Wpis z mikrobloga

Powiem Wam z perspektywy czasu, że nie ma większego gówna niż #cross Z założenia miał to być rower na ramie #mtb na wąskiej oponie, wyewoluował do pseudo MTB na średnio szerokiej gładkiej oponie. W terenie brakuje przyczepności, na trasie brakuje wygodnej pozycji, w mieście brakuje błotników i bagaznika. Zamiast roweru uniwersalnego, jest #rower do niczego. Dużo lepszym imo rozwiązaniem jest fitness a najlepszym #gravel

Zapraszam do dyskusji
  • 40
  • Odpowiedz
@niewidzialna_reka_wolnego_rynku: imho popełniasz zasadniczy błąd - cross to nie miał być mtb na wąskiej oponie.
Cross to był trekking - rower z założenia turystyczny - pozbawiony oświetlenia, stopki, błotników i bagażnika, jednak wszystkie te elementy można było w razie potrzeby dołożyć.
Część producentów o tym pamięta, a część niestety nie i to oni produkują takie "ni psy ni wydry", skutkiem czego na ich crossach (potomkach trekkingów) nie ma mocowań bagażnika,
  • Odpowiedz
@Renifer60: nie do każdego, właśnie w tym rzecz. Druga sprawa to zj*** geometria w wielu crossach - za bardzo wyciągnięta i za niska (zbyt pochylona) pozycja, żeby traktować go jako rower turystyczny - na długie trasy będzie po prostu niewygodny, a prosta kierownica to tylko jeden chwyt.
Faktem jest, że część producentów robi crossy tak jak by to były MTB i zgodzę się tu z OP że to nie jest
  • Odpowiedz
@niewidzialna_reka_wolnego_rynku jak pozycja w cx one? Zastanawiam się nad nim no i jeszcze nad tribana RC 500 gravel ale nie ma jeszcze. Niestety ceny typowych gravel są absurdalne a zważywszy na fakt że najchętniej jeździłbym na 1x nie poprawia sytuacji.
Obecnie mam hybrydę - fitness/gravel na prostej kierownicy z przerobionym napędem 1x. Jest fajnie ale chcę definitywnie porzucić bieganie i przesiąść się na rower.
  • Odpowiedz