Wpis z mikrobloga

Czy są tu użytkownicy silnika 2.0 TFSI 200/220km montowanego m.in. w A4 B7?
Szukałem 1.8T, ale na rynku jest ich tak mało, że ciężko coś znaleść, a nawet jak się coś trafi to za jakieś chore pieniądze i w spartańskim wyposażeniu
Jak to jest z tym silnikiem? Sypie się to? Bierze olej? Problem z gigantycznym spalaniem oleju występował, ale w następnej gen tych silników czyli od 2008r, nie?
Na co trzeba zwrócić uwagę przy jego oględzinach?
Jak w rzeczywistości to znosi LPG bo mimo, że kiedyś był duży problem z instalacja do nich to teraz widzę, że są dedykowane bezpośredni wtrysk i jest dotrysk benzyny
Czy zbiera się w nich nagar tak jak w 2.0 FSI 150km?

Fajnie jakby wypowiedział się ktoś kto rzeczywiście miał styczność z tym silnikiem, a nie tylko rozpowiadał opinie zaczerpnięte z neta

#mechanikasamochodowa #audi #vag #samochody
  • 26
  • Odpowiedz
  • 0
@Sm3rf1k: W exeo nie ma quattro
Cena 1.8T to ok. 30k PLN, a 2.0T to widzę, że były montowane już te mocno problematyczne silniki (211KM)
I najważniejsze - kompletnie mi się nie to auto z wyglądu nie podoba
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@sebool12: padre ma w Passacie B6, to chyba ten sam silnik. Oleju trochę bierze. Grunt to jak był serwisowany. Jest kilka czynności które trzeba wykonać przy przeglądzie A jak ktoś tylko zmieniał olej i naprawiał usterki to potem są problemy. On kupił poleasingowe, do końca serwisowane w ASO. Z samym silnikiem problemów nie ma, ma wiele innych ale to chyba dotyczy Passata a nie Audi.

Nie chcesz B6? Tańsze jest a
  • Odpowiedz
  • 0
Grunt to jak był serwisowany. Jest kilka czynności które trzeba wykonać przy przeglądzie A jak ktoś tylko zmieniał olej i naprawiał usterki to potem są problemy.


@Mithrindil: o jakich czynnościach mówisz? I jakie mogą powodować problemy?
Ile oleju bierze?

B6 odpada bo jak pisałem interesuje mnie tylko wersja quattro, a B6 ma co najwyżej haldexa
I B6 kompletnie nie mój gust (szczególnie wnętrze)
  • Odpowiedz
Szukaj 1.8t warto. Miałem. Taka ciekawostka, że auta z tą jednostka napędową poszły w góre. Wcześniej moja a3 z tym silnikiem bujnalem za 6k a teraz widzę wziąłbym za nią ok 12.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@sebool12: A4 B6 ma Torsena a wnętrze jest identyczne jak w B7 więc dziwią mnie Twoje argumenty ale ok :)

Np. Co jakiś czas trzeba wymienić szklankę popychacza jakiejś pompy (nie wiem dokładnie, to nie mój samochod) bo się wydziera i jak się wydrze całkiem to zaczyna się zdzierac popychacz który jest integralny z pompą. I wtedy spada ciśnienie w układzie i jest ryzyko zatarcia. Plus zamiast samej szklanki za 30
  • Odpowiedz
  • 0
@Majkel94: Ceny poszły mocno w górę, znam przypadki osób, które po 2 latach sprzedawali 1.8t i dostali za nie więcej niż pierwotnie zapłacili

@Mithrindil: Wiem, że B7 to tak naprawdę lift B6, ale B7 ze względu na rocznik są z reguły mniej ściorane i B7 łatwiej o lepsze wyposażenie
  • Odpowiedz
  • 0
@Mithrindil: B6 kosztuje nie wiele mniej niż B7
1.8T Q zaczyna się od jakiś 20k, egzemplarze warte uwagi często 22k
Za 22-28k mam B7 1.8T Q
2.0 TFSI Q można kupić od jakiś 18-20k
Jak jest coś tańszego to zazwyczaj 300km ode mnie i sprzedaje się w ciągu kilku godzin
  • Odpowiedz
  • 0
@Majkel94: Wiem, ale jak pisał nie chce diesla bo ile można (jeżdżę 8 lat 1.9 90km ( ͡° ͜ʖ ͡°) )
Ostatnio nie daleko mnie handlarz miał właśnie na sprzedaż B7 1.8T Q z LPG 2005r i B8 2.0 TDI bodajże 2008r
B7 było wystawione na 30k, a B8 za 29k ( _)
  • Odpowiedz
@sebool12 nie rozumiem tego w Audi. Nie mogli wsadzić 1.8t q do b8... :(. #!$%@? Eco.
Powodzenia w szukaniu, jeśli bralbys jednak b8 w dieslu (środek #!$%@? b7 na łopatki) to nie od handlarza.
  • Odpowiedz
@sebool12 moim zdaniem b7 straci na cenie sporo. B8 jest nowsza i za rok, dwa sprzedaż ja za podobne pieniądze. To tylko moja sugestia. A porównaj sobie środek obu egzemplarzy.. Przepaść. Może spróbuj się przejechać b8 zrozumiesz wtedy co to marka Audi ;D
  • Odpowiedz