Aktywne Wpisy
skrajnie-umiarkowany +1206
Zmarł polski żołnierz raniony na granicy.
W tym wątku wrzucamy mordy tych którzy szczuli przeciwko Polsce, przeciwko polskim żołnierzom i SĄ ZA TO WSPÓŁODPOWIEDZIALNI
#bekazlewactwa #wojna #ukraina #polska #rosja
W tym wątku wrzucamy mordy tych którzy szczuli przeciwko Polsce, przeciwko polskim żołnierzom i SĄ ZA TO WSPÓŁODPOWIEDZIALNI
#bekazlewactwa #wojna #ukraina #polska #rosja
![skrajnie-umiarkowany - Zmarł polski żołnierz raniony na granicy.
W tym wątku wrzucam...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/b79d8487ed3230abe77a152cbc4e25a38b56027964f211dde9adb1a1aea1a592,w150.jpg)
źródło: 68e9a8fb-2eb1-4878-96ac-642894445cb4
Pobierz![Polnischefuhrer](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Polnischefuhrer_tOCsQKmb8t,q60.jpg)
Polnischefuhrer +51
#przegryw nigdy nie rozumiałem czemu inni faceci spuszczają się nad samochodami. Dla mnie samochód musi mnie przewieźć z punktu a do b. Natomiast jego parametry parametry techniczne gdzie typu ilość koni, zawieszenie i inne bzdety mnie #!$%@?ą, na #!$%@? Ci samochód 250km skoro na każdym kroku masz fotoradar? XD
czyli
FSO Mikrobus
W połowie lat 70. XX wieku polska delegacja rządowa na czele z ministrem przemysłu Tadeuszem Wrzaszczykiem udała się do Turynu, aby negocjować z Fiatem umowę na rozwój Polskiego Fiata 125p; z późniejszych rozmów powstał 125 Polacco Nuova aka Fiat 137, czyli znany wszystkim FSO Polonez.
Delegatura była wożona po fabryce w specjalnych minibusach, które charakteryzowały się dużym oszkleniem, cichą pracą silnika oraz klimatyzowanym wnętrzem. Minister Wrzaszczyk oraz ówczesny dyrektor FSO, Jerzy Bielecki, doszli do wniosku, że taka konstrukcja przydałaby się również w żerańskiej fabryce.
Po powrocie do kraju, OBR SO otrzymał zadanie skonstruowania takiego mikrobusa, którego zwano także „samochodem wycieczkowym”; pojazd miał być według założeń ośmioosobowy, z układem siedzeń 2+3+3 oraz posiadać samonośne, szkieletowe nadwozie. Mechanika samochodu miała być oparta o zespół napędowy montowanej na Żeraniu Zastavy 1100p, a także o elementy z PF 125p.
Na zlecenie szefa Sekcji Studiów w dziale, inżyniera Jerzego Dembińskiego, projektem nadwozia miał się zająć Zbigniew Wattson, który w ciągu kilku tygodni przygotował szkice nadwozia; z kolei głównym konstruktorem był Czesław Piechur.
Prototyp zbudowano w Zakładzie Doświadczalnym w Falenicy; samochód był gotów do testów drogowych już w zimie 1978 roku.
I to zdarzenie prawdopodobnie sprawiło, że auto nie weszło do użytku – z założenia miało nie posiadać homologacji, gdyż pojazd miał poruszać się wyłącznie to terenie fabrycznym. Po zbudowanym prototypie ślad zaginął – całkiem możliwe, że podobnie jak inne projekty, był odstawiony do magazynu, a następnie zniszczony.
#samochody #motoryzacja #gruparatowaniapoziomu #fso #autakrokieta
źródło: comment_UzFT0wi7WA3KIL1UdsV24zzQB5Yndi95.jpg
PobierzKomentarz usunięty przez moderatora
źródło: comment_4vanFyU70swBYzjKTRzX02W9DYpdoE9s.jpg
Pobierzźródło: comment_8auGgQiHCoWP2fJImTnhfE4DoKZ5KWPm.jpg
PobierzKomentarz usunięty przez autora