Wpis z mikrobloga

@laaalaaa Niedawno byłam w Lizbonie i do teraz zastanawiam się, jak działa mechanizm w takich tramwajach. Kręcą sobie korbką i jedzie xD Co więcej wydaje się, że kręcą nią jak chcą...
  • Odpowiedz
@ArchDelux Nie chodzi mi o kierownicę... W tamtym tramwaju jest taka korbka/wajcha, którą się kręci w lewo lub w prawo nawet jak tramwaj ma prostą drogę i zastanawiam się, jak działa ten cały mechanizm
Widać to po lewej stronie na zdjęciu @hwk1988
  • Odpowiedz
@Basik22: bożesztymój, bo kierownica służy do tego samego - to jest cześć nastawnika jazdy, umożliwiająca zmianę pozycji wału - załączania różnych urządzeń celem przyspieszania/zwalniania
  • Odpowiedz
@ArchDelux Dziękuję za wyjaśnienie (ʘʘ) Bo od strony pasażera wyglądało to tak, że kobieta sobie normalnie kręci co kilka sekund a z tramwajem nic się nie dzieje. Nawet bym powiedziała, że prędkość cały czas była taka sama xD
  • Odpowiedz
@Basik22 no chodzi o to żeby jechal szybciej tak w skrócie, jak dasz odrazu na pełną #!$%@? to możne być problem xD inna sprawa to jeszcze to ze w sieci trakcyjnej sa co jakis czas izolatory(nie wiem dokładnie dlaczego) i gdyby nie zmienił pozycji wajchy to sfajczylby cala aparature tramwaju. Generalnie dużo łatwiej mają motorniczy nowych tramwajow xD
  • Odpowiedz