Wpis z mikrobloga

Mirki, niedawno mechanik wymienial mi tarcze+klocki z tyłu i regenerował zaciski.
Wymienił też płyn hamulcowy na nowy.

Od tego czasu mam wrażenie, że hamulec dużo gorzej hamuje.
Wcześniej wystarczyło lekko nadepnąć i auto już hamowało. Teraz pedał jest bardziej miękki.
Byłem na stacji kontroli i hamulce wyszły idealnie.

Martwi mnie jednak to, że trzeba mocniej przycisnąć żeby auto się zatrzymało.
Podczas mocnego przyciśnięcia pedał schodzi bardzo powoli niżej i się zatrzymuje.
Podczas pompowania robi się twardy po czym bardzo powoli schodzi w dół.
Jest to normalne zjawisko?
#samochody #warsztat #mechanikasamochodowa
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@czarnyrlz: akurat przyglądałem się monitorowi co pokazuje i nie pokazal jakiejś nadmiernej różnicy pomiędzy prawym a lewym kołem. Z ciekawości tylko pytam
  • Odpowiedz
@M4rcin: Powietrza nie trzeba dużo w układzie, aby pedał był miękki.
Poza tym nie ma za bardzo różnicy w lewym, a prawym. Duża różnica jest w osiach przód, tył. Samochod hamuje ok. 70% przód 30% tył. Na dodatek jest pompa sekcyjna i korektor siły hamowania. Takie zabezpieczenie na wypadek jak Ci pęknie przewód od hamulców z tyłu to przód będzie działać aby wychamowac auto i odwrotnie. Pada przod tył działa.
  • Odpowiedz