Wpis z mikrobloga

Pytanie z zakresu #motoryzacja do specjalistów od #lpg

Mam takie ustrojstwo jak na zdjęciu.
1) Jaki filtr gazu trzeba zastosować (model, oznaczenie, rodzaj, typ - cokolwiek co pozwoli mi znaleźć odpowiedni filtr)
2) czy można filtr wymienić samodzielnie (domniemam,że obudowa jest rozbieralna)?
3) co jaki czas/przebieg wymieniać taki filtr? Czy też lepiej podchodzić do tego na zasadzie, że jak nic sie nie dzieje to nie ruszać?
4) czy wymiana kabli w instalacji jest obowiązkowa? Sterownik TECH-204

Z instalacją nic się nie dzieje. Auto na gazie chodzi prawidłowo (ma moc, spalanie 10,5L/100Km). Przejechałem ponad 20k a poprzedni właściciel 30k. Nie widzę nigdzie w papierach, żadnych wymian, konserwacji stąd powyższe pytania.
Skwarek85 - Pytanie z zakresu #motoryzacja do specjalistów od #lpg

Mam takie ustro...

źródło: comment_5t6aa04kh2OBXzARKaOlxy1yY9LJvIEm.jpg

Pobierz
  • 15
  • Odpowiedz
@Skwarek85: prewencyjnie warto wymienić co te 10-15k km.
W starym meśku pojechałem na serwis gazowni przed urlopem żeby niespodzianek nie było w trasie. Filtr był wręcz skamieniały, osad się wykruszał z niego, gazownik po podłączeniu komputera stwierdził że ostatni serwis z regulacją musiał być robiony conajmniej 100k km wcześnie ;)
Żadnych problemów z gazownią nie miałem ani przed, ani po serwisie ;)
  • Odpowiedz
@Skwarek85: To chyba jest taki wkład: https://jacus.pl/wklad-filtra-fazy-lotnej-lpgtech-perfect-blue-wlokno-szklane-p-416.html ale i tak prędzej zatka się filtr fazy ciekłej (przy jego wymianie trzeba uważać aby się ciekłym lpg nie poparzyć). Układ LPG jest przygotowany na problemy z wydajnością podawania gazu i po prostu jak się filtry zatkają zacznie przełączać na benzynę tak jakby gazu brakowało (chyba że ktoś wstawił czujnik ciśnienia gazu przez filtrem fazy lotnej).
  • Odpowiedz
Jaki filtr gazu trzeba zastosować (model, oznaczenie, rodzaj, typ - cokolwiek co pozwoli mi znaleźć odpowiedni filtr)


@Skwarek85: wyjmujesz stary filtr, jedziesz do sklepu, kupujesz nowy.

czy można filtr wymienić samodzielnie (domniemam,że obudowa jest rozbieralna)?


@Skwarek85: można. Obudowa jest rozbieralna. Zazwyczaj jest jeszcze ciut gazu w przewodach, więc uważaj, jak zdejmiesz pokrywę filtra, bo może ciut syknąć gazu.

co jaki czas/przebieg wymieniać taki filtr? Czy też lepiej podchodzić do tego
  • Odpowiedz
@Skwarek85: Filtry co ~10-15k. Wymienic mozesz sam, filtrów szukaj na jacusiu.
Żadnych przewodów się nie wymienia.
Bardziej się brudzi faza gazowa (ta na zdjęciu), od ciekłej.
Przewody zapłonowe wymienia się po sprawdzeniu ich kondycji.
  • Odpowiedz
@Zielony34: Jak jadę do gazownika/mechanika to najczęściej jest tak: "proszę zostawić auto, zerknę później i dam znać. Możemy zrobić ale auto trzeba zostawić. Jak będzie do odbioru to zadzwonię"... I po tygodniu sam dzwonię bo brak kontaktu po czym słyszę "właśnie na warsztacie chłopaki wymieniają, proszę wieczorem podjechać" a jak przyjeżdzam to oczywiście nie jest zrobione "aa wiesz Pan, pilna robota wpadła, auto z *Tu wstaw dowolny problem wpadło na plac
  • Odpowiedz
od świec


@Skwarek85: tak, podstawa przy LPG to porządne świece, kable, cewki. Kable co 50 tysięcy jeśli jeździsz na czymś porządnym, jak NGK, czy Beru.

Przewody zapłonowe wymienia się po sprawdzeniu ich kondycji.


@Crow7422: jak sprawdzasz kondycję przewodów zapłonowych?
  • Odpowiedz
@Zielony34: Na kilka sposobów. Mgiełką wodną nad nimi pracującymi można sprawdzić stan izolacji czy są przebicia.
Potem zdjąć je i multimetrem zmierzyć oporność każdego z nich, jednocześnie kręcąc je i wyginając sprawdzić czy wartoś jest stała, i czy nie spada do zera.
Zazwyczaj gaziarz zwala na ukl zapłonowy mimo że nie w nim leży problem. Chociaż nie powiem fajnie się poprawia takie auta gdy przyjeżdża z nową cewką przewodami i świecami
  • Odpowiedz
polecisz, gdzie kupić jakieś porządne świece z przeznaczeniem pod LPG?


@Skwarek85: jaki rok produkcji?

wiesz, że nie masz w Duratecu hydraulicznej kasacji luzów zaworowych? One są bardzo dobrymi silnikami, ale przy LPG trzeba kontrolować luz zaworowy, gdyż jego kasacja odbywa się za pomocą wymiany szklanek zaworowych i jest dosyć kosztowna.
  • Odpowiedz
multimetrem zmierzyć oporność każdego z nich


@Crow7422: i to myslę, że jest najwiarygodniejsza metoda. Zależności nie ma. Raz na kablach przejedziesz 30 tysięcy, raz zrobisz 100 i dalej są sprawne. Ja pamiętam, że w drugim aucie miałem zestaw Denso IK20TT + NGK i po 50 tysiącach wszystko było jak nowe. Instalacja drugiej generacji, więc przy jakiejkolwiek zmianie wilgotności od razu bym poczuł różnicę.
  • Odpowiedz
@Zielony34: Oba testy muszą przejść pozytywnie, jeśli będą przebicia to taki przewód i tak nadaje się do kosza, bądź po druciarsku owinięcia izolacją. ( ͡º ͜ʖ͡º)
Prawidłowo oporność mimo wyginania przewodu i jego końcówek nie powinna się zmieniać.
  • Odpowiedz