Wpis z mikrobloga

Kurcze, ale to Korea aż z Niemiec taka śrubę musiała zamawiać?

Btw:
Może zrób jakiś wpis o śrubach, np. ile ramion śruby to optimum.
  • Odpowiedz
@mbwwr: FPP (Fixed Pitch Propeller) to od zależnie od wymiaru i skomplikowania, ale średnio na kontenerowiec panamax to jakieś 0,8-1,5 mln złotych wraz z linią wału.
  • Odpowiedz
@Adaslaw: MMG to światowej klasy producent śrub z Niemiec, który posiada odpowiednie odlewnie brąz-alu i park maszynowy do obróbki tak ogromnych śrub o skoku stałym. To nie jest takie proste od tak pyknąć sobie taki odlew i potem go obrobić, stąd potrzeba zakupu aż z europy. Mimo, że w Azji jest kilka stoczni zajmujących się poważnymi kontenerowcami.

Co do doboru ilości płatów, kąta natarcia... to jest wszystko jest wynikiem obliczeń
  • Odpowiedz
@Oskins: ciekawy jestem jak wygląda taka śruba po kilku latach eksploatacji. Kawitacja musi robić swoje;) takie zniszczone się jeszcze regeneruje czy tylko na złom?
  • Odpowiedz
@pp14sr: wrzucilbym foto, ale net statkowy nie chce puscic. Niewielkie wzery mozna spolerowac, czasem trzeba wymienic caly plat.

Edit: o, jednak poszlo :) to po 2 latach eksploatacji
  • Odpowiedz
@BoKoR: czasami do pracy mi przywiozą takie do obróbki, jeden płat około 7 ton + czop. Jest to ciekawy materiał mosiadz manganowy. Nierdzewka przy tym to poliamid.
Pisze jeden płat bo robimy do śrub nastawnych.
  • Odpowiedz