Wpis z mikrobloga

Cześć #vr świry. Przymierzam się do zakupu #oculusrift w celach około simracingowych (Project Cars 2, #assettocorsa , #dirtrally). Używki CV1 chodzą po ~1200 i to wygląda na niezłą cenę. Rifta S z refferalem z oficjalnego sklepu można mieć za ~1750 nówkę. Czy warto dopłacać? Różnica w rozdzielczości jest wystarczająco znacząca żeby dorzucić 500zł więcej? Bo szczerze mówiąc, nie wydaje mi się ale może jakiś szczegół mi umyka.

Planuję też pośmigać w inne standardowe dla VR gry ale nie jest to najważniejsze, więc argument odnośnie poprawki wynikającej z braku kamer bym nie brał pod uwagę.
  • 16
@Queefburglar69 Jakość obrazu jest żenująco niska nawet na Rifcie S. Na papierze różnice między Riftem a S są niewielkie, ale w rzeczywistości są na tyle istotne, że SDE jest o wiele mniejsze, a tekst jest czytelny.
Jeśli chcesz VRa do symulatorów, to zastanów się nad HP reverb albo Odyssey +. Podobno ich jedyny problem to kontrolery.
@Queefburglar69: Daj proszę jakieś info o refferalach skąd co i jak, sam się szykuję do zakupu :)

@Harkonnen: Z tego co ludzie pisza pomimo większej rozdzielczości na O+, na Rifcie S obraz jest ostrzejszy. Sprawdzałeś sam obydwa rozwiązania? Bo sam właśnie nie jestem zdecydowany do końca.
@Rumcajsev jeszcze nie wykminiłem szczegółów :D ale gdy kupujesz na stronie oculusam posiadając kod refferala od kogoś kto już robił tam zakupy, wartość zamówienia spada o 10%. Pewnie na reddicie albo ktoś tutaj chętny by się znalazł - dla nich to darmowe pinionżki (20eur) na konto oculusa.

@Harkonenn Doczytałem trochę o Odyssey+, wychodzi na to że porównywalna jakość obrazu z Rift S, ale ma swoje problemy (niewygodny etc.). Generalnie jednak w stronę
@Queefburglar69: jak do simracingu to celuj w podstawowy zestaw cv1, czyli headset, pilot, 1 kamera i ew pad jezeli nowe, a bez pada uzywke. Powinno wyjac sporo taniej niz pelen zestaw a do simracingu baza wystarcza w zupelnosci. Sam mam komplet a podlaczony tylko headset i jedna kamera ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Queefburglar69: Sama rozdzielczośc na papierze tego nie oddaje ale Rift S ma RGB stripe zamiast Pentile. tzn. inną siatke pikseli. Jest o wiele ciaśniej bo masz 3 subpixele zamiast 2 więc klarowność obrazu znacznie wzrasta (ale nie nastawiaj się na nie wiadomo co, wciąż widać piksele i SDE ale jest zauważalnie lepiej kompletnie za darmo pod względem renderowania tzn. wymagań sprzętowych), dodatkowo względem Rifta CV1 lekko wyższa rozdziałka co też troche
Navari - @Queefburglar69: Sama rozdzielczośc na papierze tego nie oddaje ale Rift S m...

źródło: comment_1VDMJwhIimFvQLo8l7fBUDffx9rCXdOc.jpg

Pobierz
@Navari: Szczerze, to mi korekta IPD nic nie daje, nie widzę żadnej zmiany. Może dlatego, że mam ok. 64mm, czyli mniej więcej po środku skali. W starym okulusie podczas zmiany IPD był taki zielony krzyżyk, wtedy coś tam widziałem, ale podczas samej gry nic.

@HoshiYamazaki: Ja nie wiem, ale @Ksionc-Tomasz się chwalił na tagu, że kupił O+
@Harkonnen: 64mm to jest ideał, nic dziwnego.

Rift S nie ma regulacji IPD więc nic nie czujesz, jedynie softwareowa zmiana skali ale to tyle. Wciąz ból głowy, robienie zeza itd. występuje jeżeli twoje IPD jest daleko od 63.5mm bo po prostu nie łapiej się w środek soczewki która jest na sztywno ustawiona w jednej pozycji. Jeżeli jesteś daleko i masz duże szczęście że to nie występuje to i tak masz o
@Navari dzięki,nie widziałem wcześniej tego info o RGB stripe, Co do zwrotów, na ile bezproblemowe? Niby mają napisane w T&C że tylko nieużywany sprzęt przyjmują, nie wiem czy rozpakowanie i przymierzenie wg nich to już użycie i czy problemów nie będą robić.
@Queefburglar69: Nieużywany znaczy idealny stan żebyś nie odesłał z np. rysami na soczewkach. Masz 14 dni prawnie tak samo jakbyś kupował coś w sklepie w Polsce. Możesz normalnie rozpakować, sprawdzić przez ten czas, upewnić się że jest ok i że nie masz żadnych problemów. Oni dobrze wiedzą że wiele osób zwraca sprzęt przez złe IPD i nie robią z tym problemów.