Wpis z mikrobloga

Pozwolę sobie wkleić wpis kolegi z Porozumienia Rezydentów z okazji jeszcze większych zaostrzeń kar za nieumyślny bład medyczny, polecam. Naprawdę zaczynam się coraz bardziej zastanawiać czy chcę ryzykować i leczyć czy nie lepiej po prostu zrezygnować, bo konsekwencje dużo wyższe od korzyści. Już na tyle, że moje "powołanie" może ich nie unieść.

#medycyna #prawo #antyszczepionkowcy #zalesie

Jestem studentem V roku, więc może jeszcze nic nie wiem o życiu, ale chciałbym zadać Wam wszystkim jedno pytanie – kiedy znaleźliśmy się w kraju, gdzie nie da się właściwie ukarać szarlatana za naciąganie ludzi i za występowanie coraz częściej już nie przeciw ekspertom, ale przeciw nauce, ale za to wsadzenie lekarza do więzienia staje się coraz łatwiejsze?
Jak to jest, że kiedy w czasie swojej kampanii wyborczej jeżdżąc po Polsce z „wykładami” lekarz Hubcio o wyjątkowo złośliwym nazwisku otwarcie mówi, że szczypionki powodują autyzm oraz, jak słowo daję, WSZYSTKIE CHOROBY ŚWIATA, lekarze sprzedali się Bigpharmie, a dzisiejsi studenci to już nie to samo (bo kiedyś to byli studenci - teraz nie ma studentów...) jedyne co mu się z tego tytułu przydarzyło to rozprawa w OIL która ciągnie się miesiącami?
Człowiekowi, który twierdzi, że aspiryna nie ma prawa być skuteczną prewencją epizodów wieńcowych, bo krew jest jak kompot, a kompotu nie da się rozrzedzić wrzucając do niego tabletkę odebrano co prawda lata temu prawo wykonywania zawodu, ale to nie przeszkadza mu w głoszeniu temu podobnych elaboratów i w tytułowaniu się doktorem medycyny (i to prawdziwym doktorem prawdziwej medycyny, a nie to co teraz… chociaż wyraźnie jak mówili na studiach o aspirynie, to akurat był chory).