Wpis z mikrobloga

mam problem w postaci stuków silnika, prawdopodobnie z popychaczy zaworowych lub samych zaworów, ale też możliwe, że winowajcą jest KZFR. W aucie zamontowana jest instalacja LPG, ale hałas jest taki sam niezależnie, czy pracuje na gazie czy na benzynie. Jedynie dodatkowo to właśnie na benzynie wydaje mi się, że jest głośniej, a dźwięk jest bardziej metaliczny niż w przypadku pracy na LPG. Nie występuje charakterystyczny dźwięk KZFR przy uruchamianiu silnika, dlatego bardziej przychylam się do opcji stukających popychaczy. Peugeot 307 benzyna 2.0 16v 140KM EW10A
Spotkał się ktoś z podobnym problemem? W załączeniu film.

Mechanik mówił, że jak dla niego to hałas jest akceptowalny i na razie nie wymaga żadnych interwencji, co oczywiście dla mnie jest tylko wymówką, żeby nie podejmować się żadnych prac przy silniku, bo hałas jest wyraźny, a charakterystyka pracy zbliżona do diesla. Planuję jeszcze udać się do innego mechanika, tylko problem w tym, że trudno znaleźć osobę, która zajmowała się podobnym przypadkiem.

Auto kupione w maju z przebiegiem 195 tys (oczywiście umownym, liczyłem się z tym, że ma +300tys) i od razu wymieniony rozrząd, olej i filtry, następnie w lipcu założona instalacja LPG. Obecnie przebieg 203tys i zauważalne stuki pojawiły się około miesiąc temu. Stawiam, że auto było zalane jakimś cudem w postaci motodoktora, aby pozbyć się hałasu, a teraz gdy silnik się wypłukał wszystko wyszło :/

Zastanawiam się czy to wszystko wpływa jakoś negatywnie na stan silnika, oprócz samego hałasu i czy zlecać wymianę natychmiastowo, czy jednak można poczekać parę miesięcy
#peugeot #307 #samochody #motoryzacja #awaria #mechanikasamochodowa
MathiasRaven - mam problem w postaci stuków silnika, prawdopodobnie z popychaczy zawo...
  • 8
  • Odpowiedz
czy to wszystko wpływa jakoś negatywnie na stan silnika, oprócz samego hałasu i czy zlecać wymianę natychmiastowo, czy jednak można poczekać parę miesięcy


@MathiasRaven: Raczej bez spiny, to zapewne zużyta głowica (przebieg, zły olej), poza klepaniem będzie śmigać, ciepły/zimny pracuje tak samo?
BTW Wnikasz w pracę, jednocześnie mając tak budżetowe wtryski? Kontrolki MIL/CE z deski Ci gaziarz nie wyrwał przy okazji montażu?
  • Odpowiedz
@MathiasRaven: Charakterystyczne cykanie hydroszklanek. Jak cichnie wraz z czasem pracy silnika, to to na pewno to. Jeździć, obserwować. Jak masz w planach zmianę auta, to możesz nawet tego w ogóle nie robić.
  • Odpowiedz