Wpis z mikrobloga

Są tu jacyś posiadacze Volvo S40/V50, będę kupował w przyszłym miesiącu i interesuje mnie kilka rzeczy jak jakość wykończenia, poziom audio, prowadzenie, komfort. Silnik 1.6d ktoś może posiada i opiszę jak się sprawuje ??

#volvo #s40 #v50 #volvofanclub
  • 14
@Zielony34 No właśnie myślę, 1.6d plus chip lub 2.0d i skłaniam się ku tej drugiej opcji. Benzyne chciałem przez chwilę ale 2.4 170KM jest jak na lekarstwo, a dodatkowo słyszałem, że biorą olej.
@Kejran: 2.0d może mieć DPF, po VIN sprawdzisz czy ma. Są z tym duże problemy, masa postów na grupie na FB to żale, że auto wchodzi w tryb awaryjny, bo DPF. 2.4b jest uważany za super silnik, o braniu oleju nigdy nie słyszałem. Nie mylisz z 1.8b, który jest z siorbania oleju słynny? Poważnie zastanów się czy chcesz diesla, bo spora część to trupy z Niemiec, po nieudanych próbach wycinania FAP.
@Kejran: Jakość dobra, audio ok (pamiętaj, że AUX to opcja nawet w najwyższej wersji, dołożyć jest ją trudno), prowadzenie ok, komfort moim zdaniem super.
@dulek No to trochę komplikuję sprawę ten AUX, już w obecnym aucie męczę się z nagrywaniem płyt i drugi raz tego błędu nie popełnię ( ͡° ʖ̯ ͡°)
2.0d i skłaniam się ku tej drugiej opcji


@Kejran: jak musisz Diesla, to tylko 2.0 bez DPF szukać.

2.4


@Kejran: najlepsza opcja. Tak 140, jak i 170KM, bez różnicy. Jedna uwaga. To niby są te same silniki, co w S60 2.4, ALE z tego, co udało mi się ustalić, to po romansie z Fordem, chyba kto inny, albo według innych wytycznych odlewane są głowice i robione gniazda zaworowe. Wszytko ma
@dulek
@Kejran z półosią to nie przesadzaj, regeneracja wysyłkowa w zakładzie w Toruniu i pojeździ drugie tyle, no i nie kosztuje 2 tys zł. Mam już drugie V50, obecnie 1.8F z LPG, wcześniej 2.0d. W benzynie mam niecały rok ale póki co to wymieniłem raptem termostat i świece, 2.0d miałem 4 lata, wyładowałem w silnik spokojnie ponad 10 tys (od pewnego momentu już nie liczyłem) a i tak nie było jak być
@Kejran u mnie kolega ma S40 D5 tam jest 180 km i manualna skrzynia. Do tego podwójny wydech ori. Od Volvo i również ma DPF. Zrobił juz (kupił przy przebiegu 202k km) 30k km i wymienił klapy wirowe półoś właśnie (drgania) dwumase ze sprzęgłem (nie musiał ale zrobił) do tego uszczelkę od strony skrzyni. Płyn hamulcowy tarcze klocki. Zalewa motulem i dba. Ogólnie auto miodne. Silnik super jeździ jak V6 benzyna tylko
a co jak zmienię radio na takie z auxem?


@Kejran: to bedziesz miał radio z AUXem. Po prostu. jak nie chcesz transmitera, wymień radio.

1.8, bierze trochę oleju, fakt


@V_50: ile Ci tego oleju na 10 tysięcy bierze i na czym jeździsz?

wymiana pierścieni, uszczelnienia zaworowe its


@V_50: zacznij od samych uszczelniaczy zaworowych. W większości przypadków taka operacja wystarczy.
@netxman No właśnie przez mały wybór, większą cenę, trochę mała dynamiczność, konieczność założenia gazu i ewentualny remont pijącego olej 1.8. Do tej pory kupowałem diesle z ogarniętymi najbardziej wrażliwymi podzespołami i nie wtopiłem więc liczę, że uda się kolejny raz ( ͡º ͜ʖ͡º)