Aktywne Wpisy
![radziuxd](https://wykop.pl/cdn/c0834752/a44c51cb0c88e214b2018bcf7695a464573828eaa71ed5526448c8d4b6d2afdd,q60.jpg)
radziuxd +3
Teoretycznie każdy bąbel dyskwalifikuje oponę, ale nie mogę nie zapytać wykopowych ekspertów. Opony nie mają nawet miesiąca, ale #!$%@?łem się w dziurę tydzień temu. (╥﹏╥)
Jeździć obserwować czy na śmietnik?
#opony #pytanie #motoryzacja
Jeździć obserwować czy na śmietnik?
#opony #pytanie #motoryzacja
![radziuxd - Teoretycznie każdy bąbel dyskwalifikuje oponę, ale nie mogę nie zapytać wy...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/239c327f16508763cff48159c917c6099abae4b0d2386937b690a8bfe947e561,w150.jpg)
źródło: 1000044009
Pobierz![Bavarczyk](https://wykop.pl/cdn/c0834752/d36b1f2baa85fbc4b4377231c5e3d29e9336f79409de8c8757b4cc628f1fee7c,q60.jpg)
Bavarczyk +14
Mam takie ustrojstwo jak na zdjęciu.
1) Jaki filtr gazu trzeba zastosować (model, oznaczenie, rodzaj, typ - cokolwiek co pozwoli mi znaleźć odpowiedni filtr)
2) czy można filtr wymienić samodzielnie (domniemam,że obudowa jest rozbieralna)?
3) co jaki czas/przebieg wymieniać taki filtr? Czy też lepiej podchodzić do tego na zasadzie, że jak nic sie nie dzieje to nie ruszać?
4) czy wymiana kabli w instalacji jest obowiązkowa? Sterownik TECH-204
Z instalacją nic się nie dzieje. Auto na gazie chodzi prawidłowo (ma moc, spalanie 10,5L/100Km). Przejechałem ponad 20k a poprzedni właściciel 30k. Nie widzę nigdzie w papierach, żadnych wymian, konserwacji stąd powyższe pytania.
źródło: comment_5t6aa04kh2OBXzARKaOlxy1yY9LJvIEm.jpg
PobierzW starym meśku pojechałem na serwis gazowni przed urlopem żeby niespodzianek nie było w trasie. Filtr był wręcz skamieniały, osad się wykruszał z niego, gazownik po podłączeniu komputera stwierdził że ostatni serwis z regulacją musiał być robiony conajmniej 100k km wcześnie ;)
Żadnych problemów z gazownią nie miałem ani przed, ani po serwisie ;)
@Skwarek85: wyjmujesz stary filtr, jedziesz do sklepu, kupujesz nowy.
@Skwarek85: można. Obudowa jest rozbieralna. Zazwyczaj jest jeszcze ciut gazu w przewodach, więc uważaj, jak zdejmiesz pokrywę filtra, bo może ciut syknąć gazu.
@Zielony34 od świec
Żadnych przewodów się nie wymienia.
Bardziej się brudzi faza gazowa (ta na zdjęciu), od ciekłej.
Przewody zapłonowe wymienia się po sprawdzeniu ich kondycji.
@Skwarek85: tak, podstawa przy LPG to porządne świece, kable, cewki. Kable co 50 tysięcy jeśli jeździsz na czymś porządnym, jak NGK, czy Beru.
@Crow7422: jak sprawdzasz kondycję przewodów zapłonowych?
Potem zdjąć je i multimetrem zmierzyć oporność każdego z nich, jednocześnie kręcąc je i wyginając sprawdzić czy wartoś jest stała, i czy nie spada do zera.
Zazwyczaj gaziarz zwala na ukl zapłonowy mimo że nie w nim leży problem. Chociaż nie powiem fajnie się poprawia takie auta gdy przyjeżdża z nową cewką przewodami i świecami
@Skwarek85: jaki rok produkcji?
wiesz, że nie masz w Duratecu hydraulicznej kasacji luzów zaworowych? One są bardzo dobrymi silnikami, ale przy LPG trzeba kontrolować luz zaworowy, gdyż jego kasacja odbywa się za pomocą wymiany szklanek zaworowych i jest dosyć kosztowna.
@Crow7422: i to myslę, że jest najwiarygodniejsza metoda. Zależności nie ma. Raz na kablach przejedziesz 30 tysięcy, raz zrobisz 100 i dalej są sprawne. Ja pamiętam, że w drugim aucie miałem zestaw Denso IK20TT + NGK i po 50 tysiącach wszystko było jak nowe. Instalacja drugiej generacji, więc przy jakiejkolwiek zmianie wilgotności od razu bym poczuł różnicę.
Prawidłowo oporność mimo wyginania przewodu i jego końcówek nie powinna się zmieniać.