Wpis z mikrobloga

Planuję zakup gravelowego roweru, który też będzie służył na dłuższe wyjazdy wyprawowe jak i krótsze bikepackingowe.

Mam kilka pomysłów, każdy ma jakieś plusy i minusy. Budżet to 1100 euro +/-.

Marin Four Corners
The Ribble CGR AL
[Sonder Camino Al Rival1 Hydraulic [V2]](https://www.alpkit.com/sonder/bikes/sonder-camino-al-sram-rival1-hydraulic-V2)
Kona Rove NRB
Jamis Renegade Expat

Z tej listy najsensowniejszym wyborem wydają mi się póki co Sonder Camino lub Jamis Expat. Sonder Camino ma, wydaje mi się, sensowniejszą kierownicę, a i sprzęt SRAM Rival1 jest chyba lepszy niż Shimano Tiagra, który jest m. in. w Jamis.

Macie jakieś porady, uwagi?

#rower #rowery #bikepacking
  • 23
  • Odpowiedz
Dlatego pomysł na mtb z baranem.


@tommysorensen: Barana bym nie założył tylko dokręcił lemondki bo jednak kierownica w mtb jest wygodna, a na trasy mam Michelin 1.4 Wilde przy kołach 29'' ale jeszcze ich nie zakładałem bo cały czas pada i mokro. Ja się przesiadłem z szosy na mtb bo mnie wszytko #!$%@?ło od nadgarstków po kręgosłup, a mtb to wielka wygoda i mnóstwo zabawy. xD
  • Odpowiedz
Na ta chwile widzę ze jest moda na gravele ja sam dałem się na to nabrać.


@tommysorensen: Bo te rowery zostały stworzone głównie dla szosowców, którzy lubią zjechać na ubitą leśną ścieżkę, a nie dla ludzi MTB, którzy jednak cenią sobie inną pozycję oraz wygodę. Gravel wdraża inną opcję na rynek: ma zastąpić endurancowe szosy oferując większą wszechstronność, ale dalej jest to sztywniak z baranem.
  • Odpowiedz
@kendi: myślałem jeszcze swego czasu nad Genesis Vagabond, ale ma słaby groupset(Shimano Deore, a przerzutki to zamienniki).
@tommysorensen: @4x80: myślałe też nad jakimś mtb, ale wtedy on by był tylko pod jakieś wyjazdy offroadowe, a zależy mi, żeby pogodzić i asfalt i offroad, bo wiem, że jednak większość tras będzie po asfalcie. Gravel też umożliwia mi jakiś lajtowy wypad bikepackingowy, czy po prostu weekendowe wypady po okolicy.
  • Odpowiedz
@tommysorensen: z tymi cenami to wiem. :/
Myślałem jeszcze nad zbudowaniem rowera samemu, tylko obawiam się, że mogłoby mi to wyjść znacznie drożej.
W swoim wyprawowym wynalazku masz sztywną sztycę?
  • Odpowiedz
@Forin: jeśli chodzi o budowę roweru samemu tzn jeśli masz narzędzia i przedewszystkim wiedzę to warto rozważyć taki układ. Jeśli chcesz zapłacić za budowanie od podstaw to faktycznie może wyjść trochę drogawo
  • Odpowiedz
myślałe też nad jakimś mtb, ale wtedy on by był tylko pod jakieś wyjazdy offroadowe, a zależy mi, żeby pogodzić i asfalt i offroad, bo wiem, że jednak większość tras będzie po asfalcie


@Forin: Jak ci wystarczy maksymalnie 30 na godzinę (ja takiego tempa nie utrzymam xD) oraz założysz lżejsze opony jak 2.4 cala to spokojnie można jeździć po szosie i terenie ale jak dalsze trasy to mtb taki sobie wybór.
  • Odpowiedz
@Forin: szczerze? wszystkie to ciężarówki troche ALE... ten ribble jest piękny. tylny niski i krótki trójkąt. na 105 waży ponoć 9kg. ja wiem ,że w gravelu i wyprawowcu waga nie ma znaczenia ale jeśli chcesz jeden rower do wszystkiego to myślę ,że tego osobiście jakbym miał sianko bym brał. kurde, dajcie mnie taki rower xD
  • Odpowiedz