Aktywne Wpisy
Adamfabiarz +11
Niska frekwencja w referendum wybitnie pokazuje ile jeszcze Polakom brakuje do np. Szwajcarów jeśli chodzi o przejmowanie się losami kraju oraz jeśli chodzi o zrozumienie clou demokracji. Nie da się być bardziej bezpośrednio demokratycznym, niż uczestnicząc w referendum. No ale ,,Nitras ze Szczerbą powiedzieli, aby nie głosować". Ech szkoda gadać.
#polityka #wybory #referendum #polska #szwajcaria
#polityka #wybory #referendum #polska #szwajcaria
#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa
Mam auto z 1.5TSI 150KM, według producenta norma jaką musi spełniać olej to VW504 00/VW507 00.
Szukam 5w30 i znajduję następujące, spełniające powyżej podane normy:
CASTROL EDGE TITANIUM FST LL 5W-30
MOTUL SPECIFIC 5W30
MILLERS OILS XF 5W30
TOTAL QUARTZ INEO LONG LIFE 5W-30
Mobil 1 ESP 5W-30
Liqui Moly Top Tec 4200 Longlife III 5W-30
Valvoline SYNPOWER 5W30 XL-III C3 5W30
Ceny +/- są takie same. Nie ma
Mam auto z 1.5TSI 150KM, według producenta norma jaką musi spełniać olej to VW504 00/VW507 00.
Szukam 5w30 i znajduję następujące, spełniające powyżej podane normy:
CASTROL EDGE TITANIUM FST LL 5W-30
MOTUL SPECIFIC 5W30
MILLERS OILS XF 5W30
TOTAL QUARTZ INEO LONG LIFE 5W-30
Mobil 1 ESP 5W-30
Liqui Moly Top Tec 4200 Longlife III 5W-30
Valvoline SYNPOWER 5W30 XL-III C3 5W30
Ceny +/- są takie same. Nie ma
jechałem ciężarówką (ale nowość :P). od rozjazdu do ronda ze 300 metrów dwupasmówki, jadę naturalnie prawym. Tuż przed rondem roboty na prawym pasie.
Osobówki przede mną wepchały się na lewy dużo przed jego końcem - ponad 100m. Napiszę to jeszcze raz: jak ktoś szuka powodu dla którego ciężarówki na zwężkach szeryfują, to przyczyna tkwi we właśnie takim zachowaniu osobówek.
Ja pojechałem do końca kończącego się, lewy kierunek i taka regulacja prędkości, by wstrzelić się między auta na tym drugim, wolno poruszającym się pasie tuż przed końcem mojego.
BO CHYBA O TO CHODZI W JEŹDZIE NA SUWAK, CZY MOŻE SIĘ MYLĘ??
I co? I gówno. Dojechałem do końca, zatrzymałem się i stoję. Kierowcy osobówek na lewym patrzą w próżnię, by tylko mnie nie zobaczyć i nie wpuścić. Bo przecież ja wielka uciążliwa ciężarówka, a im na pewno się śpieszy. Sobota, więc pewnie jadą po bułki, wędliny itp. Ktoś wożący spożywkę mógłby w tym miejscu zapytać (pozdrawiam Kempa Trucker) kto ma być pierwszy w sklepie - dostawa, czy klient po zakupy. Tu pewnie rozczarują jakiś moich fanów i walczących z tymi co srają do zwira, ale ja nie wożę spożywki :)
To, że do popełnienia wykroczenia na #tacho zostało mi mało minut jazdy, w tym akurat momencie nie ma znaczenia. Bo doświadczenie po pół roku niemal codziennego jeżdżenia tej trasy podpowiada, że i tak powinienem zdążyć.
Jedna osobówka nie wpuściła, druga, trzecia. Ciekawe ile bym tam postał, gdybym przy SZÓSTYM nie wysadził ryja przez okno i pełnym miłości tonem nie zapytał, czy to tak ma wyglądać jazda na suwak. Dopiero wtedy z łaską osobówki zrobiły lukę bym mógł zmienić pas. Tak czy inaczej podziękowałem za wpuszczenie. Zawsze to jakaś oznaka współpracy na drodze, by dojechać do celu wspólnie, a nie przeciwko sobie.
fotki nie będzie, bo nie chce mi się screenów z filmiku wyciągać. W końcu pauzę mam, odpoczywać muszę.
A jeszcze druga sprawa. Padło pytanie czemu ludzie na zwężkach uparcie trzymają sie jednego pasa, a drugi jest pusty. Przetestowałem to ostatnio na sobie. Doskonale wiedziałem, że prawy będzie stał, bo gdzieś tam z przodu kończy sie lewy i jednocześnie z prawej wchodzi podporządkowana. I tamte dwa pasy w miarę płynie na zmianę jadą, a ten jeden ich swoim kosztem przepuszcza. I co? I stanąłem na prawym na końcu kolejki. Bo jakoś tak nie ładnie. Bo potem zmiana ciężarówką pasa z lewego na prawy to proszenie się o kłopoty. Kilka osobówek poleciała lewym do końca i po chwili zniknęli. A niech se jada, dziś mi sie nie spieszy. Ale jak by mi się tacho kończyło, albo awizacja goniła to kto wie jak bym do tego podszedł
#trzymaczkierownicy #szeryfdrogowy #prawojazdy