Wpis z mikrobloga

Mechanika nieruchomości
#lacunafabularnienewbristol #lacunafabularnieczarnolisto

TL;DR Jeżeli gra wydaje Ci się wystarczająco skomplikowana, możesz ominąć ten wpis. Nie ma w nim informacji istotnych dla głównych wątków przygody.

1. Zachodni New Bristol.

Wyspa jest wciąż słabo zaludniona, średnia tej części to zaledwie 6 osób/km2, a jak wiadomo statystyki zakłamują prawdziwy obraz rzeczywistości, bowiem obecnie zagospodarowane jest zaledwie niecałe 1/8 wyspy - z czego ponad 80% stanowi powierzchnia Georgetown, a pozostałe 20% to królewskie przedsiębiostwa. Wyspa na niezamieszkałej części w 95% pokryta jest lasami, a teren jest w zdecydowanej większości równinny, lekko falisty. Pozostałe 5% niezalesionych łąk nadaje się od razu do zagospodarowania, a większość z nich znajduje się w południowej części wyspy oraz na na południe od kamieniołomu i kopalni.

Król ma na sprzedaż 220 parcel o powierzchni 200 akrów każda (80 ha). 10 z nich jest niezalesionych z czego 7 z nich znajduje się w południowej części wyspy, a 3 na południe od kamieniołomu i kopalni. Cena zalesionej parceli wynosi 100 funtów (łącznie 180), zalesionej przy drodze 300 funtów (łącznie 20), a niezalesionej 1000 funtów (łącznie 10).

2. Georgetown

Nieco inaczej sprawa wygląda w samym Georgetown. Ponieważ jest to miasto, mające dostęp do portu, sklepów i innych udogodnień do życia dla osadnika, dostępne są mniejsze parcele po 1 akr każda.

Miasto jest podzielone na pięć dzielnic:
- najbiedniejsza Zachodnia, będąca peryferiami osady, łącząca się z południową, centralną i wschodnią (1000 akrów). W tej dzielnicy domyślnie zaczynają wszyscy bohaterowie
- Południowa, usytuowana przy drodze na plantację (300 akrów)
- Wschodnia, świeżo odbudowana po tragicznym pożarze (250 akrów)
- Centralna, na której znajdują się najważniejsze budynki i sklepy, będąca centrum życia osady (100 akrów)
- Portowa, wąska ciągnąca się wzdłuż wybrzeża, będąca najniebezpieczniejszą i wcale nie taką tanią (150 akrów)

To, w jakiej dzielnicy mieszka bohater, ma wpływ na postrzeganie go przez mieszkańców osady. Zdanie bohaterów, mieszkających w centralnej dzielnicy będzie więcej warte od tych, mieszkających w Zachodniej. Mieszkańcy lepszych dzielnic mają również ułatwione kontakty z wysoko postawionymi ludźmi w osadzie. Do właścicieli bardziej prestiżowych domów NPC chętniej się przyłączają, a Rany mają mniejszą szansę na jątrzenie.

Na sprzedaż dostępna jest następująca ilość parcel:
- Zachodnia (500 - 10 funtów)
- Południowa (100 - 30 funtów)
- Wschodnia (50 - 50 funtów)
- Centralna (10 - 250 funtów)
- Portowa (30 - 100 funtów)

Wszyscy bohaterowie zaczynają z parcelą w Zachodniej dzielnicy z następującymi wyjątkami:

- Martwa Gżegżółka znajduje się w Portowej
- Bank Białej Rękawiczki we Wschodniej
- Garnizon w Centralnej
- Bank Vivaldich, ŻKOK i BSU w Południowej

@mac3 - znajdujesz się w posiadaniu 10 parcel w Centralnej i 30 we Wschodniej, niezamieszkałych jest 10 we Wschodniej.

Sprzedaż parcel rozpocznie się w III kwartale.

3. Domy

Opcjonalna mechanika dla tych, którzy mocniej chcieliby związać się ze swoim terytorium. Każdy kolejny poziom domu zachowuje premie swojego poprzednika, jednocześnie nieznacznie je zwiększając.

Poziom 0 - startowa chatka ze starych desek, poobtykana mchem

Poziom 1 - zwykły, uszczelniony drewniany parterowy budynek, idealny dla jednej rodziny
(wymaga: nakładu pracy jednej osoby w kwartale)

Poziom 2 - piętrowy budynek o nieco lepszym standardzie, ułatwia jego posiadaczowi w nieznacznym stopniu rekrutację NPC
(wymaga: nakładu pracy trzech osób w kwartale / jednej w trzech kwartałach)

Poziom 3 - Nieco większy piętrowy budynek z piwnicą użytkową, idealny do prowadzenia poważnej działalności rzemieślniczej - nieznacznie zwiększa kwartalne dochody z takiej działalności
(wymaga: nakładu pracy pięciu osób w kwartale / jednej w pięciu kwartałach)

Poziom 4 - Sporych rozmiarów budynek w stylu kolonialnym, mogący pomieścić nawet kilkadziesiąt osób. Wykonany z solidnych materiałów, estetyczny, świetnie wkomponowuję się w bogatą okolicę. Ranni przebywający w tych domach mają 100% szansę na całkowite wyleczenie.
(wymaga: nakładu pracy pięciu osób w kwartale oraz 5 skrzyń desek i 5 skrzyń kamieni)

Poziom 5 - Budynek w stylu federalnym lub antebellum. Prawdziwa wizytówka posiadacza, obiekt zazdrości sąsiadów i westchnień sąsiadek. Tylko najbogatsi i najpotężniejsi osadnicy mogą sobie pozwolić na taką rezydencję. Dom na tym poziomie pozwala na nawiązanie relacji towarzyskich z najważniejszymi osobami na wyspie, niezależnie od zawirowań politycznych.

----------------------------------------

Aktualizacja z parcelami i domami pojawi się w szczegółowej Karcie Postaci w III kwartale.
lacuna - Mechanika nieruchomości
#lacunafabularnienewbristol #lacunafabularnieczarno...

źródło: comment_wYNW9rrudZylD4M9EJhK4OL0XDZ83Fur.jpg

Pobierz
  • 35
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@lacuna: A tak doleję oliwy. Martwa jest budynkiem poziomu trzeciego, czy czymś pośrednim. No i - czy rozbudowa wiązałaby się z koniecznością zakupu dodatkowej ziemi?

  • Odpowiedz
@lacuna: Czy NPC będą zainteresowani odkupieniem działki z dzielnicy zachodniej? Czy i jak poziomy domu będą zwiększać jej wartość?

Czy jeśli wiele graczy rozbuduje swoje budynki w dzielnicy zachodniej to jej status się zmieni?
  • Odpowiedz
@Onde: Poziom 3, wszystkie budynki mieszczą się na jednej miejskiej parceli.
@Matei123: Na start 1, BBR został w tym kwartale rozbudowany do 2
@Patryk_z_lasu: 1. Bardzo wątpliwe, tym bardziej że nowi osadnicy otrzymują od gubernatora działki w tej dzielnicy za darmo. 2. i 3. Jeżeli cała dzielnica zacznie się zmieniać, to wzrost wartości nieruchomości jest możliwy. Dom w centrum wydaje się być pewniejszą inwestycją.
  • Odpowiedz