Wpis z mikrobloga

@DonBores: to jest mit ogólnie. Z matematyki trochę matematyki dyskretnej, grafy itp. czasami się przydaje, ale też jeśli jesteś zwykłym klepaczem kodu a nie wymyslasz nowych algorytmów to tego nie użyjesz. W grach też tego jest trochę więcej, bo są kolizje, wyznaczanie ścieżek itp.
  • Odpowiedz
@DonBores: potrzebna, ale nie taka, jak ci się wydaje. Na co dzień wypada wiedzieć np. ile jest możliwych kombinacji - np. jak piszesz unit test dla funkcji, która przyjmuje jako parametry 3 boole, to dobrze, żebyś rozumiał, że potrzebujesz 8 unit testów, żeby pokryć wszystkie kombinacje.

Warto rozumieć, co to jest notacja wielkiego O, ale znów nie trzeba znać wzorów (które, jak się to zrozumie, są dość proste i oczywiste, ale na pierwszy rzut oka nie wyglądają zachęcająco), wystarczy, żebyś rozumiał, co to znaczy, że jedne funkcje rosną szybciej, a inne wolniej.

Gdy wykonujesz testy performance'u, albo np. sprawdzasz poprawność kodu, który robi dużo czasochłonnych wyliczeń, a ty chcesz test działający max kilka sekund, to przyda ci się podstawowy rachunek prawdopodobieństwa oraz oczywiście
  • Odpowiedz