Aktywne Wpisy
NuklearnySzpadel +272
Mój robot odkurzający właśnie popełnił rytualne sudoku. Puściłem go na łazienkę, a ten wjechał pod kibel nadziewając się wyłącznikiem. Jakież było moje zdziwienie gdy w trakcie odkurzania usłyszałem „clean up paused”, a za chwilę „turning off” XD
#robotodkurzajacy #xiaomi #sprzatanie #heheszki
#robotodkurzajacy #xiaomi #sprzatanie #heheszki
![NuklearnySzpadel - Mój robot odkurzający właśnie popełnił rytualne sudoku. Puściłem g...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/46cd79c2e80213ce885501fc742c51876e7a21debb5d6feed29a5f2d0fc375d9,w150.jpg)
źródło: IMG_9165
Pobierz![Lolenson1888](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Lolenson1888_2IG5IkJoqB,q60.jpg)
Lolenson1888 +18
Gdybyście mieli wymienić 3 największe zmarnowane talenty w XXI wieku, które śmiało miały potencjał by sięgnąć po Złotą Piłkę, to byłby to Balotelli, Pogba... i kto jeszcze? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#mecz #pilkanozna
#mecz #pilkanozna
Krótka #motonotki nieco zainspirowana dzisiejszym znaleziskiem o ograniczeniu do 180km/h w przyszłych Volvo.
Pamiętacie film w którym Kawasaki H2R rzekomo osiągało 400 km/h? Jest z nim pewien problem, po pokazuje prędkość licznikową, a ta nie musi bardzo dokładnie odzwierciedlać prędkości rzeczywistej. Według prawa wskazanie licznika wynoszące 407 km/h jest prawidłowe zarówno dla maszyny która jedzie 407 jak i dla jadącej 366 km/h! (tutaj odpowiedni wzór). Ale my tu nie jesteśmy by rozmawiać o prawie a o mechanice/fizyce.
Przed laty podjęto próbę bicia rekordu Polski na Kawasaki ZZR1400, wydawało się, ze ta 200-konna maszyna bez problemu złamie barierę 300km/h. Tak się nie stało, fragment artykułu:
Kolejny przykład już z prób bicia rekordu Kawasaki H2R. Przez chwilę na liczniku widać nawet 384 km/h. GPS pokazał 353 km/h.
Inny przykład: Panigale V4 - ten typ tak ma, że zamiast pokazać 300km/h wyłącza prędkościomierz. W momencie "licznikowych 300" GPS pokazuje ledwie 280 km/h. Ostatecznie 305 km/h.
---
Jakie szanse ma H2R na osiągnięcie 400 km/h? Prawdopodobnie żadne. Dla perspektywy: H2R potrzebuje "aż" 17 sekund
na osiągnięcie 320 km/h. Motocykl klasy MotoGP 11 sekund. Jak można przeczytać w tej analizie:
---
No to zwiększmy moc silnika! Nie tak szybko. Jeśli motocykl ma 190 KM na tylnym kole i umożliwia mu to jazdę 300 km/h
(liczby pasujące do ZZR1400 czy Panigale V4) to znaczy, że siła oporów wynosi 1677 N lub 171 kG. Niech ma 280 KM i 350 km/h (liczby pasujące do H2R) to 2118 N lub 216 kG. Jeśli motocykl razem z kierowcą wazy 300 kg i 2/3 siły docisku jest na tylnym kole (co pewnie jest możliwe przy tak wysokiej prędkości) oraz współczynnik tarcia opona/nawierzchnia wynosi 1, to już osiągnęliśmy granicę tego co można przenieść na asfalt. Podniesienie mocy nic nie da.
#motocykle #mechanika
Ach, co ten tekst ma do znaleziska o Volvo? Cóż, kiedyś powstała umowa producentów motocykli ograniczająca ich prędkość do 300km/h. Nie wytrzymała długo.
Dziś jedni ją przestrzegają, inni oficjalnie łamią, a jeszcze inni udają, że przestrzegają (tabela pod wpisem - z błędem, winno być V4S a nie 1299).
Oytanie:
O ile % wzrośnie siła oporów i moc potrzebna przy wzroście prędkości z 350 km/h do 400 km/h?
źródło: comment_orcLmw614UDMQYkYwNfXxK8WFHpMHOfO.jpg
Pobierz@kwahoo2: Jako ciekawostka: 8-12% różnicy między prędkością przedniego a tylnego koła w motocyklu klasy MotoGP z ich slickami.
https://www.facebook.com/watch/?v=302776933842370