Aktywne Wpisy
Teuvo +13
potrzebuję prywatnego doradcy, życiowego przewodnika, człowieka który zna się na wszystkim (a jak na czymś się nie zna to może się dowiedzieć) i byłby w stanie udzielać mi wartościowych porad i pomóc w trafnym podejmowaniu trudnych życiowych decyzji
Vanlid +34
Uwielbiam, gdy Pani Krychowiak jest na Narodowym. ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
#mecz #reprezentacja
#mecz #reprezentacja
Wypadki na Eau-Rouge>Raidillon to w zasadzie stały element każdego wyścigu. O ile same błędy kierowców lub defekty samochodów to jasny powód wypadnięcia z trasy i z tym nie ma jak polemizować, tak infrastruktura toru w tym miejscu wg mnie pozostawia wiele do życzenia. Jak na zakręty, gdzie większość przechodzi całą tę sekcję flat out blisko swoich vmax, w topowych seriach 300+km/h to jest tu CHOLERNIE wąsko i w zasadzie każdy bolid, który uderza czy to tuż przed szczytem z lewej czy za szczytem z prawej zwykle odbija się od ścian z opon i staje niebezpiecznie blisko samej nitki toru, najczęściej na drodze typowych lekkich run offów, które przecież zdarzają się tu bardzo często, szczególnie w tłumie. Już pomijam fakt, że kierowca podjeżdżający pod tę wielką górę nie widzi, że na jej szczycie był wypadek i ktoś stoi w poprzek toru ¯\(ツ)_/¯
Dziwi mnie to tym bardziej, że nawet na tym samym torze inne strefy bezpieczeństwa są dużo większe, choć zakręty potencjalnie mniej niebezpieczne, jak np. Pouhon. Tam bolid wylatuje, wali w opony, nawet jak się odbije to zostaje 20m od toru, a nie 5. W dodatku jest doskonale widoczny z daleka. Ale co tam - mamy prawdopodobnie najtrudniejszy i najniebezpiecznejszy "zakręt" na torze w całym kalendarzu - wypadki co weekend wyścigowy - wuj, może tym razem nikt nie zginie ¯\(ツ)_/¯
Wg mnie powinni zdecydowanie przebudować i poszerzyć run offy, ustawić pod takimi kątami, by nie pozwalały na łatwe odbicie się i powrót w pobliże toru, zabudować lepszymi, nowoczesnymi barierami, które lepiej pochłaniają energię uderzenia, wchłaniają bolid, zatrzymują go w tym miejscu, a nie działają jak paletka na lecącego ping ponga. Skoro bolid wypada z toru to nadrzędnym zadaniem infrastruktury ma być jego bezpieczne odseparowanie od reszty wciąż ścigających się. On już zakończył wyścig.
- większe runoffy = więcej miejsca na wytracenie prędkości i odseparowanie wraku od toru - nakreśliłem większe runoffy
- uderzenie prostopadłe daje największe szanse na pełne przyjęcie energii uderzenia, bez niekontrolowanego rykoszetu wraku i niepotrzebne narażanie wszystkich dookoła na skutki zdarzenia - nakreśliłem maksymalnie oddalone takie ściany,