Wpis z mikrobloga

Hej,

Mam pytanko do osób, które ogarniają analyticsa.

Od jakiegoś czasu mam sklep, który zbiera już co raz to ładniejszy ruch z serpów jak i zamówienia. Ale mam spore braki w analyticsie (w pracy zawsze była inna osoba od roboty w analu ( ͡° ͜ʖ ͡°)).

Przechodząc do sedna, mam ruch na kategorię, produkty oraz na wpisy na blogu w sklepie gdzie jest już trochę treści.

Chciałbym móc porównać współczynnik konwersji (koszyk, kolejny krok - dane, zakup) dla stron:
- strona kategorii
- wpis na blogu
- bezpośrednie wejście na produkt

No i pytania:
1. Jak to najlepiej zrobić (korzystam z tag managera), aby bezproblemowo porównać, który z ww. nazwijmy to "landing page" jest najlepszym źródłem do realizowania celów (koszyk, kolejny krok - dane, zakup).
2. Polecicie jakiś kurs analytics dotyczący czysto ecommerce? Może być nawet płatny.

#googleanalytics #analytics #seo #sem #ecommerce
  • 10
robisz sobie segmenty, gdzie kazdy to strona wejścia wg tego co napisales. pozniej wyswietlasz te 3 segmenty. współczynnik i tez możesz wtedy porownywac i robic tez porownania wg innych parametrow dodatkowo.