Wpis z mikrobloga

Planuję zakup gravelowego roweru, który też będzie służył na dłuższe wyjazdy wyprawowe jak i krótsze bikepackingowe.

Mam kilka pomysłów, każdy ma jakieś plusy i minusy. Budżet to 1100 euro +/-.

Marin Four Corners
The Ribble CGR AL
[Sonder Camino Al Rival1 Hydraulic [V2]](https://www.alpkit.com/sonder/bikes/sonder-camino-al-sram-rival1-hydraulic-V2)
Kona Rove NRB
Jamis Renegade Expat

Z tej listy najsensowniejszym wyborem wydają mi się póki co Sonder Camino lub Jamis Expat. Sonder Camino ma, wydaje mi się, sensowniejszą kierownicę, a i sprzęt SRAM Rival1 jest chyba lepszy niż Shimano Tiagra, który jest m. in. w Jamis.

Macie jakieś porady, uwagi?

#rower #rowery #bikepacking
  • 23
Dlatego pomysł na mtb z baranem.


@tommysorensen: Barana bym nie założył tylko dokręcił lemondki bo jednak kierownica w mtb jest wygodna, a na trasy mam Michelin 1.4 Wilde przy kołach 29'' ale jeszcze ich nie zakładałem bo cały czas pada i mokro. Ja się przesiadłem z szosy na mtb bo mnie wszytko #!$%@?ło od nadgarstków po kręgosłup, a mtb to wielka wygoda i mnóstwo zabawy. xD
Na ta chwile widzę ze jest moda na gravele ja sam dałem się na to nabrać.


@tommysorensen: Bo te rowery zostały stworzone głównie dla szosowców, którzy lubią zjechać na ubitą leśną ścieżkę, a nie dla ludzi MTB, którzy jednak cenią sobie inną pozycję oraz wygodę. Gravel wdraża inną opcję na rynek: ma zastąpić endurancowe szosy oferując większą wszechstronność, ale dalej jest to sztywniak z baranem.
@kendi: myślałem jeszcze swego czasu nad Genesis Vagabond, ale ma słaby groupset(Shimano Deore, a przerzutki to zamienniki).
@tommysorensen: @4x80: myślałe też nad jakimś mtb, ale wtedy on by był tylko pod jakieś wyjazdy offroadowe, a zależy mi, żeby pogodzić i asfalt i offroad, bo wiem, że jednak większość tras będzie po asfalcie. Gravel też umożliwia mi jakiś lajtowy wypad bikepackingowy, czy po prostu weekendowe wypady po okolicy.
@tommysorensen: z tymi cenami to wiem. :/
Myślałem jeszcze nad zbudowaniem rowera samemu, tylko obawiam się, że mogłoby mi to wyjść znacznie drożej.
W swoim wyprawowym wynalazku masz sztywną sztycę?
@Forin: jeśli chodzi o budowę roweru samemu tzn jeśli masz narzędzia i przedewszystkim wiedzę to warto rozważyć taki układ. Jeśli chcesz zapłacić za budowanie od podstaw to faktycznie może wyjść trochę drogawo
myślałe też nad jakimś mtb, ale wtedy on by był tylko pod jakieś wyjazdy offroadowe, a zależy mi, żeby pogodzić i asfalt i offroad, bo wiem, że jednak większość tras będzie po asfalcie


@Forin: Jak ci wystarczy maksymalnie 30 na godzinę (ja takiego tempa nie utrzymam xD) oraz założysz lżejsze opony jak 2.4 cala to spokojnie można jeździć po szosie i terenie ale jak dalsze trasy to mtb taki sobie wybór.
@Forin: szczerze? wszystkie to ciężarówki troche ALE... ten ribble jest piękny. tylny niski i krótki trójkąt. na 105 waży ponoć 9kg. ja wiem ,że w gravelu i wyprawowcu waga nie ma znaczenia ale jeśli chcesz jeden rower do wszystkiego to myślę ,że tego osobiście jakbym miał sianko bym brał. kurde, dajcie mnie taki rower xD