Wpis z mikrobloga

#motoryzacja
#samochody
#nissan
Czy to możliwe aby nissan primer 1.9disel palił mniej przy prędkości 50km/h niż 90km/h?
Komputer pokazuje spalanie:
4 bieg 50km/h, 1400rpm - 4,7 litra na 100km
5 bieg 90km /k , 2000rpm - 5,8 litra na 100km
Czy coś takiego jest możliwe czy to komputer fantazjuje?
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@boostasioo: nie fantazjuje, wraz z wzrostem prędkości rośnie opór aerodynamiczny, więc żeby utrzymać prędkość silnik potrzebuje więcej energi a więc i więcej spala.
Po za tym masz wyższą prędkość obrotową więc siłą rzeczy więcej paliwa dostaje.
  • Odpowiedz
@boostasioo: całe życie nie myślałeś chyba chciałeś powiedzieć. Spalanie zależy od np. obrotów silnika i oporów toczenia. Wiadomo powszechnie że opory np. powietrza rosną wraz z prędkością - szybciej jedziesz mocniej Cię wiatr hamuje to po 1. Po 2 żeby mieć wyższe obroty silnika trzeba częściej i więcej wtryskiwać paliwa do cylindra, więcej i cześciej = więcej się paliwa zużywa.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@boostasioo: Nie, jazda z prędkością 90km/h jest najbardziej optymalna. Chodzi o stosunek spalania do dystansu jaki się pokonuje. Przy prędkości 20km/h miałbyś jeszcze mniejsze spalanie, bo opory powietrza są znacznie mniejsze.
  • Odpowiedz
@boostasioo: a 1400 obrotów na 4 biegu to nie jest męczenie silnika? pytałeś o spalanie nie o samopoczucie motóru :P
jeżdżę automatem i przy spokojnej jeździe po mieście skrzynia sama trzyma obroty poniżej 2tys. czasem nawet poniżej 1.5obrotów
  • Odpowiedz
5 bieg 1400 obrotów to męczeni/niszczenie ślinika ...

na 4 biegu się nie męczy bo ma wystarczającą ilość momentu obrotowego dla tego biegu ...

@boostasioo: Nie wierzę w to co czytam xDDD Kto ci takich głupot nawkładał do łba? Dla silnika 1400 to 1400 obr/min. Bez różnicy od biegu.
  • Odpowiedz
@boostasioo: Oczywiście. Samochody generalnie zawsze mniej palą przy niższej prędkości, bo mają do pokonania mniejsze opory powietrza (a te rosną razem z kwadratem prędkości) i toczenia.
  • Odpowiedz
Kto ci takich głupot nawkładał do łba? Dla silnika 1400 to 1400 obr/min. Bez różnicy od biegu.

@AllOver: naucz się czytać ze zrozumieniem, to nie takie trudne. Akurat to co napisał to prawda.
  • Odpowiedz
@BanditDriver: to było deczka ironiczne stwierdzenie ;P 1400obrótów na 4tym jest ok a na 5tym już nie :P
jak pisałem mam disla w automacie który w tym zakresie sobie normalnie pracuje, jak kawałek równym tempem jedziesz to potrafi nawet do 1100 obrotów zredukować i jakoś to sobie radzi
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@budus2: W życiowej sytuacji nie utrzymasz samochodem prędkości 20km/h. Ty odnosisz się do dużego spalania przy tej prędkości, ponieważ w takim wypadku zazwyczaj poruszasz się w korku. Ale tak jak pisałem, poruszając się z ciągłą prędkością 20km/h, a 50km/h spalisz mniej w pierwszym przypadku.
  • Odpowiedz