Wpis z mikrobloga

Opiszę tutaj nieprzyjemności z sklepem #morele @morele_net , a zaczęło się od kupna #laptopy #szukamlaptopa #pcmasterrace

Morele jakiś czas temu miało promocję #acer aspire 5 . Myślałem, że to ta marka się polepszyła, niestety myliłem się ... o tym później.

Laptop ostatecznie wyszedł za ~2700, generalnie dobrze został zapakowany, nie nosił żadnych śladów otwarcia, zdziwiłem się że pudełko z laptopem włożyli do większego pudełka wypełnionego poduszkami z powietrzem. Nie mogę narzekać. Problem się zaczął 2 dni później, niestety laptop zatrzymywał się na ekranie z logiem Acer, generalnie wyglądało to jak jakieś zapętlenie klawiatura była non stop podświetlona a logo nie znikało, a laptop się nagrzewał jakby coś ciągle robił. Problem albo był związany z biosem lub dyskiem. Z drugiej strony niby nowy laptop, a 2 dni później nie działa jak dla mnie to wada fabryczna, oczywiście sklep oferuję wymianę na nowy sprzęt jeżeli została wykryta wada fabryczna w ciągu 3 dni i to niestety jest kłamstwo. Zgłoszony w ten sposób laptop z dopiskiem, że nie życzę sobie naprawiania go tylko jedynie wymianę na nowy lub zwrot pieniędzy, zainicjował zmianę zgłoszenia na zwrot w ciągu 14 dni. Dodatkowo dowiedziałem się że kontakt z działem reklamacyjnym jest jedyny przez ich stronę przez te śmieszne zgłoszenia, niestety infolinia ich jest jedynie po to aby powiedzieć co dział reklamacyjny odpisał w zgłoszeniu czyli tak naprawdę tyle mogą zrobić co my sami.

Myślałem że mi się poszczęściło później bo się okazało , że #acer aspire 5 wersja 16GB była tańsza niż wcześniejsza promocja, więc kupiłem go.

Tym razem #laptop przyszedł w opłakanym stanie. Nie było drugiego pudełka, a samo pudełko nosiło ślady otwarcia etc, sam laptop wizualnie nie nosił śladów użytkowania więc pomyślałem że może został otwarty w celu dołożenia pamięci RAM, sam w sumie nie wiem.

Co mnie zdziwiło, nie znam się ale są 2 pamięci RAM po 8GB DDR4-2400 a druga DDR4-2666 . Różne marki, różne szyny, czy to teraz takie wkładają pamięci do laptopów ???

Dodatkowo znowu ten acer ma problemy , #windows10 jest uszkodzony/ niepoprawnie zainstalowany? Po konfiguracji rzuca błędami nawet przed logowaniem comctl32.dll , aplikacje nie idą się uruchomić bo rzuca błędem dotyczącym gdiplus.dll

Teraz pytanie czy ktoś użytkuje acera czy to jest normalne?? Dodatkowo sklep oferuję wersję 16GB to wkłada pamięci różnych producentów z różnymi parametrami ?? Osobiście wybrałem ten model ze względu że na te parametry miał dobre jak za tą cenę tylko jak nowy laptop na wstępie zachowuję się jak używany ... zastanawia mnie czy nie kupić della z gorszymi parametrami aby miał tylko gwarancję on-site i olać acera i w sumie jakiś normalny sklep ktoś tez może mi poleci ??

Konstruktywne komentarze są mile widziane.
  • 22
Z innych sklepów to x-kom oraz komputronik. Z pewnością nie jest to normalna sytuacja dla sprzętu jakiejkolwiek marki i oznaka, że ktoś tu przy sprzęcie nagrzebał.
@Heyolok: z #xkom @x-kom miałem też nie miłe doświadczenia. Kupiłem myszkę Steel Series z wadą fabryczną nie wiem czy te teflony były źle naklejone czy była jakaś inna wada, po prostu myszka się "bujała" na blacie. X-kom chciał mi ją naprawiać, skorzystałem z 14-dniowego zwrotu jak to usłyszałem. Dodatkowo jak oddawałem miałem problem z tym, aby pracownik opisał, że wg. mnie to wada fabryczna, a jak wyjął myszkę i mu pokazałem
@n00_: Tyle ludzie piszą o tym Morele a wy dalej tam kupujecie. Poza tym ogólnie kupowanie w necie takich rzeczy to jest ryzyko. Nie macie lokalnych sklepów z kompami? Tak że można zamówić towar pod siebie, sprawdzić itd. I w razie czego wiesz gdzie masz iść jak coś nie gra a nie wysyłać pocztą na gwarancję i czekać nie wiadomo ile. Ostatnio kupowałem bebechy nowe to od razu uprzedziłem że może
@drzuo: Mylisz się, przykładowo problem z pierwszym acerem pojawił się po 2 dniach. Normalnie w stacjonarnym sklepie, już bym odnosił laptopa, a oni gdzieś by wysyłali i czekali, aż naprawią za miesiąc.
Dodatkowo chroni cie jeszcze europejskie prawo gdzie przez 6 miesięcy spoczywa obowiązek na sprzedającym, aby udowodnić że sprzęt był wolny od wad, co za tym idzie to powinni zwracać ci pieniądze nawet za kuriera, nawet jak mają inaczej.

