Wpis z mikrobloga

coś się stanie jak będę jeździł na oponach z niższym indeksem prędkości niż zalecane przez producenta auta ale z dobrym indeksem nośności czyli H zamiast V? miałem dobry deal na nowe premiumcontacty5 i się skusiłem i teraz nie wiem czy dobrze czy źle xD
#motoryzacja #opony #samochody
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@BajerOp: Jak to nie z---------ć to po co ja kupiłem opony marki premium podkreślam PREMIUM
@fishchip: to laguna 2 tam systemy kontroli trakcji już nie działają xD sterownik esp z 1.6 przełożony do 2.0 i TC cię włącza nawet na trójce jak dam w podłogę mimo że potężny moment 190nm raczej nie ma prawa zrywać trakcji xD
  • Odpowiedz
opony mają bardzo dużo do rzeczy, jak są złe to nie właściwie działają komputerowe systemy trakcji, gdzie obliczone wszystko jest pod konkretny model opony


@fishchip: magicznie nagle przestaje działać system ( ͡° ͜ʖ ͡°) Chyba nie do końca wiesz jak działają takie systemy, owszem jak zmienisz rozmiar opony i to jednej, ale indeks prędkości czy nośności nie ma tutaj nic do rzeczy.
  • Odpowiedz
masz to w instrukcji obsługi każdego samochodu


@fishchip: olej też należy lać tylko tego producenta którego przewidział producent inaczej silnik się popsuje, dyrdymały wyssane z palca.

System ABS czy TC będzie działał dobrze, jak założysz lepsze opony to nawet lepiej będzie działał, ale tylko i wyłącznie dlatego że lepiej taka opona trzyma się asfaltu i działania systemu nie zmienia. Algorytm działania systemu się nie zmienia.
  • Odpowiedz
  • 6
@fishchip wybacz, że to powiem, ale pieprzysz farmazony jak potłuczony. Co ma index prędkości wspólnego , tymi systemami? No wytłumacz mi to proszę, bo jestem ciekaw co za bajkę wymyslisz. Żeby nie było, nie pochwalam jazdy na oponach z niższymi indeksami niż zaleca producent, ale zdecydowanie nie z powodu, że jakiś system się pogubi. One są po prostu minimalnie słabsze i delikatniejsze. I to nawet nie chodzi o to, że użytkownik
  • Odpowiedz
@fishchip: juz nie moge edytować, a kolejny argument mi do głowy przyszedł:
Mam nadzieje, ze Ty kolego wiesz, ze opony sie starzeją i z wiekiem traca parametry.
Gdyby te systemy były tak szczegółowo dobierane pod opone, to juzby po 3-4 latach głupiały, bo bieżnika ubyło połowe, guma stwardniała...

Albo jesszcze bardziej prozaicznie
Te systemy przciez musza działać i w słoneczna pogode, i w deszczu i w śniegu, ot w
  • Odpowiedz