Wpis z mikrobloga

kilka tipów ode mnie

1. w sytuacji kiedy nagle spadnie nam znacznie liczba pracowników w danej grupie, zwykle spowodowane jest to brakiem jakiegoś towaru.
Moze sie zdażyć ze przez to część producentów pracuje z niższą wydajnością (widac to po ikonie nad budynkiem)
Powrót do stanu normalnego (tzn sprowadzeniem towaru lub wybudowaniem nowego budynku) moze zająć trochę, tym bardziej ze producenci pracują z nizsza wydajnością.
Wtedy zatrzymujemy inne budynki z tej samej grupy, takie których zapasy mamy na magazynie.
Zatrzymanie produkcji powoduje ze zapotrzebowanie na pracowników sie zeruje, i tym samym rośnie ogólna liczba dostepnych pracowników.
Daje nam to więcej czasu na wrócenie do normalnego stanu.
Zyskujemy tyle ze liczba pracowników na minusie jest krócej, towary brakujące możemy mieć szybciej (jesli chodzi o dobudowanie) oraz nie mamy negatywnego artykułu w gazecie, bo liczba pracowników na minusie jest krótko

2. gdy już jesteśmy na tyle rozbudowani ze mamy po kilka domów produkcyjnych z tego samego typu, w szczególności rolników, warto budować od nowa z dala od centrum. stare później wyburzyć (lub zapauzować, moze sie przydadzą)
Nie ma limitu drogi, więc prowadzimy drogę w miejsce wolne, stawiamy magazyn i budujemy tyle domów ile potrzeba w taki sposób zeby zajmowały jak najmniej miejsca.
Niektórzy rolnicy mają bardzo małe jednostkowe pola, warto wtedy wykorzystać nierówne brzegi wyspy. Dane pole moze miec dowolny kształt byle było połączone ze sobą i z domem.
Dodatkowo jeśli mamy bonus do np. wydajności w postaci osoby lub przedmiotu, to budujemy zaraz obok związek zawodowy i montujemy ten bonus.
Wtedy działa na więcej budynków (są wtedy podświetlone ramką)

3. Budynki produkcyjne typu tartak, cegielnia, produkcja dział, stali, belek stalowych itp, które mogą okazać się strategiczne w późniejszym etapie gry warto postawić po dodatkowym budynku i go zapauzować.
Budynki zapauzowane nie kosztuja nas nic. Nie musimy zwiększać ilości robotników.
A w sytuacji gdy nagle potrzebujemy działa, poniewaz brakuje nam do budowy statków, to uruchamiamy taki budynek i w to miejsce pauzujemy jakiś inny obecnie nie potrzebny (np cegielnia)
i mamy więcej dział a mniej cegieł szybko i bez dodatkowych pracowników.

4. Warto sprzedawać produkty których mamy za dużo. Moze sie zdarzyć ze dany producent juz nie ma miejsca w magazynie, robotnik nas kosztuje cały czas a towaru nie przybywa.
Wystawiajmy 1/3 lub 1/2 tego co mamy i najlepiej te najwartościowsze, czyli te z dołu okienka w magazynie.
Szczególnie przydatne gdy brakuje nam pieniędzy.

5. Analogicznie warto kupować towary których w danym momencie nam zabraknie, a brak wiąże się ze spadkiem ilości robotników i tym samym saldem finansowym.
Moze sie tak zdazyc jak np wróg zniszczy nam statek ze szlaku handlowego lub zajmie nam wyspę
Oczywiście w sytuacji gdy mamy pieniądze na to, czyli na dalszych etapach gry lub nie ma innego wyjścia.

6. Warto kupować statki w sytuacji kiedy szykujemy się do ataku lub obrony. Oczywiscie jesli nas na to stac.
Ze względu na dosc duzy czas produkcji oraz mozliwy brak półproduktów. Statki również mozemy sprzedawać

7. budujmy dość dużo dróg łączących domy robotników. W odróżnieniu do Anno 1404 w 1800 zasięg działania pewnych budynków jest realizowany po ulicach a nie na zasadzie okręgu jak w 1404. Dawniej budowałem domy w dwóch szeregach po 4. Obecnie buduję miedzy nimi drogę, czyli 2x2.
Dodatnie drogi moze spowodować ze dany dom bedzie w zasiegu strazy pozarnej a bez tej drogi juz nie.
Budując domy widzimy jaki jest zasięg, drogi są wtedy podświetlone na czerwono.

8. moze sie okazać ze warto bedzie zdegradować dany budynek mieszkalny tymczasowo zeby zwiększyć ilosc pracowników nizszego szczebla.
Bedzie szybciej niz budowa nowego. Dojscie do maksymalnej ilosci osób trochę trwa, a po degradacji budynek od razu ma maksymalną ilość osób.
Potem mozemy z powrotem awansować.

9. do wszystkich statków a w szczególności transportowych warto dodać bonusy zwiększające prędkość.
Moze to uratować dupe gdy trzeba uciekać, a towary mamy szybciej na szlakach, także przy okazji zakupu, trzeba brać

#anno1800