Wpis z mikrobloga

#motocykle
Mirki, kontynuacja moich problemów z motocyklem.
Barton Hyper 125, świeżo po kolejnym przeglądzie gwarancyjnym, przejechane dopiero 1400 km. Od samego początku mam z nim problem.

Sytuacja na chwilę obecną wygląda tak, że na zimnym wszystko działa bardzo dobrze, odpala bez żadnego problemu. Po rozgrzaniu, na luzie zaczyna chodzić nierówno. Czasami obroty spadają tak, że się silnik zdusi. Wczoraj miałem taką sytuację (na szczęście już w garażu), że jak mi się zdusił to już nie chciał więcej odpalić. Tzn. wyglądało to tak, że odpalił (trzymałem odkręconą manetkę), doszedł do 6-7k obrotów i zaraz zgasł. Po tym kręcił tylko rozrusznikiem dopóki nie odczekałem kilku minut. Po odczekaniu, znowu odpalił najwyżej na sekundę. Dzisiaj z rana jak go odpaliłem, gdy był już zimny, odpalił bez najmniejszego problemu.

Gdzie może leżeć przyczyna? Jak pisałem, jestem świeżo po przeglądzie gwarancyjnym, gdzie zgłaszałem ten problem. Wymiana świecy i regulacje zostały wykonane ale niestety problem nadal pozostał. W serwisie stwierdzili, że u nich pomogło dolanie spirytusu do paliwa (zaczął im wtedy chodzić równiutko) i zalecili zatankowanie paliwa premium 98 (jestem jeszcze przed tankowaniem).

Czy ktoś ma jakąś inną teorię, gdzie może leżeć problem? Trochę to smutne, że obawiam zapuszczać się motocyklem w dalsze trasy z obawy na to, że mogę nim nie powrócić ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • 12
regulacje zostały wykonane


@Potfur: Rozumiem, że luz zaworów sprawdzili?

Jeżeli wszystkie mechaniczne teorie zostały wykluczone to problem jest elektryczny. Od fajki, przewodu, akumulatora, regulatora napięcia, wiązki głównej po takie gówno jak czujnik temperatury - jak jest w tym pojeździe.
@apee: Tak, rocznik 2018 na wtrysku. Kolejny "autoryzowany" serwis jest niestety w dalszej odległości.
@KurzeJajko: Stwierdzili, że mogło w baku się zebrać trochę wody, a spirytus podobno w takich sytuacjach pomaga.
@Jofiel: O luzie zaworowym wspomniałem im zaraz po przyjeździe do serwisu. Nie wiem jednak w 100% co robili, bo żadnego raportu tam nie dają ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@Potfur: jak po rozgrzaniu nie trybi to wygląda na typowy problem z luzami na zaworach i sama regulacja powinna rozwiązać problem. no i w ogóle jak ci nie wydali raportu co zrobili podczas przeglądu to nawet nie powinieneś im zapłacić.
@Potfur: Do sprawdzenia:
kolor świecy po zagrzaniu,
luz zaworowy na ciepło
stopień sprężania na ciepło
napięcie na aku przy rozruchu na ciepło.

Na wodę w baku to mi nie wygląda ale jak mówią o chinolach mechanicy: Panie to może być nawet błotnik.

Gx
jak kompresja jest na ciepło to nie ma po co sprawdzać luzów na ciepło.


@Gixaar: luzy sprawdza się na zimnym silniku. jeśli w tym typie silnika akurat luzy maleją na ciepło to przynajmniej ten zawór ssący w sytuacji opa przylega do gniazda podczas wszystkich czterech faz działania (przede wszystkich suwu ssącego) przez co mieszanka nie dostaje się do cylindra i silnik przestaje pracować. to by tłumaczyło, dlaczego silnik odpala po ostygnięciu,