Wpis z mikrobloga

Valve na ratunek wszystkim którzy zostali VR-owo wykluczeni po tym jak Rift S okazał się syfem, skokiem na hajs (399 dolarów za sprzęt o wartosci może 250 dolarów max, w Europie podobno 499 euro XD. Drożej niż CV1 który jest lepszy.) oraz odcina ludzi z niestandardowym IPD przez brak regulacji IPD (wycofanie CV1 z hardware regulacją IPD z rynku).

Oculus znika z PCVR, Valve chętnie zajmie jego miejsce ze swoim 135 Fov, knucklesami, regulacją hardware IPD i resztą dobroci ( ͡° ͜ʖ ͡°)

(Przykro mi tylko że ja nie moge używać stacji bazowych SteamVR bo one strasznie piszczą przez te silniki xD więc musze czekać milion lat aż ich sie nie będzie używać ( ͡° ʖ̯ ͡°) dlatego kibicowałem Oculusowi i Inside-Out bo nie wydaje dźwięków :<)

https://uploadvr.com/valve-teases-index-vr-headset-for-may/

#vr #steam #oculus #oculusrift #htcvive #pcmasterrace
źródło: comment_2uedkzx7ysN6mfx2eKOg5r4LwwX3rbec.jpg
  • 21
@Rewowler_Ocelot: A ja mojego PC wyrzucam gdzieś dalej i puszczam kable mimo że mam teoretycznie najcichsze dostępne chłodzenia ( ͡° ͜ʖ ͡°) bo mimo że sam szum jest cichy tak słysze jakiś elektroniczny dźwięk + cewki na grafice.

Tak samo denerwują mnie cewki w kartach graficznych, konsolach, monitorach, zasilaczach itd. Niestety stacje bazowe nie są do wyciszenia, musisz być w ich zasięgu a przez to to słyszeć.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Navari: kurcze, z mojej perspektywy to jednak jest ruch naprzód, rozdzielczość z 1200 do 1440, niby nie dużo ale zawsze. IPD mam standardowe, nie mam więc dużych obaw, bardziej martwię się zmniejszeniem 90Hz na 80Hz. Nie przemawia do mnie system mocowania, no i brak słuchawek.
Natomiast było by do pomyślenia o wymianie. Zwłaszcza gdyby bardziej pobili rozdzielczość, aby piksele było mniej widać, i lepiej np przyrządy na symulatorach.
@wlodarmic: Masz LCD zamiast OLEDa więc Elite Dangerous przestanie cieszyć bo czarne zacznie być szare (niby argumentacja że RGB stripe zamiast Pentile co daje więcej subpixeli, ale co mi po tym jak wszystko ma nienaturalne kontrasty i pojawia się wrażenie że masz ekran przy oczach a nie że to rzeczywistość), IPD zabija dla mnie ten sprzęt bo mam IPD na poziomie 68-69mm, 80 zamiast 90Hz bo ich ekran z GO po
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Navari: jasne, ja poprostu mówię że widzę pola z postępem, największy to jednak brak kamer. Na cv1 mam setup 3 kamery oraz pole gry 6 na 3,5, niestety dwie kamery mam z dostępem 1,5m w efekcie touche głupieją mi na połowie powierzchni. Więc perspektywa zmian w tym zakresie jest obiecująca. Nie można chyba mówić że wszystko to downgrade.
Nie mówię też że wszystko jest lepiej. Wygląd na pewno jest do kitu.
@wlodarmic: Rift S miał być tylko takim 1.5 i od dawna to było wiadomo, ale to nie jest nawet 1.5. Ale po tym jak to wygląda wątpie w ich Gen 2.

To jest wariacja Oculusa na temat WMR i tyle, nic więcej.

Pamiętaj, ten sprzęt ZASTĘPUJE CV1 teraz natychmiast i nie będzie już go w produkcji. Wiele osób jest w tyłku bo masz powiedzmy 70mm IPD i jak im się Rift
@sierzchula: ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Nie wiem jak stacje SteamVR 2.0 z jednym silnikiem, ale SteamVR 1.0 który używa dwóch jest dla mnie nie do użytku przez ten dźwięk.

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Navari: też właśnie czytałem od początku że ma być wersja 1.5 a nie 2.0. I szczerze jest to dla mnie nie zrozumiałe, bez dalszej poprawy jakości, vr nie ma szans na rozwój. Wydaje mi się że ktoś w Facebooku nie zrozumiał że na razie jest moment na stworzenie rynku , a nie odcinanie zysków.
Przykro mi że wykluczają ludzi. Ale jak mówię mnie to nie dotyka teraz, co najwyżej zmniejszenie ilości
@wlodarmic: Wcześniej była argumentacja że dla Oculusa Gen 2 to zmienna ogniskowa, eye tracking, foveated rendering a przez to wielkie rozdziałki jak 4k na oko a Rift S miał być jedynie dogonieniem konkurencji żeby ludzie nie uciekli do innych robiąc upgrade. Ale teraz już sam nie wiem
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Navari: no właśnie obietnice spore były odnośnie gen2, a wyszło z nich mało.
To o tyle dziwne że eye tracking pokazywano działający na DK2.
Pozostaję pytanie na co wymienić sprzęt chcąc upgrade.
@wlodarmic: Ale to nie jest Gen 2, gen dwa jest podobno jeszcze wiele lat przed nami. Może 2021/22

Z Eye trackingiem jest taka kwestia że musi być idealny dla każdego oka, dla każdych okularów i dla każdych soczewek przez 99.99% czasu bo będzie działać sprzężony z Foveated Renderingiem.

Na co wymieniać? Na ten moment z tego co wiadomo to Valve ale zobaczymy w Maju.
@Navari: Moim zdaniem prawdziwy gen2 będzie dopiero jak ktoś wypusci HMD z foveated rendering i dużą rozdzielczością. Knuckles wyglądają na gen2 kontrolerów, ale HMD od Valve? Zobaczymy

Jeśli chodzi o słyszenie stacji bazowych to chyba nie będzie zaskoczeniem dla nikogo jak powiem, że każdy słyszy trochę inaczej, do tego dochodzi jeszcze kwestia stopniowego zaniku słuchu, także dla większości osób te nowe (nie starsza wersja) stacje są niesłyszalne z odległości pół metra+,
@Dorogon: Software IPD to nie jest żadna regulacja, jedyne co do próba naprawienia zepsutej skali świata softem.

Soczewki są dalej w tej samej pozycji więc nic to nie zmienia w kwestii bólu, zmniejszonego fovu, zniekształceń fizycznych od źle ustawionej soczewki i innych nieprzyjemności.

VR jest jak okulary, musisz mieć idealnie dopasowaną soczewke do rozstawu oczu. W okularach robi się szkiełka i ramke na zamówienie, w VR reguluje się rozstaw pokrętłem.

Rift