Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 9
@sprite: słuchałem rozmowy okrętu, oraz tankowca z VTS. Raz tankowiec widział że coś płynie w jego stronę, komunikować się z vts. Ci dalej wywolali fregate, która sama się nie zydentyfikowala, dopiero inny statek zgłosił że widział fregate. No i na komunikaty id vts, w końcu wojsko się zgłosiło, ale nie chcieli zmienić kursu.
@PMV_Norway: O KUJ, nie sądziłem że do tego dopuszczą widząc tą akcje w mediach, wydawało się że go osadził już kapitan przy brzegu a dodatkowo że będą go wręcz jakoś wypierać czy podpierać czy przywiązywać :O

Już nie do odratowania?


@sprite: Teoretycznie nie ...a praktyce zaraz w PL odświeżony drzewkiem wunderbaum i z licznikiem cofniętym do 180k mil morskich :D Paaanie, Fredrik aż do wód międzynarodowych gonił i płakał, nówka
@DobrzeNaoliwioneLozysko: Żeby tylko radar i żeby tylko jeden :D
@dlolb: No widzisz, da się da się.
Od razu mi przychodzi na myśl pasta:
Jest to prawdziwa rozmowa nagrana na morskiej częstotliwości alarmowej
Canal 106, na wybrzeżu Finisterra (Galicja) pomiędzy Hiszpanami a
Amerykanami 16 października 1997 roku.

Hiszpanie (w tle słychać trzaski):
Tu mówi A-853, prosimy, zmieńcie kurs o 15 stopni na południe, by
uniknąć kolizji... Płyniecie wprost na nas, odległość
A ja myślałem, że takie jaja to tylko w US Navy...

Z rozmowy radiowej przeprowadzonej między amerykańskim okrętem wojennym, a Kanadyjczykami. Podobno miała ona miejsce w październiku 1995 r. u wybrzeży Nowej Funlandii.
Kanadyjczycy: Proszę o zmianę kursu o 15 stopni na południe, w celu uniknięcia kolizji.
Amerykanie: Radzimy wam zmienić kurs o 15 stopni na północ, aby uniknąć kolizji.
Kanadyjczycy: To niemożliwe. To wy będziecie musieli zmienić kurs o 15 stopni