Wpis z mikrobloga

Kupno używanego auta w Polsce B to dramat. Szukałem benzyniaka do 15k, obecnie do 20k. I nie ma żadnego godnego uwagi. Piętnastoletnie auta z przebiegami 150-190 tys?! Kto to uwierzy! Umyte silniki, a jak zrobisz jazdę próbną to potem zapocony (trzy przypadki, w tym jeden na trasie 10 km). A najlepsze( jak ustawie nieco dalsze wyszukiwanie) to przeważnie pojawiają się dwie miejscowości Zwoleń i Ostrów Mazowiecka :D

Jakiś komis Lublin/Siedlce godny sprawdzenia? Jakoś nie widzi mi się jazda rowerem do pracy zimą.
#motoryzacja

  • 24
Ostrów Mazowiecka :D


@anthoris: raz podjechałem przy okazji wizyty u rodziny , szkoda czasu , wszystko na placu to "perełki "
do ZWOLENIA nie miałem okazji jeszcze , aukcje ze zwolenia wyglądają lepiej ale widać że ktoś się przykłada do czyszczenia aut i do dobrych ujęć
@sailor_73: Tylko nie fiat. Może salonowe inaczej, bo jeszcze nowe, ale żadnego fiata używanego z nietrzeszczącym plastikiem nie spotkałem. Akurat na to jestem uczulony. Rdza przy trzeszczącym plastiku jest niczym. Piszę to jako były posiadacz trzech Mazd i jednego fiata.
kupili już taki


@anthoris: mały sekret, filtruj ogłoszenia po kraju pochodzenia i szukaj tylko tych z kraju, odsiejesz 90% trupów, bo jeżeli ktoś kupił auto 5 lat temu z komisu, to dlaczego ono ma być lepsze od tego co ty dzisiaj znajdujesz?
@anthoris: O ile zgodzę się z tym, że kupowanie używanego auta często jest tragikomedią, to denerwują mnie te bzdurne gadki o przebiegu. Jeżdżę 10 letnim samochodem, przebieg mam 95 tyś. Prawdziwy, bo od nowości jeździł nim ojciec a od jakiegoś czasu ja. Sam robię rocznie z jakieś 5-7 tys, więc nie każdy dużo jeździ. I żeby nie było, zdaję sobie sprawę, że wiele używek może być "skorygowanych" o połowę, ale nie
@ZlodziejBilonownic: Zależy jaki samochód. W takiej Panda - uwiężę, ale Avensis II, saab 93, C4 czy nawet 407 poniżej 200k jest mało realne. Silniki dwu litrowe nie mogą mieć takich przebiegów w takiej ilości co w ogłoszeniach. Pojedyncze przypadki tak, ale nie masowo. Sam nie nastawiam się na przebieg, tylko na stan.
@anthoris: @Lucifer_vult_animae_tuae: Problem w tym, że na zachodzie nikt nie daje dobrych samochodów za darmo. Druga sprawa, oczekiwania w Polsce vs realia w Niemczech. Samochód w identycznym stanie i identycznym przebiegiem na liczniku (w Polsce kręcone - stąd różnice) jest w Niemczech po prostu droższy. Do tego doliczyć koszt wycieczki + koszt papierów i mamy cenę końcową.

Do czego piję. Kupić samochód za 15 w stanie jako takim, włożyć 5
@wojniz: U mnie zawsze na start idzie rozrząd, filtry, oleje. Jak zawieszenie "na już" to idzie jako pierwsze. Samochód ma swoje lata i trzeba go dopieścić i tego jestem świadomy, ale z coraz gorzej wygląda rynek wtórny. Nie wiem jak u ropniaków, bo tylko benzyniaki mnie interesują. Może gdybym miał te 50k to inaczej byłoby, ale swoją mazdą 323f ba przejeździłem passeratti, v40 i octavie.
@wojniz: Ale ja nawet nie mówię żeby jechać do niemiec, tylko poszukać jakichś ciekawszych ofert w zachodniej Polsce i nie szukać okazji, bo takie coś nie istnieje. Sam trochę czasu temu szukałem auta na podobnych warukach, coś co by tanio jeździło a jak się rozwali żeby nie było szkoda, i po wizycie u ogarniętego mechanika wszystko gra.

No i pamiętaj, jak chcesz auto we w miarę dobrym stanie, nie szukaj auto
@anthoris: BMW. Naprawdę dużo jest tych aut, bierz te po 2001 roku, są tanie, serwis też dość łatwy jak masz mechanika ogarniętego, delikatne jak każde bmw, nie lubią złych dróg, ale poza tym auto przyzwoite jak za te pieniądze.

Osobiście jeszcze polecam Civice, trochę tańsza, Astry G dużo tańsza i H 10-20k w zależności od rocznika.
@anthoris: Benzyna, szukaj silnika R6 (rzędowe 6 cylindrów) ewentualnie tego z 4, ale z silnikiem 2.0. E46, cóż ci mogę o tym aucie powiedzieć. Jeździ się fajnie, dynamiczne, silnik miło pod maską sobie gra przy 4-5 tysiącach, auto dość oszczędne, sprawdź na auto centrum spalanie gazu, i wyniki zaskakują. Czuć że to kiedyś była klasa wyższa, wytłumienie i wygoda jak na coś za śmieszne pieniądze robi wrażenie. Auto nie gnije jakoś
@anthoris: Sam jakbym miał jeszcze raz wybierać, to poważnie zastanowiłbym się nad Civicą, lepsze zawieszenie na polskie drogi, silnik nie do zarżnięcia, no i to honda, więc większość mechaników sobie z tym poradzi. BMW takie łatwe w serwisie nie są.

2.0 benzyna w tym BMW, powiem tak, jak nie planujesz robić dłuższych tras lepiej wziąć większy silnik. Ubezpieczenie takie samo, spalanie większe może 1-2 litry na 100km, a już nie 143