@
@Gronbar: niestety ale oferta na amazonie jeżeli chodzi o laptopy nie jest taka atrakcyjna, no chyba że to jakieś chińskie firmy. Przeglądałem ofertę #dell i niestety w porównaniu z polskimi sklepami jest różnica w okolicach
300-1000pln nawet
@n00_: prosimy o podesłanie numeru zlecenia reklamacyjnego w prywatnej wiadomości, chcielibyśmy bliżej przyjrzeć się zaistniałej sytuacji
@n00_ analizujemy Twoją wypowiedź i widzimy kilka rzeczy, które warto wyjaśnić, jeśli dobrze je interpretujemy (nie mamy jeszcze od Ciebie numerów zgłoszenia):

Zgłoszony w ten sposób laptop z dopiskiem, że nie życzę sobie naprawiania go tylko jedynie wymianę na nowy lub zwrot pieniędzy, zainicjował zmianę zgłoszenia na zwrot w ciągu 14 dni

a) być może chodzi tylko o wewnętrzny zabieg techniczny. Rozumiemy, że reklamacja została przyjęta a pieniądze zwrócone na konto?

Nie
Pobierz morelenet - @n00 analizujemy Twoją wypowiedź i widzimy kilka rzeczy, które warto wyja...
źródło: comment_LsHsgjUjHBaHjL3X5HEqad6yn66FqNAf.jpg
@x-kom: nie widzę potrzeby, ponieważ sytuację uważam za zamkniętą, zmarnowałem jedynie swój czas i sam nawet nie wiem czy sprzed kilku lat nawet przechowujecie zgłoszenia. Zauważyłem jedynie po tym zakupie że oferujecie gwarancję swoją, a nie producenta co było już dla mnie podejrzane i jeżeli otrzymałem sprzęt fabrycznie wadliwy to zamiast go wymienić zaproponowaliście naprawę, co dla mnie było śmieszne i niezgodne z prawem, dlatego wolałem zwrócić w 14 dniach sprzęt.
@morele_net Macie opcję wymiany expresowej, kiedy to zakupiony nowy produkt posiada wadę fabryczną można w przeciągu 3 dni zainicjować taką wymianę a w ciągu 5 dni trzeba odesłać/przynieść produkt. Niestety właśnie "opiekun tego produktu" zmienił status z wymiany na zwrot 14-dniowy po tym jak została zawarta informacja, że nie chce wymiany. Co o tyle było zabawne że na stronie mieliście dostępnych 10 sztuk tego laptopa, więc to pierwszy niesmak przy kontakcie z
@morele_net: b) Rozumiem, tylko jeżeli Acer Aspire 5 wspiera dual channel, moje pytanie jeżeli zamontujecie 2 różne kości RAM ( DDR4-2400 a druga to DDR4-2666) , różnych producentów (Hynix , druga to Crucial) to będą pracować w dual channel ??

c) jeżeli pierwszy laptop zakupiony nie działał, a drugi nie działa poprawnie, to jaka pewność że trzeci od was laptop będzie działał ??
@morele_net wysłałem numery, aczkolwiek o ramie to z ciekawości pytam. Generalnie drugi laptop chcę jedynie zwrócić bo nie mam cierpliwości aby sprawdzać czy 3 laptop będzie poprawnie działał, dlatego nie znajdziesz zapytania odnośnie ramu w zgłoszeniu, aczkolwiek możesz zobaczyć w starszym zleceniu że wymiana expresowa zmieniła się na zwrot-14 dniowy, tylko jak nadmieniłem wyżej owszem macie atrakcyjne ceny ale co z tego jeżeli za każdym razem przychodzi niedziałający albo niepoprawnie działający laptop,
N00_

- jeżeli dobrze rozumiem:

a) Zgłosiłeś przez formularz "wymiana ekspresowa" reklamację z informacją, że nie chcesz wymiany, tylko zwrot gotówki. Jeśli tak, to właśnie Twoja informacja spowodowała zmianę typu reklamacji tak, aby zwrócić Ci środki a nie wymieniać towaru (zgodnie z Twoją prośbą). Czy o to chodzi?

b) tu potrzebujemy numeru zamówienia aby to sprawdzić (musimy wysłać zapytanie do naszych techników aby sprawdzić, czy to nie jest nasz błąd)

c)
@morele_net

a) Powtórzę jeszcze raz, że był dodany komentarz, że nie chcę NAPRAWY. Podałem numer RMA wystarczy sprawdzić.

b) W danym momencie chcę tak naprawdę oddać laptopa i czekam aż odpiszecie na RMA (to nowsze), które zostało utworzone wczoraj i także je wam podałem.

c) 2 laptopy z rzędu to już nie jest dla mnie 5%. Proszę postawić się w mojej sytuacji nie kupuje nie działającego produktu, lub laptopa w celu naprawiania