Aktywne Wpisy
szklarskaporeba +540
#korposwiat #pracbaza #big4 Młode roczniki są bardzo śmieszne. Dzisiaj '99 podszedl na open space do managera i powiedział ze albo pierwsze dwa tygodnia listopada będzie mieć wolne a potem home working do końca roku albo jutro rzuca wypowiedzenie xD. Pulsujących zawołam jutro z rozwinięciem sytuacji.
juzwos +708
Mam takie ustrojstwo jak na zdjęciu.
1) Jaki filtr gazu trzeba zastosować (model, oznaczenie, rodzaj, typ - cokolwiek co pozwoli mi znaleźć odpowiedni filtr)
2) czy można filtr wymienić samodzielnie (domniemam,że obudowa jest rozbieralna)?
3) co jaki czas/przebieg wymieniać taki filtr? Czy też lepiej podchodzić do tego na zasadzie, że jak nic sie nie dzieje to nie ruszać?
4) czy wymiana kabli w instalacji jest obowiązkowa? Sterownik TECH-204
Z instalacją nic się nie dzieje. Auto na gazie chodzi prawidłowo (ma moc, spalanie 10,5L/100Km). Przejechałem ponad 20k a poprzedni właściciel 30k. Nie widzę nigdzie w papierach, żadnych wymian, konserwacji stąd powyższe pytania.
W starym meśku pojechałem na serwis gazowni przed urlopem żeby niespodzianek nie było w trasie. Filtr był wręcz skamieniały, osad się wykruszał z niego, gazownik po podłączeniu komputera stwierdził że ostatni serwis z regulacją musiał być robiony conajmniej 100k km wcześnie ;)
Żadnych problemów z gazownią nie miałem ani przed, ani po serwisie ;)
@Skwarek85: wyjmujesz stary filtr, jedziesz do sklepu, kupujesz nowy.
@Skwarek85: można. Obudowa jest rozbieralna. Zazwyczaj jest jeszcze ciut gazu w przewodach, więc uważaj, jak zdejmiesz pokrywę filtra, bo może ciut syknąć gazu.
@Zielony34 od świec
Żadnych przewodów się nie wymienia.
Bardziej się brudzi faza gazowa (ta na zdjęciu), od ciekłej.
Przewody zapłonowe wymienia się po sprawdzeniu ich kondycji.
@Skwarek85: tak, podstawa przy LPG to porządne świece, kable, cewki. Kable co 50 tysięcy jeśli jeździsz na czymś porządnym, jak NGK, czy Beru.
@Crow7422: jak sprawdzasz kondycję przewodów zapłonowych?
Potem zdjąć je i multimetrem zmierzyć oporność każdego z nich, jednocześnie kręcąc je i wyginając sprawdzić czy wartoś jest stała, i czy nie spada do zera.
Zazwyczaj gaziarz zwala na ukl zapłonowy mimo że nie w nim leży problem. Chociaż nie powiem fajnie się poprawia takie auta gdy przyjeżdża z nową cewką przewodami i świecami
@Skwarek85: jaki rok produkcji?
wiesz, że nie masz w Duratecu hydraulicznej kasacji luzów zaworowych? One są bardzo dobrymi silnikami, ale przy LPG trzeba kontrolować luz zaworowy, gdyż jego kasacja odbywa się za pomocą wymiany szklanek zaworowych i jest dosyć kosztowna.
@Crow7422: i to myslę, że jest najwiarygodniejsza metoda. Zależności nie ma. Raz na kablach przejedziesz 30 tysięcy, raz zrobisz 100 i dalej są sprawne. Ja pamiętam, że w drugim aucie miałem zestaw Denso IK20TT + NGK i po 50 tysiącach wszystko było jak nowe. Instalacja drugiej generacji, więc przy jakiejkolwiek zmianie wilgotności od razu bym poczuł różnicę.
Prawidłowo oporność mimo wyginania przewodu i jego końcówek nie powinna się zmieniać.