Wpis z mikrobloga

#f1
Wypadki na Eau-Rouge>Raidillon to w zasadzie stały element każdego wyścigu. O ile same błędy kierowców lub defekty samochodów to jasny powód wypadnięcia z trasy i z tym nie ma jak polemizować, tak infrastruktura toru w tym miejscu wg mnie pozostawia wiele do życzenia. Jak na zakręty, gdzie większość przechodzi całą tę sekcję flat out blisko swoich vmax, w topowych seriach 300+km/h to jest tu CHOLERNIE wąsko i w zasadzie każdy bolid, który uderza czy to tuż przed szczytem z lewej czy za szczytem z prawej zwykle odbija się od ścian z opon i staje niebezpiecznie blisko samej nitki toru, najczęściej na drodze typowych lekkich run offów, które przecież zdarzają się tu bardzo często, szczególnie w tłumie. Już pomijam fakt, że kierowca podjeżdżający pod tę wielką górę nie widzi, że na jej szczycie był wypadek i ktoś stoi w poprzek toru ¯\(ツ)_/¯

Dziwi mnie to tym bardziej, że nawet na tym samym torze inne strefy bezpieczeństwa są dużo większe, choć zakręty potencjalnie mniej niebezpieczne, jak np. Pouhon. Tam bolid wylatuje, wali w opony, nawet jak się odbije to zostaje 20m od toru, a nie 5. W dodatku jest doskonale widoczny z daleka. Ale co tam - mamy prawdopodobnie najtrudniejszy i najniebezpiecznejszy "zakręt" na torze w całym kalendarzu - wypadki co weekend wyścigowy - wuj, może tym razem nikt nie zginie ¯\
(ツ)_/¯

Wg mnie powinni zdecydowanie przebudować i poszerzyć run offy, ustawić pod takimi kątami, by nie pozwalały na łatwe odbicie się i powrót w pobliże toru, zabudować lepszymi, nowoczesnymi barierami, które lepiej pochłaniają energię uderzenia, wchłaniają bolid, zatrzymują go w tym miejscu, a nie działają jak paletka na lecącego ping ponga. Skoro bolid wypada z toru to nadrzędnym zadaniem infrastruktury ma być jego bezpieczne odseparowanie od reszty wciąż ścigających się. On już zakończył wyścig.
k.....a - #f1 
Wypadki na Eau-Rouge>Raidillon to w zasadzie stały element każdego wy...

źródło: comment_PpA7XhR6n9LjQ0uWmM9MUyAsTHiGl7b7.jpg

Pobierz
  • 30
@kapuczina_corki_somsiada: No, widze ze kolejny wykopek jest madrzejszy od calej FIA ktora homologuje tory.
Ten sport jest po prostu niebezpieczny, i nawet w NASCAR giną kierowcy mimo że połowa wyścigów to owale

Pouhon jest przystosowany do MotoGP i dlatego na niektórych torach nie pojawia się żwir

http://www.fim-live.com/en/library/download/57696/no_cache/1/

Tylkonoc - @kapuczinacorkisomsiada: No, widze ze kolejny wykopek jest madrzejszy od c...

źródło: comment_nwDv3VKVrdDxFfy9YqDJiRJujlNTsCco.jpg

Pobierz
@Tylko_noc: cały tor, jak i większość aktualnie używanych torów jest budowana "pod" MotoGP. Jednego wybranego zakrętu nie dostosowuje się, tylko cały tor. Tym bardziej sekcja Eau-Rouge>Raidillon powinna zostać przebudowana. Brak spójności na tym samym torze, gdzie T1 i Bus Stop mają prawie 100m na wylocie, choć to są hamownia, ale flatout 300+ nie no spoko, 15m wystarczy.

Brawo za porównanie owalu do toru drogowego.
No, widze ze kolejny wykopek jest madrzejszy od calej FIA ktora homologuje tory.


@Tylko_noc: Przecież on ma rację z tymi wyjazdami w tym miejscu, są zdecydowanie za wąskie i bandy są źle wyprofilowane w stosunku do linii pokonywania toru. Z lewej się zwęża bo jest jakiś budynek chyba mieszkalny, a z prawej jest wąski bo jest z tego co kojarzę dość spory spadek i las. Gdyby tam były płaskie i wolne
@Tylko_noc: Przecież bus stop przebudowali żeby było jeszcze większe dohamowanie dzięki czemu doszło kolejne miejsce do relatywnie łatwego wyprzedzania. Sama szykana była bezpieczna bo wymagała znacznego zwolnienia, a jak ktoś przestrzelił to jechał po prostu prosto.
@Ron1n: Przed 1980 w ogole jej nie bylo. zbudowano go wlasnie dla bezpieczenstwa.
to tak a propos

To nie nitka toru ma się zmieniać, tylko otoczenie chroniące przed konsekwencjami wypadnięcia z niej.
@Tylko_noc: bus stop ma zupełnie inną historię, niż eau rouge. Ta szykana sztucznie dodana do oryginalnego toru jest wyłącznie dla poprawy widowiska i ilości wyprzedzeń, pierwotnie wyglądająca rzeczywiście jak zatoczka przystanku autobusowego z czasem przestała tak wyglądać, gdzie druga jej część była cięta, prostowana, znów cięta, znów prostowana, a na końcu w zasadzie wyglądała jak gładki łuk wychodzący na prostą. Tym samym bus stop stracił swoją oryginalną charakterystykę.

Po za tym,