Wpis z mikrobloga

Siemanko. W ramach szukania inspiracji stwierdziłem, że zapytam bardziej doświadczonych kolegów, a nuż ktoś coś zasugeruje. Mam w tym semestrze napisać projekt. Temat wybieram sobie sam. Przyznam szczerze, że najbardziej interesuje mnie jakaś gra. O ile raczej jeśli chodzi o reguły, tryby etc to mam miliony pomysłów to nie znam się w ogolę na technologiach których mógłbym użyć. Interesujące mnie języki to C++/C#. Raczej Windows. Mogę korzystać z jakichś zewnętrznych silników etc. pod warunkiem ze moja cześć kodu będzie odpowiednio rozbudowana (co najmniej kilka klas, jakieś bardziej zaawansowane techniki które poznamy w tym semestrze). O ile ze swoja częścią będę dzielnie walczył, to jakie technologie, biblioteki, silniki (zielony w tym temacie jestem) polecacie. Tak żebym był to sobie w stanie przez ten semestr liznąć i stworzyć coś ciekawego? Skoro i tak muszę to napisać to chciałbym nauczyć się czegoś rozwijającego ;]
#programowanie #studbaza #pytanie
  • 4
@VDrakkainen: A ja z kolei polecę Ci coś zupełnie innego :)
Jak dla mnie, zabawa w Unity czy innym gotowym silniku to niezbyt "rozwijające" (z punktu widzenia programowania) zajęcie. (oczywiście mowa o prostych grach, gdzie większość rzeczy jak to ujął @tomekswk działa out-of-the-box).

Skoro jest to projekt na uczelnie, to głównym celem powinna być nauka programowania. A nie oszukujmy się, zaprojektowanie gry "od zera" to pokaźna dawka wiedzy którą trzeba przyswoić.