Wpis z mikrobloga

Morawiecki jako nałogowy kłamca znów kłamie. Tym razem jeżeli chodzi o kolej. Żnin, Turek tam ma wrócić kolej. Więc przyjrzyjmy się bliżej.

Żnin - miasto w województwie kujawsko-pomorskim, które było kiedyś węzłem kolejowym. Linia kolejowa w stronę Szubina a dalej Bydgoszczy jest rozebrana, tak samo jak linia w kierunku Wągrowca. Linia w kierunku Inowrocławia jest nieprzejezdna. Ruch osobowy na trasie do Inowrocławia został zamknięty w 2004 roku ze względu ma niską prędkość handlową i brak pasażerów.

Turek - miasto w województwie wielopolskim. Nigdy nie miało dostępu do kolei normalotorowej. Jedyną koleją docierającą do miasta była kolejka wąskotorowa, która przewoziła pasażerów do 1991 roku.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/premier-morawiecki-zapowiada-powrot-kolei-do-malych-miejscowosci-startuje-program-kolej-89122.html?fbclid=IwAR3V9GOQm2s5iYE7M1H-wtnt3ROD0qW_cRx3jW8ma97Jh66bOiR1tsEAyDU

#kolej #pociagi #polityka #neuropa #4konserwy #transport
źródło: comment_czJVv5YyFe1M7BQ9p4zu8tvkwNOrm1tz.jpg
  • 10
@stan-tookie-1: bo primo modernizacja/odtworzenie linii to nie to samo co budowa nowej. W ciągu ostatnich 30 lat, zbudowano może 20km i to łącznie z łącznicami do lotnisk. Linia 285 łączy Wrocław z Wałbrzychem przez Świdnice. Linia to Turku skąd by miała prowadzić z Konina czy może z Kalisza? Jakich potoków pasażerskich można się tam spodziewać, bo ja myślę, że zerowych. Jakby ta linia miała jakikolwiek sens ekonomiczny to już dawno zostałaby
Jakby ta linia miała jakikolwiek sens ekonomiczny to już dawno zostałaby wybudowana.


@wanghoi: nie do końca, na wiele inwestycji musi przyjść swój czas. Gdyby było tak jak mówisz to już wszystko opłacalne na świecie dawno byłoby wybudowane.
No i jeszcze podejście do transportu zbiorowego, od lat promuje się podejście, że jest to rodzaj służby publicznej a nie wyłącznie opłacalny rachunek ekonomiczny. Trochę jak powiedzmy ze służbą zdrowia, wiele rzeczy się nie
@wanghoi: a co mają powiedzieć? nasze plany kończą się na przyszłym miesiącu a potem zobaczymy? Polityk krajowy musi pokazywać wizje na jakieś duże inwestycje na lata do przodu. Już nawet prezydenci miast pokazują wizje na 20 lat do przodu, to co dopiero premier
@stan-tookie-1: Ok. Rzucą wizje budowy linii do Turku, której nikt nie potrzebuje a w tym samym czasie rozbierana jest linia Wolszyn - Żagań. Jakoś to nie spójne wszystko i śmierdzi mi tanią propagandą na czas wyborów.
właśnie odpalili przetarg na kolejny odcinek l.285, tym razem blisko 60km linii, od lat nieczynnej do zrobienia na nowo, to czemu by nie mieli zrobić 20 km


@stan-tookie-1: LK285 jest zapisana w KPK. Finansowanie z RPO, uzgodnione między województwem, a PLK. Gdzie znajdę zapisy dotyczące montażu finansowego dla bajek Morawieckiego, bo na stronach MI nie znalazłem?