Wpis z mikrobloga

Pytanie z zakresu #motoryzacja do specjalistów od #lpg

Mam takie ustrojstwo jak na zdjęciu.
1) Jaki filtr gazu trzeba zastosować (model, oznaczenie, rodzaj, typ - cokolwiek co pozwoli mi znaleźć odpowiedni filtr)
2) czy można filtr wymienić samodzielnie (domniemam,że obudowa jest rozbieralna)?
3) co jaki czas/przebieg wymieniać taki filtr? Czy też lepiej podchodzić do tego na zasadzie, że jak nic sie nie dzieje to nie ruszać?
4) czy wymiana kabli w instalacji jest obowiązkowa? Sterownik TECH-204

Z instalacją nic się nie dzieje. Auto na gazie chodzi prawidłowo (ma moc, spalanie 10,5L/100Km). Przejechałem ponad 20k a poprzedni właściciel 30k. Nie widzę nigdzie w papierach, żadnych wymian, konserwacji stąd powyższe pytania.
Pobierz Skwarek85 - Pytanie z zakresu #motoryzacja do specjalistów od #lpg

Mam takie ustro...
źródło: comment_5t6aa04kh2OBXzARKaOlxy1yY9LJvIEm.jpg
  • 15
@Skwarek85: prewencyjnie warto wymienić co te 10-15k km.
W starym meśku pojechałem na serwis gazowni przed urlopem żeby niespodzianek nie było w trasie. Filtr był wręcz skamieniały, osad się wykruszał z niego, gazownik po podłączeniu komputera stwierdził że ostatni serwis z regulacją musiał być robiony conajmniej 100k km wcześnie ;)
Żadnych problemów z gazownią nie miałem ani przed, ani po serwisie ;)
@Skwarek85: To chyba jest taki wkład: https://jacus.pl/wklad-filtra-fazy-lotnej-lpgtech-perfect-blue-wlokno-szklane-p-416.html ale i tak prędzej zatka się filtr fazy ciekłej (przy jego wymianie trzeba uważać aby się ciekłym lpg nie poparzyć). Układ LPG jest przygotowany na problemy z wydajnością podawania gazu i po prostu jak się filtry zatkają zacznie przełączać na benzynę tak jakby gazu brakowało (chyba że ktoś wstawił czujnik ciśnienia gazu przez filtrem fazy lotnej).
Jaki filtr gazu trzeba zastosować (model, oznaczenie, rodzaj, typ - cokolwiek co pozwoli mi znaleźć odpowiedni filtr)


@Skwarek85: wyjmujesz stary filtr, jedziesz do sklepu, kupujesz nowy.

czy można filtr wymienić samodzielnie (domniemam,że obudowa jest rozbieralna)?


@Skwarek85: można. Obudowa jest rozbieralna. Zazwyczaj jest jeszcze ciut gazu w przewodach, więc uważaj, jak zdejmiesz pokrywę filtra, bo może ciut syknąć gazu.

co jaki czas/przebieg wymieniać taki filtr? Czy też lepiej podchodzić do tego
@Skwarek85: Filtry co ~10-15k. Wymienic mozesz sam, filtrów szukaj na jacusiu.
Żadnych przewodów się nie wymienia.
Bardziej się brudzi faza gazowa (ta na zdjęciu), od ciekłej.
Przewody zapłonowe wymienia się po sprawdzeniu ich kondycji.
@Zielony34: Jak jadę do gazownika/mechanika to najczęściej jest tak: "proszę zostawić auto, zerknę później i dam znać. Możemy zrobić ale auto trzeba zostawić. Jak będzie do odbioru to zadzwonię"... I po tygodniu sam dzwonię bo brak kontaktu po czym słyszę "właśnie na warsztacie chłopaki wymieniają, proszę wieczorem podjechać" a jak przyjeżdzam to oczywiście nie jest zrobione "aa wiesz Pan, pilna robota wpadła, auto z *Tu wstaw dowolny problem wpadło na plac
od świec


@Skwarek85: tak, podstawa przy LPG to porządne świece, kable, cewki. Kable co 50 tysięcy jeśli jeździsz na czymś porządnym, jak NGK, czy Beru.

Przewody zapłonowe wymienia się po sprawdzeniu ich kondycji.


@Crow7422: jak sprawdzasz kondycję przewodów zapłonowych?
@Zielony34: Na kilka sposobów. Mgiełką wodną nad nimi pracującymi można sprawdzić stan izolacji czy są przebicia.
Potem zdjąć je i multimetrem zmierzyć oporność każdego z nich, jednocześnie kręcąc je i wyginając sprawdzić czy wartoś jest stała, i czy nie spada do zera.
Zazwyczaj gaziarz zwala na ukl zapłonowy mimo że nie w nim leży problem. Chociaż nie powiem fajnie się poprawia takie auta gdy przyjeżdża z nową cewką przewodami i świecami
polecisz, gdzie kupić jakieś porządne świece z przeznaczeniem pod LPG?


@Skwarek85: jaki rok produkcji?

wiesz, że nie masz w Duratecu hydraulicznej kasacji luzów zaworowych? One są bardzo dobrymi silnikami, ale przy LPG trzeba kontrolować luz zaworowy, gdyż jego kasacja odbywa się za pomocą wymiany szklanek zaworowych i jest dosyć kosztowna.
multimetrem zmierzyć oporność każdego z nich


@Crow7422: i to myslę, że jest najwiarygodniejsza metoda. Zależności nie ma. Raz na kablach przejedziesz 30 tysięcy, raz zrobisz 100 i dalej są sprawne. Ja pamiętam, że w drugim aucie miałem zestaw Denso IK20TT + NGK i po 50 tysiącach wszystko było jak nowe. Instalacja drugiej generacji, więc przy jakiejkolwiek zmianie wilgotności od razu bym poczuł różnicę.
@Zielony34: Oba testy muszą przejść pozytywnie, jeśli będą przebicia to taki przewód i tak nadaje się do kosza, bądź po druciarsku owinięcia izolacją. ( ͡º ͜ʖ͡º)
Prawidłowo oporność mimo wyginania przewodu i jego końcówek nie powinna się zmieniać.