Wpis z mikrobloga

Mirki z #motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa #volkswagen.

Do wyboru mam Seatowskie 1.6 SR (8V) lub 1.6 (16V) (1999-2004). Który wybór lepszy? Mocą dużo się nie różnią, za to z tego co słyszałem, SR jest o wiele bardziej wytrzymalszy i pancerny, a 16 zaworowy jest bardzo delikatny i wymaga dużo uwagi i dbania o olej + były potem przerabiane na bezpośredni wtrysk, a wiadomo jak z ich wytrzymałością.

Ma ktoś doświadczenie z tymi silnikami? Czy 16V rzeczywiście są delikatne i trzeba się ich bać, czy wystarczy po prostu na czas dbać o płyny/filtry i jest ok?
  • 8
@Requiescant: 16 zaworowe są średnio udane i pełne wkurzających patentów jak pokrywa zaworów która jest zintegrowana z panewkami/podporami wałków rozrządu. Czy czujnik położenia wału wsadzony między kołem zamachowym a silnikiem. Znajomy nie mógł go wykręcić to aż skrzynie ściągał.
Kris kiedyś zrobił film o tym silniku:
biskup2k - @Requiescant: 16 zaworowe są średnio udane i pełne wkurzających patentów j...
@Requiescant: Chyba CCSA to już nowsza generacja. Ale tak patrząc to pokrywę (z mocowaniem wałków) mają taką samą obie pojemności numer 13 tutaj cylinder head cover Model data: AHW,AKQ,APE,AXP,ATN,AUS
1,4 16V' AHW,AKQ,APE,AXP
1,6 16V' ATN,AUS
Zresztą to był czas gdy VW zaczął się psuć ze swoimi silnikami, bo te silniki które mają dużo wspólnego z silnikami jakie produkowali w latach 70' postanowili zastąpić nowo zaprojektowanymi jednostkami. Stąd na wykopie krążą takie