Wpis z mikrobloga

@megawatt: Generalnie - nie znam się. Trochę robię tutaj za chłopca na posyłki, ale tylko mi zależy żeby to jakoś działało dobrze. I dopytywałem tu i tam. I kolega elektronik doradził mi, aby użyć kabla ekranowanego, aby sygnał z czujnika nie był zakłócany. Widzę, że oryginalne wiązki są ekranowane. Niestety mój czujnik VDO nie ma wiązki i VDO sprzedaje bez wiązki. Totalnie się nie znam więc wysłucham każdej sugestii :)
@johnlocke-89: Ale no litości, co tam ma być zakłócane? 99,9% że to jest zwykły, opakowany termistor, jak to w zegarach się używa. Wkładasz to w siatkę dla porządku, a jak bardzo chcesz, to całość ładujesz w malutki peszel. To w zupełności wystarczy.
@NyanNyan: @megawatt: To ja może opiszę skąd w ogóle bierze się problem i dlaczego jest takie kombinowanie:
1. Mam taki wskaźnik -> https://www.auberins.com/index.php?main_page=product_info&cPath=5_21&products_id=504
2. Mam czujnik oleju VDO -> https://inter-rally.pl/product-pol-67763-Czujnik-temperatury-oleju-VDO.html

No i generalnie jest tak że na wyłączonym aucie wskazania są OK. Ale jakiekolwiek obciążenie elektryki - włączenie świateł, szyby elektryczne, nie wspominając o jeździe z odpalonym silnikiem. Powodują straszne skoki odczytu.

Dlatego jest pomysł, żeby zrobić wiązkę od nowa
@johnlocke-89:

Temperature Sensor, K, E, S, R, J, T, B, WRe3-WRe25, Pt100, Cu50


Przecież to są termopary. To prąd stały jest, zmiennego tu nie ma. Nie wiem co miałoby tutaj cokolwiek zakłócać sygnał.
Albo ten budzik nie jest odporny na skoki napięcia, albo coś jest mocno nie w porządku z instalacją, ale to nadal kwestia budzika. Moje z Autogauge nie mają problemu z pracą na 7V (tak, siedmiu), a wynik pomiaru
@NyanNyan: Wskaźnik sprawdzany był na stole i radzi sobie ze skokami napięcia. Dlatego kombinuję z instalacją i jak już do tego się dorwę to chcemy to zrobić porządnie.

Producent wskaźnika zasugerował, żeby masę pociągnąć z czujnika lub jak najbliżej jego. Obecnie pociągnięta jest ze słupka A w samochodzie. Jeszcze nie miałem okazji tego zrobić, ale chcę rozeznać dobrze temat zanim będę walczył ;)
@johnlocke-89: Yyy... no niby można z blachy, ale mnie by to do głowy nie przyszło, żeby na takie skróty iść.
Instalację pod moje wskaźniki robiłem od zera. Masa jest brana z klemy akumulatora, zasilanie leci po zapłonie przez ściemniacze. W przypadku NTC kabel sygnałowy leci do superseala, celem łatwej wymiany czujnika, gdyby padł, a masa czujnika nie wraca w okolice budzika, tylko idzie bezpośrednio na klemę.

Z kolei przy termoparze musisz
@NyanNyan: "nie wolno skracać kabli! jak masz 2m naddatku, to zwijasz go w kółko i gdzieś mocujesz, niczego nie wolno ciąć" - yyyyy no ale wiązka jest robiona od zera.... to jak mam nie ciąć?

Jakich przewodów użyć ?:)
@johnlocke-89: Z termopary kabli ciąć nie wolno. Dodawać też nie. To jest część przyrządu pomiarowego i ich skrócenie wpływa na pomiar, który otrzymasz na wyjściu, bo rezystancja przewodów (a więc po części ich długość) jest skrzętnie dobrana, aby przy napięciu, które element wytwarza, płynął określony prąd. Będzie płynął wyższy (bo skrócisz kable), to otrzymasz wynik z czapy (dużo wyższa temperatura niż faktycznie). Przedłużysz, to uzyskasz odwrotny efekt.
@johnlocke-89: A dobra, nie zrozumiałem. Te ustrojstwa biorą mało prądu. Do swoich bodaj 1mm^2 ciągnąłem, ale prawdę mówiąc 0,75 czy nawet 0,50mm^2 też by zdało egzamin. Policz sobie jaki spadek napięcia będziesz mieć na jakim kablu, bo informację o tym, ile prądu budzik pobiera, powinieneś w instrukcji znaleźć. Wg mnie ten 1mm^2 to dobry kompromis między trwałością (ciężej go uszkodzić niż taką połówkę), a grubością (nie jest to aż tak grube,