Wpis z mikrobloga

Chcę kupić prosty dedykowany interfejs audio który będzie podpięty do Maca i do mojej klawiatury sterującej Soundlogic SL88 Studio. Do 400 zł.

- najbardziej zależy mi na zredukowaniu opóźnień (latency) i jakości dźwięku. A wiadomo, że nawet dość tani interfejs zrobi różnicę
- fajnie jakby były takie opcje jak Direct Monitoring. Słyszałem, że też warto mieć zbalansowane wejścia i wyjścia tylko nie wiem czy w tej cenie coś takiego dostanę
- nie zależy mi na super ogromnej ilości wejść, wyjść
- będę używał tego głównie gdy będę grał na klawiaturze sterującej używając sampli pianina od XLN Audio - Addictive Keys.
- opcja bardzo poboczna - możliwe, że kupię jakiś soundbar i chciałbym go do tego podłączyć także

Co polecacie/odradzacie?

Rozważam obecnie:
Focusrite Scarlett Solo 2nd Gen

na stronie Thomann widzę też inne do 100 euro. Może ktoś z was się zna i mógłby zaproponować coś lepszego?

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

#muzyka #produkcjamuzyki #interfejsaudio #pianino #klawiaturasterujaca #soundlogic
  • 22
najbardziej zależy mi na zredukowaniu opóźnień (latency) i jakości dźwięku. A wiadomo, że nawet dość tani interfejs zrobi różnicę


@MatthewDuchovny:
- Latencja zależy od mocy komputera, nie od interfejsu.
- Połączenie symetryczne (balanced) służy do przesyłania sygnału na dużą odległość. Do 6m możesz używać niesymetrycznych, poza tym ew. Soundbar na 99% będzie miał wejścia niesymetryczne.
- Direct Monitoring nie dotyczy wtyczek tylko monitoringu wejścia audio bez opóźnień (gitara, wokal). Do XLN
Słyszałem, że też warto mieć zbalansowane wejścia i wyjścia tylko nie wiem czy w tej cenie coś takiego dostanę


@MatthewDuchovny: każdy interfejs do proaudio ma. Warto mieć - ale do tego potrzebujesz też urządzeń które to obsługują. Jeśli szukasz interfejsu do 400zł to zakładam, że nie posiadasz studyjnych monitorów za 1-2k zł które mogą odebrać sygnał symetryczny po TRS lub XLR.

Reszta jak napisał @westberlin.

Sam posiadam PreSonus 1818VSL. Dużo
@westberlin: będę używał prawdopodobnie MacBooka Pro z 2018 roku który ma nowszą generację procesorów więc mam nadzieję, że wystarczy
Do tego prawdopodobnie będę używał aplikacji z samplami w wersji standalone a nie jako wtyczkę. No chyba, że byłaby jakaś ogromna korzyść z używania np w Abletonie
@Noldor: o to to więc tak myślałem, że nie ma sensu dopłacać przy moim dosyć podstawowym użytkowaniu
@morsik: nie posiadam jeszcze dobrych głośników.
@MatthewDuchovny: Ło Panie! Na tym kompie powinieneś na luzie uzyskać 64 sample w 96kHz, czyli latencja 0,66 milisekundy. W MacBooku Pro z 2010 schodziłem do 64 sampli przy 48kHz, więc się nie martw opóźnień
Jak grasz na żywo i nie chcesz tego rejestrować to DAW Ci nie potrzebny. Jeśli już to lepszy dla Ciebie od Abletona będzie Studio One (Presonus) lub Cubase (Steinberg), które dodają do swoich interfesjów
Będzie genialnie, nie martw się. Ciebie po prostu problem latencji nie dotyczy, co innego jakbyś miał 100 ścieżek i po 5 wtyczek na każdej. Ale i nawet takie projekty dzisiaj nie stanowią problemu dla współczesnych kompów. 10-15 lat temu trzeba było kombinować ale też się muzykę robiło.

A teraz na Twoim aktualnym setupie do jak niskiego bufora schodzisz bez dropów?
Intel i5-6k series here, 16G Ram, GTX 1070 pod Win10-64. Przełączyłem z 512 na 16 sampli i system nawet tego nie zauważył xD.

ASIO4ALL to sterownik uniwersalny (kiedyś mi uratował dupę w "terenie") ale sterowniki ASIO pod Windows od producenta interfejsu są dużo lepsze. Prawdopodobnie to miał na myśli ten dzban parę postów wyżej, chodzi po prostu o prawdziwe ASIO. Maków to nie dotyczy, wszyscy producenci jadą na Core Audio (oprócz żydowskiego
westberlin - Intel i5-6k series here, 16G Ram, GTX 1070 pod Win10-64. Przełączyłem z ...

źródło: comment_8JAnqLuXfMFRheFfc66oE6xgBPBWrdHz.jpg

Pobierz
@westberlin: dzięki wielkie za przydatne info! Na pewno sprawdzę. Porównałem na Thomann kilka interfejsów lepszych firm w tej cenie właśnie w cenie do 100 euro i wszystkie różnią się tak naprawdę tylko waga i zapewne jakością wykonania i sterowników. Teraz tylko wybrać dobrze chociaż z tego co piszesz to nie muszę się za bardzo martwić o błąd
w cenie do 100 euro i wszystkie różnią się tak naprawdę tylko waga i zapewne jakością wykonania i sterowników.


@MatthewDuchovny: Ja bym poszedł dalej i wybierał pod kolor klawisza, biurka czy zasłon. Nie zdziwiłbym się, gdyby się okazało, że w środku interfejsów różnych producentów jest ta sama "płytka drukowana" albo co najmniej z tymi samymi czipami z takim samym oprogramowaniem i sterownikiem. Do Presonusa przekonują mnie 2 takie same wejścia 1/2
@westberlin: haha dokładnie, wacham się teraz już nad Steinbergiem i Focusrite (Steinberg bo minimalistyczny wygląd i dodany Cubase a Focusrite bo polecali mi go w supporcie XLN Audio), tutaj fajne porównanie: http://recording4.com/steinberg-ur12-vs-scarlett-solo/

Ogólnie to racja, muszę sobie zrobić dzień przerwy. :p

A jak już siedzić w temacie to może znasz się może na soundbarach? Chciałbym kupić jakiś prosty do 200 euro - soundbar ponieważ jest minimalistyczny wygląd, zajmuje mniej miejsca i