widywałem. Jeśli tak było u nas, myślę że i tak było w Smoleńsku.
Zdanie na temat katastrofy wyrobiłem sobie szybko zanim pojawiły się pierwsze doniesienia medialne. Przestarzały sprzęt zarówno w powietrzu jak i na ziemi, słabe wyszkolenie pilotów, ciśnienie na lądowanie we mgle no bo przecież Lechu z nami leci. Wraz z upływem czasu takie też informacje zaczęły płynąć z prasy a jak jeszcze wyszło że Błasik był w kokpicie no to wiadomo, kto go nie posłucha to może pożegnać się z karierą.