Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
To takie moje luźne notatki dotyczące spostrzeżeń na temat gry i być może jak lepiej grać, wpis chaotyczny i traktuje to bardziej jako notatkę być może kogoś zainstersuje. No i klasyka pytajcie by mnie naprowadzać co bylo by ważne
Historia postaci:
Jeśli to twoje pierwsze podejście polecam mocno postać przemyśleć i napisać solidną historie postaci. Kim jest, jak się zachowuje, czego się boi, co chce osiągnąć. Oraz opisać swoje "podwórko". A następnie te opisy uzupełniać w trakcie gry.

Notes/pamiętnik:
To coś co może przydać się graczom którzy podchodzą bardziej poważnie do gry, próba pisania pamiętnika swojej postaci pozwoli Ci ją lepiej poznać co wpłynie pozytywnie na jakość rozgrywki. Dodatkowo taki pamiętnik możę się bez problemu znaleźć potem w paczce i to nie koniecznie w tej sesji gry. Użycie uzasadnione tego co wyprodukowała twoja stara postać możę być dobrym pomysłem. Notes to racej coś co nosimy zawsze przy sobie i notujemy spostrzeżenia, pomysły i inne pierdoły jego użycie ogranicza się raczej do gracza prowadzącego,ale być może warto.

Mechanika żółtych karteczek:
W niektórych uzasadnionych przypadkach chciałbyś dodać do listu coś co fizycznie nie może się w nim znaleźć. Np informację jak zachował się kurier dostarczający list czy coś w tym guście. rzeczy jak próba otwarcia przez kogoś nieupoważnionego listu lepiej co prawda zrobić wkładając list w list. Żółte karteczki powinny być jasne, klarowne i powinny być jedną z pierwszych rzecz która wypadnie z koperty. Ich istnienie powinno być ustalone przed grą a ich dokaładna specyfikacja (np kolor rozmiar itd) pozwoli na lepszą imersję, bo pozwoli jasno rozgraniczyc coś jest ze świata gry a co nie.

Paczki:
Jako paczki definiuje się wszystkie zestawy typu list + przedmiot wysłane w trakcie gry. Jeśli paczka zawiera coś co zna postać gracza a sam gracz nie koniecnie, np film do apartu, opis co z tym zrobić, lub lepiej jak tego nie zniszczyć powinien zostać załączony na wspomnianej żółtej karteczce. W przypadku gdy z fabuły wynika że postać może też nie znać tego przedmiomtu zdecydowanie lepiej jest zrezygnować z karteczki i wszystko przekazać w liscie. Przedmioty dołączane do listów nie muszą być co prawda szczegółowo przygotowanymi małymi dziełami sztuki, w końcu kostka do gitary może być przeklętą trójstronną monetą jeśli to dobrze opisać. Ale podejście nie na #!$%@? się będzie naprawdę owocować.

Gazety i inne media:
Jeśli postacie graczy są umieszczone w jakimś konkretnym kontekscie historyczno geograficznym, warto jest przejść się do bibiotek albo poszukać w internecie (ważne uzupełnić linki) wydań gazet z tamtego okresu. Czytanie tych gazet pozwoli jeszcze lepiej zanużyć się w świecie i dodać graczowi pomysły co zawżeć w liscie. Oczywiście nie tylko gazety historyczne są coś warte. Gazety wydawane teraz są też nie mało warte, zwłaszcza prasa brukowa. Chyba wszyscy znamy temat "Żab antylakocholwoych" z Faktu. Niech twoja wyobraźnie rozkręci ten temat... kto wie co odkryjesz.

Gra przez Internet:
: No mamy ten XXIw i mamy pisać listy jak w XIX? No zasadniczo o to chodzi w tej grze. Jednak zdaje sobie sprawę że nie w każdym settingu to ma sens. No listy w Cyber Punku, czy nawet w "Tu i teraz" trochę trącą myszką. Jednak nie jest to jedyna sytuacja która możę Cie zmotywować do użycia komputera, koszt listów i trudność w ich nadawaniu może być też powodem. W przypadku gdy E-mail jest podktowany światem w którym grasz, kupno starego taniego laptopa, zainstalowanie na nim linuxa i skonfigurowanie klijeta poczyty może okazać się dobrym pomysłem i elementem rytułału. Wazne by tego komputera używać tylko i wyłącznie do gry i do niczego innego, by się nie rozpraszać. Dodatkowo taki osobny komputer będziesz sprawdzać około raz dziennie, co spowalnia rozgrywkę ale ta gra najlepiej smakuje na zimno. Zwiekszanie tempa zachęca do bylejakości. Jeśli jednak chodzi o słabą dostępność poczty, ważne jest kiszenie listu (o tym zaraz). Oraz to by w miarę możliwości obie strony stosowały skaner i drukarkę, przez co różnica względem normalnych listów nie będzie tak odczywalna.

Kiszenie:
Poczta krajowa idzie 2-3 dni robocze, zagranicę do tygodnia. W waszym settingu czasy te mogą być dłuższe z różnych powodów (niższy poziom cywilizacji, wojna, czy coś). Warto wtedy list kisić po stronie nadawcy. Jak to zrobić? napisz list, włóż do koperty, znaczek adres, zakleić i zostawiamy na parę dni na półce. Ważne by nie przesadzić z kiszeniem, ta gra jest dobra na zimno, ale nie na zepsute :)

Szyfry i zagadki:
Światy Lovecfaftowskie są pełen tajemnic i zagadek. Tu zadady są takie że pierw zadajemy sobie pytanie czy zagadka powinna być rozwikłana wtedy spróbuj się dyskretnie dowiedzieć jaki poziom reprezentuje partner by móc się dostosować i zawsze bądź gotowy że nie da rady tego wątku rozwiązać :( Zagadki które z definicji rozwiązania nie maja są chyba teraz jasne.

Rytułał:
Jest to zbiór rzeczy które robi gracz by wejść w skórę postaci. Nie ważne czy to ubranie konkretniej koszulki zaparzenie herbaty, wyciągnięcie maszyny do pisania, puszczenie muzyki itd. Zestaw takich konkretnych wytycznych pozwoli Ci się lepiej wczuć w postać i oddzielić Mirka Białka o nudnym życiu od Jemsa Chooka który właśnie na słoniach ściga arabów co ukradli arkę i to opisuje. Poleca się otwieranie listu umieścić dopiero po rozpoczęciu rytułału. Ja jeszcze dodatkowo czytałem list i dawałem mu się trawić w mojej głowie przez parę dni zanim zebrałem odpowiedź.

Gra między listami:
Jeśli to tylko możliwe, warto w tz wolnym czasie rozmyślać co mogła by zrobić twoja postać i ogólnie wkręcać się w temat. Może być to niebezpieczne ale warte zachodu. (tu muszę przeczytać jeszcze raz podręcznik gdy przyjdzie bo to dość ważny aspekt jest) #rpg #deprofundis #notatka
  • Odpowiedz