Wpis z mikrobloga

@CptYolo: ostatnia? cały tydzień ma mieć jakieś 15 stopni, a następy okolice 10 stopni, a jeszcze kolejny 5 stopni, a końcówka listopada podobnie. Krótko mówiąc, masz jeszcze miesiąc do zakończenia sezonu, choć nie wiadomo jaki grudzień będzie, jeśli śnieg nie będzie chciał spaść tak jak deszcz, którego latem niemal nigdy nie było, to w grudniu nie raz powinno być kilka dni pod rząd z dodatnią temperaturą i zerowym śniegiem (może też
@Hamza: Dlatego napisałem "chyba" ( ͡° ͜ʖ ͡°). Wiadomo jak się trafi jakiś ciepły weekend jeszcze to z chęcią się przejadę. Wydaje mi się że 10 stopni będzie jeszcze ok, ale przy 5 już bym zmarzł raczej. Akumulator zawsze wyciągam na zimę. A co myślisz o tankowaniu do pełna przed zimą? Słyszałem że bak może rdzewieć jak jest pusty. Profilaktycznie zatankowałem do pełna :p.
@CptYolo: pragnę zaznaczyć, że ja jestem osobą bez żadnego doświadczenia więc info mam to co w necie dawniej znalazłem. Baki w motocyklach produkowanych od powiedzmy (nie podaję dokładnej daty) 2000 roku są zabezpieczone jakąś warstwą więc nie powinny korodować, a czy coś tę warstwę może naruszyć? Nie mam pojęcia. Zatankowanie po sam korek to nie problem, bo przecież wyjeździsz ten zbiornik wiosną więc lej do pełna.
@CptYolo: btw. co do oznaczeń oleju np. 10W40:

Cyfry poprzedzające "W" (W: Winter = Zima), oznaczają płynność w niskiej temperaturze. Im mniejsza liczba, tym niższa może być temperatura otoczenia, w jakiej dany olej może być stosowany. Oleje oznaczone symbolami 0W, 5W 10W gwarantują łatwy rozruch silnika oraz szybki dopływ środka smarnego do wszystkich punktów silnika, nawet w bardzo niskich temperaturach.
@soxn: @Hamza: W mojej Mz właśnie jak stała z pustym bakiem to pojawił się nalot rdzy i zatykało się sitko w baku. W Suzuki z tego co widziałem to bak w środku jest ładny, jak by był zabezpieczony. Profilaktycznie zatankowałem, żeby pózniej nie czyścić go z rdzy.
@CptYolo:
w innym miejscu netu znalazłem czyiś komentarz:

Z olejem silnikowym jest inaczej niż mówicie: 0W odpowiada temp. otoczenia ok. -35 / 40 st C, ten olej jest płynny i może szybko rozpocząć smarowanie silnika. 10W to około -25 st. C. Druga wartość odpowiada lepkości w temp. 100 st C czyli temperaturze kiedy olej pracuje w silniku. Czym wyższa ta wartość to olej ma wyższą lepkość co przekłada się na grubość
@Krmtzzz:

Profuoaktycznie zobaczysz, że zatankowanie do pełna to był błąd. Jak ci motocykl średnio na tym zwietrzałym paliwie będzie chciał palić :)


ja jeszcze w praktyce tego nie zobaczyłem, może za mało zim za moim(i) motocyklem(ami) bo ledwo kilkanaście, ale mam czas może jeszcze zobaczę

zresztą ciekawy jestem jak temu (niby występującemu) zjawisku zwietrzenia zapobiegasz, spuszczasz paliwo na zimę, zimujesz na pusto i zalewasz od nowa na wiosnę?
via Android
  • 0
@Ligniperdus Nie oczekiwałem żadnej magii ( ͡º ͜ʖ͡º) Byłem ciekaw niektórych rzeczy. Słyszałem różne opinie o wymianie oleju przed zimowaniem, no i właśnie tankowanie paliwa na zimę. Akumulator zawsze wyciągam na zimę jak nie korzystam z pojazdu.
@CptYolo: nie słyszałem by paliwo po zimowaniu nie nadawało się do jazdy. Jakiś poradnik z YT znanego kanału mówił, że po zimie bez najmniejszego problemu zużyjemy to paliwo jeżdżąc na nim.
@Ligniperdus: No widzisz, ja też pare motocykli zimowałem i po tym jak zalalem 2 razy fz6 do pelna (i te 2 razy ciezej odpala na wiosne) to juz pozniej zostawialem na rezerwie i dolewalem swiezego na wiosne. I problemu nie bylo. Robcie jak chcecie, mi to na prawde ryba :)