Wpis z mikrobloga

Dziś będzie krótko: powstaje kolejny duży mod do Fallout 2.
W Fallout: Story Jackal wcielimy się w początkującego bandytę z gangu Szakali... i o fabule w zasadzie nic więcej nie wiadomo. Nad modem pracują Rosjanie i dostępna jest jego wersja demo. Wiadomość ta oczywiście mnie cieszy, choć nie rozumiem decyzji o usunięciu ,,łatwego'' poziomu trudności. Co naprawdę ciekawe to to, że w modyfikacji prawdopodobnie pojawi się nowy typ przeciwnika, czyli morderczy niedźwiedź Yao Guai, którego możemy zobaczyć na filmie.

W ramach małej reklamy polecam wszystkim gorąco Ashes 2063 - darmową grę bazującą na zmodyfikowanym silniku Dooma. W skrócie: genialny klimat, trzymająca w napięciu rozgrywka, fenomenalne wykonanie. Zdecydowanie jest to jeden z najlepszych, jeśli nie najlepszy, darmowy mod o tematyce postapokaliptycznej. Warto spróbować.

Wołam @Neurohaox - zwrócił moją uwagę na tę świetną grę. Na pewno zagram w drugi epizod, który ukaże się już niedługo - a samo Ashes 2063 jest warte osobnego wpisu, który być może stworzę.

#fallout #falloutmod
Sagez - Dziś będzie krótko: powstaje kolejny duży mod do Fallout 2.
W Fallout: Story...
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Sagez: @EissIckedouw: ZGaduję, że to na silniku foonline? Tam były takie dziwne wymysły, żeby tworzyć trójwymiarowe jednostki w połączeniu z spritami z fo2. Nawet ilość klatek animacji się wtedy nie pokrywała ze spriteami w grze a z obiektami w 3d xD
  • Odpowiedz
@Sagez: z tego co widzę, silnik faktycznie jest fo2 ale przeciwnik jest zrobiony w 3d, wyróżnia się ilością klatek i widać, że to chamski render 3d zrastrowany na 2d (w którymś momencie nawet mu się sztucznie światło odbija na grzbiecie). Powinii to trochę lepiej ogarnąć ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Sagez: Nie, chcę napisać, że widać szczególnie, że to jest mod. Zgaduję, że horn of the abbys do heroes 3 kojarzysz? Tam grafiki są tak przygotowane jakby to był oryginalny dodatek do gry. Tutaj tego nie widać.

Fo2 korzysta tylko ze spriteów. W grze nie ma żadnych modeli trójwymiarowych. W sensie jakbyś chciał sobie stworzyć obiekt 3d, który potem dodasz do gry to nie da się tego zrobić bezpośrednio. Możesz
  • Odpowiedz
@Kryspin013: To prawda, dzięki za dokładne objaśnienie. Są śmiałkowie tworzący nowe animacje w stylu Fallout 1 i 2, ale to prawda, roboty jest z tym od cholery... ale skończyli wszystkie animacje dla punk girl (miało być dodane w Restoration Project).
Horn of the Abbys znam, lubię, szanuję!
  • Odpowiedz
@Kryspin013: wydaje mi się, że w którymś z wywiadów Tim Cain wspomniał, że sprite'y w Falloutach też były robione z modeli 3d, nikt tego nie rysował ręcznie klatka po klatce ( natomiast w procesie musiał dochodzić jakiś postprocessing/obróbka oraz po prostu odpowiednie dobranie klatek ) co do samego 2.5d ( taki był tego slogan reklamowy w fonline ) też mi jakoś do gustu specjalnie nie przypadło - oprócz innego stylu
  • Odpowiedz
@Sagez: Przy okazji dziękuję za wyróżnienie - trzymam kciuki za prawdopodobny wpis o prochach 2063 roku - bardzo jestem ciekaw bo sam nie moge w to grać, bo po paru minutach dostaje zawrotów głowy od wszystkich doomopodobnych gier ( może przez head bobbing ), a ciekawi mnie czy pod wzgledem fabularnym coś się w tytule ciekawego pojawia ( doom przeciez technicznie to rzucana na ciebie horda wrogow, w kazdym poziomie,
  • Odpowiedz
wydaje mi się, że w którymś z wywiadów Tim Cain wspomniał, że sprite'y w Falloutach też były robione z modeli 3d


@Neurohaox: Tak, szczególnie postacie. Ale te z fallouta nie wyglądają tak plastikowo jak ten niedźwiedź ze sztucznym oświetleniem.
  • Odpowiedz
@Neurohaox:

też mi jakoś do gustu specjalnie nie przypadło - oprócz innego stylu graficznego to właśnie większa liczba klatek i związana z tym dużo większa płynność animacji kłuje w oczy.


Bo najbardziej w oczy nie kół ten nowy styl tylko to, że on tak bardzo się różnił od oryginału. To coś jakbyś wpieprzył postacie z fallouta do heroesów 3. Co z tego, że w jednej i drugiej grze modele wyglądają
  • Odpowiedz
@Kryspin013: Doskonale cie rozumiem, mam takie samo zdanie. A to ze to jakis przepis od Caina to widac takze w Arcanum (ten styl) moglby sie podzielic wiedza jak to bylo robione chyba ze mysli kiedys o reaktywacji troiki po outer worlds ;)
  • Odpowiedz
@Neurohaox: To nawet nie chodzi o styl konretnej osoby bo taki heroes 3 ma o wiele bardziej charakterystycnzy styl. Tam dla przykładu stworzysz zbyt dobry model 3d to nie będzie w ogóle pasował do gry. Musisz wpleść w niego trochę plastikowości i kiczowatości. Wtedy jakimś cudem wkomponowuje się się w grę. Twórcy modów heroesów 3 pokazują, że da się odtworzyć oryginalny styl gry, po prostu tutaj komuś się to nie
  • Odpowiedz
@Kryspin013: Mialem na mysli styl graficzny i know how Tima Caina na zrobienie tego typu spritow z modeli 3d - bo ja tez caly czas myslalem ze to bylo robione recznie.

Też wcale nie musi tak być, że my mamy rację xD

  • Odpowiedz