Aktywne Wpisy
![duszan_z_kapitana_dupy](https://wykop.pl/cdn/c0834752/1ddd63d868ee20502821c30c225ff10d2a93f5c46c10c3b90a30f3e0f1a0c4f3,q60.jpg)
Pali się u nas w robocie, trzeba trochę się spiąć żeby dowieźć tematy do końca, no cóż takie życie. Kolega (dość istotny) nie pojawił się dziś w pracy. Zapytałem kierownika co się stało, powiedział że ten kolega wziął NŻ. Myślę żę coś sie stało, może przyjdzie po południu czy coś, próbowałem się do niego dodzwonić. Co się okazało? Chłop pojechał gdzieś w tatry czy inne doliny pospacerować xD. Dorosły chłop, ojciec i
![ish_waw](https://wykop.pl/cdn/c0834752/2e9ff51c4ea58547f91dab274a1d8c4c928731a29310a42897c945dda37d54c5,q60.jpg)
ish_waw +552
Wypadki na Eau-Rouge>Raidillon to w zasadzie stały element każdego wyścigu. O ile same błędy kierowców lub defekty samochodów to jasny powód wypadnięcia z trasy i z tym nie ma jak polemizować, tak infrastruktura toru w tym miejscu wg mnie pozostawia wiele do życzenia. Jak na zakręty, gdzie większość przechodzi całą tę sekcję flat out blisko swoich vmax, w topowych seriach 300+km/h to jest tu CHOLERNIE wąsko i w zasadzie każdy bolid, który uderza czy to tuż przed szczytem z lewej czy za szczytem z prawej zwykle odbija się od ścian z opon i staje niebezpiecznie blisko samej nitki toru, najczęściej na drodze typowych lekkich run offów, które przecież zdarzają się tu bardzo często, szczególnie w tłumie. Już pomijam fakt, że kierowca podjeżdżający pod tę wielką górę nie widzi, że na jej szczycie był wypadek i ktoś stoi w poprzek toru ¯\(ツ)_/¯
Dziwi mnie to tym bardziej, że nawet na tym samym torze inne strefy bezpieczeństwa są dużo większe, choć zakręty potencjalnie mniej niebezpieczne, jak np. Pouhon. Tam bolid wylatuje, wali w opony, nawet jak się odbije to zostaje 20m od toru, a nie 5. W dodatku jest doskonale widoczny z daleka. Ale co tam - mamy prawdopodobnie najtrudniejszy i najniebezpiecznejszy "zakręt" na torze w całym kalendarzu - wypadki co weekend wyścigowy - wuj, może tym razem nikt nie zginie ¯\(ツ)_/¯
Wg mnie powinni zdecydowanie przebudować i poszerzyć run offy, ustawić pod takimi kątami, by nie pozwalały na łatwe odbicie się i powrót w pobliże toru, zabudować lepszymi, nowoczesnymi barierami, które lepiej pochłaniają energię uderzenia, wchłaniają bolid, zatrzymują go w tym miejscu, a nie działają jak paletka na lecącego ping ponga. Skoro bolid wypada z toru to nadrzędnym zadaniem infrastruktury ma być jego bezpieczne odseparowanie od reszty wciąż ścigających się. On już zakończył wyścig.
źródło: comment_PpA7XhR6n9LjQ0uWmM9MUyAsTHiGl7b7.jpg
PobierzTen sport jest po prostu niebezpieczny, i nawet w NASCAR giną kierowcy mimo że połowa wyścigów to owale
Pouhon jest przystosowany do MotoGP i dlatego na niektórych torach nie pojawia się żwir
http://www.fim-live.com/en/library/download/57696/no_cache/1/
źródło: comment_nwDv3VKVrdDxFfy9YqDJiRJujlNTsCco.jpg
PobierzBrawo za porównanie owalu do toru drogowego.
źródło: comment_vzd5tonz7Q74juhc3dzvHarfeY9avlLM.jpg
PobierzI ciezko zeby tor dostal Grade A majac tylko jeden zakret pod homologacje..
poza tym usterka ukladu hamowania jest znacznie grozniejsza niz pelny gaz w 'o róż'
stad sa takie runoffy
@Tylko_noc: Przecież on ma rację z tymi wyjazdami w tym miejscu, są zdecydowanie za wąskie i bandy są źle wyprofilowane w stosunku do linii pokonywania toru. Z lewej się zwęża bo jest jakiś budynek chyba mieszkalny, a z prawej jest wąski bo jest z tego co kojarzę dość spory spadek i las. Gdyby tam były płaskie i wolne
@Tylko_noc: Spa jest torem drogowym od 2000 roku, wcześniej fragment toru był wykorzystywany w normalnym ruchu ulicznym
@Ron1n: spokojnie można by poszerzyć zakręt, bo w tej chwili rozbite auto ląduje blisko toru.
@Tylko_noc: Po co? Oceniamy to co jest teraz i patrząc na to jak teraz latają z bezpieczeństwem to po prostu się dziwę, że nic więcej nie zrobili z tym zakrętem.
to tak a propos
Po za tym,
poza tym barierka to infra. ochronna i nie dotyczy samego toru