Jak odkręcić nakrętke z górnej części amortyzatora (od strony maski, żeby wymienić stara sprężyne) skoro cała rurka amortyzatora się kręci? Złapanie rury żabką nie pomaga. Może jest jakaś alternatywa gdzie złapać od strony koła żeby nakrętka zeszła
@aksal89 nasądowym nie da rady bo śruba wewnętrzna musi stać stabilnie i nie kręcić się- stąd jej ścięte 2 brzegi. W drugim kole poszło gładko nasadowym samym. Tutaj się kręci cała rura
@mi-siek: powinieneś dać radę kluczem kopytkowym. Jak nie dasz rady, to trzeba podjechać do kogoś na pneumat, powinno puścić, ew jak wyżej - uderzać w klucz. Najlepiej zawsze spróbować ruszyć nakrętką (odrobinę) jeszcze na nie uniesionym aucie. Na górze amortyzatora, pod poduchą możesz śmiało próbować chwycić za goleń np "hydraulikiem" - tam ewentualne rysy nie nie rzutują na pracę amortyzatora. Tylko, że będzie trudno bo goleń jest i twardy i gładki,
@Tierman @aksal89 @leglion @Odczuwam_Dysonans @thris udało się. Próbowałem nawet zwezic płaski bo nie miałem lamanego ale dopiero sposób "ręcznego udaru" pomógł. Dzięki wszystkim. Jak Polski mam dość i zdzierżyć nie mogę, tak Polacy w potrzebie nie zawiedli po raz kolejny na tym serwisie. Chylę czoła i dziękuję
@cacyyy: no udarem, sprężyna przecież powinna być ściśnięta ściągaczem. Na warsztacie nikt się nie pieprzy, wszystko się leci pneumatem. OP rozkręcił jedną stronę i żyje, więc zakładam że ogarnia na tyle ( ͡°͜ʖ͡°)
@cacyyy: mhm, no w ten sposób to masz rację - ale wtedy nie ma tego sensu robić na aucie bo i tak nie będzie tego oporu wynikającego z napiętej pod ciężarem sprężyny. Dlatego ja jedynie ręcznie, po oczyszczeniu gwintu próbuję ruszyć nakrętką przed zrzuceniem kolumny, żeby sobie ułatwić późniejszą pracę. Co do rozkręcania pneumatem na aucie to jak najbardziej zgoda - niebezpieczne i nie polecam. @mi-siek: grunt że się udało!
Jak odkręcić nakrętke z górnej części amortyzatora (od strony maski, żeby wymienić stara sprężyne) skoro cała rurka amortyzatora się kręci? Złapanie rury żabką nie pomaga. Może jest jakaś alternatywa gdzie złapać od strony koła żeby nakrętka zeszła
Komentarz usunięty przez autora
Na górze amortyzatora, pod poduchą możesz śmiało próbować chwycić za goleń np "hydraulikiem" - tam ewentualne rysy nie nie rzutują na pracę amortyzatora. Tylko, że będzie trudno bo goleń jest i twardy i gładki,
@mi-siek:
@dmde:
Macphersona udarem? Trochę nie uwagi i sprężyna wystrzeli.
@mi-siek: Spróbuj opuścić auto, i wtedy zruszyć nakrętkę.
udało się. Próbowałem nawet zwezic płaski bo nie miałem lamanego ale dopiero sposób "ręcznego udaru" pomógł. Dzięki wszystkim.
Jak Polski mam dość i zdzierżyć nie mogę, tak Polacy w potrzebie nie zawiedli po raz kolejny na tym serwisie.
Chylę czoła i dziękuję
@mi-siek: grunt że się udało!