Wpis z mikrobloga

Wietnamski pociąg dalekobieżny jadący do stolicy przeciska się przez Miasto Ho Chi Minha (dawny Sajgon).
Ciekawostka - choć pociąg wygląda normalnie, to porusza się po torze o szerokości 1000 mm.
Zazwyczaj takie tory o szerokości 1 metra są uznawane za wąskotorowe, ale w Wietnamie to standardowy rozmiar.
To pozostałość po kolonialnej obecności Francji.
Nie tylko tam kolej jest oparta na tak wąskich torach.


Na linii pomiędzy stolicą Wietnamu Hanoi, a granicą chińską tor posiada 3 szyny, umożliwiając jazdę taboru zarówno po torze 1000 mm, jak i 1435 mm, który jest standardem światowym, używanym tak w Chinach, jak i np. w Polsce.
Jedna krótka wietnamska linia ma już tylko rozmiar 1435 mm.
Tu jest mapka pokazująca szerokość torów na liniach kolejowych Wietnamu-praktycznie jest jedna przez cały kraj, i kilka krótkich wokół stolicy

Co do dość zaskakującego toru trój-szynowego, to na świecie są też linie 4 szynowe, (w 3 szynowej szybko zużywa się wspólna szyna), a w latach 60/70 w USA była linia transportowo-testowa z fabryki lokomotyw, która posiadała 7 szyn, zapewniając możliwość jazdy wyprodukowanych lokomoty o wszystkich światowych rozmiarach torów !
I były tam też zamontowane rozjazdy - ciekawe jak wyglądało takie skupisko kilkunastu szyn :-D :P

Tu jest zdjęcie tych 3 szyn, na granicy Chin i Wietnamu,w momencie gdy wjeżdża pociąg pancerny Kim Dzong Una, o rozmiarze kół 1435, czyli takim jak w Chinach i Korei Północnej .

W komentarzach kolejne zdjęcie z Sajgonu, i dwa z trasy do Hanoi.
Montago - Wietnamski pociąg dalekobieżny jadący do stolicy przeciska się przez Miasto...

źródło: comment_GS0HvcVTV0LGjijWVFIv3CszxattDVrt.jpg

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach