Wpis z mikrobloga

Witam,
mam zamiar zacząć oszczędzać, jestem w stanie w ciągu miesiąca odłożyć ok. 1000-1500zł. Ogarnąłem jakieś rankingi kont oszczędnościowych, alior ma 2.7%(promocyjne) dla nowych środków 4msc. Jest sens brać to teraz na start i przelać tam od razu 1500 zł, czy zaczekać aż odłożę jakieś pieniążki i dopiero otwierać konto?
#oszczedzanie #banki #aliorbank #finanse
  • 11
@Mzil: Znaczy chodziło mi o konto oszczędnościowe, i przez ten czas myslisz, żeby odkładać pod poduszkę? A jeżeli chodzi o lokaty to mogę robić przelewy na to konto kiedy chcę? czy tylko raz wpłacam sumę i ona sobie tam pracuje?
@tygry: Nie znam się kompletnie na finansach, ale w głowie wymyśliłem to sobie w ten sposób, że kapitał będę gromadził na koncie oszczędnościowym z racji, że łatwo zarządzać środkami i nie traci się odsetek przed wcześniejszym wypłaceniem kwoty a teraz nie mam wcale kapitału, dopiero zaczynam go gromadzić. Po zgromadzeniu jakiejś kwoty będą zarządzał nią na lokatach typu 4% na 4 miesiące. Czy gromadzenie pieniędzy w ten sposób jest możliwe na
@garka: Dobrze kombinujesz. Zacznij już od dziś wpłacać na oszczędnościowe, od tych pierwszych 1500. Każde kolejne będzie dodatkowo procentować (bronić się przed inflacją). Zwlekanie z tym nie ma żadnego sensu. Jedyne na co musisz uważać, to kończący się okres promocyjnego oprocentowania i płatne przelewy .
@poczekaj: Dobra dzięki, tak zrobię. A tak całkowicie teoretycznie musze na coś uważać przy koncie oszczędnościowym, żeby nie zrobić jakiejś wtopy oprócz tych płatnych przelewów?
@garka: w Getin banku jest koto oszczednosciowe oprocentowane na 12miesiecy po 3,5 % warunek to wpływ 1000zl na konto co miesiąc - więc wydaje się to idealne rozwiązanie. Jak byś chciał to mam tam konto więc pytaj i mogę poratować kodem polecającym (+50zl ekstra)