Wpis z mikrobloga

Chyba jestem fanatykiem techniki zabytkowej. Zaczęło się niewinnie. W zeszłym roku zainteresowałem się historią telefonów komórkowych, poszczególnymi nazwami modeli, tym jak wyglądały itd. głównie firmy Nokia, ale nie tylko. Zapragnąłem mieć Nokię 3310 jako telefon kultowy, bohater niezliczonej ilości memów, itd. Kupiłem taką komórkę na allegro w zestawie z oryginalną ładowarką i nową oryginalną baterią. Później stwierdziłem, że to bardzo fajnie kolekcjonować przedmioty, które są już przestarzałe, nikomu niepotrzebne, ale wciąż działają i można je uratować od zapomnienia i zniszczenia. Wkrótce do mojej kolekcji dołączyły kasety magnetofonowe mojego ulubionego zespołu, które pochodziły z rozsprzedawanej prywatnej kolekcji jakiegoś innego fana. Odtwarzam je na mojej miniwieży obsługującej zarówno kasety jak i płyty CD lub na odtwarzaczu kaset w radiu w mojej AE86. Następnie Bunta przywiózł mi dwa analogowe aparaty fotograficzne - Zenita TTL i Kodaka Retinę, które przeszkadzały właścicielowi i chciał je wyrzucić, w zestawie była jeszcze jakaś radziecka niedziałająca lampa błyskowa. Potem zrobiłem deal ze swoimi dziadkami - kupiłem w sklepie nowy termowentylator, dałem go dziadkom, a w zamian dostałem kultowy termowentylator marki Farel typ OTW-2 zwany potocznie Farelką. Kiedy drudzy dziadkowie gościli w naszych skromnych progach, przywieźli mi książkę dotyczącą obsługi i eksploatacji Fiata 125p, później od tamtych pierwszych dziadków dostałem książkę telefoniczną. Ostatnio kurier przywiózł mi mój największy i najbardziej "z rozmachem" eksponat - maszynę do pisania marki Erika, którą wygrałem na licytacji na alledrogo. Cieszę się jak głupi kiedy na niej piszę a rodzina musi słuchać odgłosu walenia w klawisze. :D Wszystkie moje eksponaty są sprawne (z wyjątkiem wspomnianej lampy błyskowej), wszystkich częściej lub rzadziej używam, chciałbym zrobić w domu coś w rodzaju małego muzeum techniki. Macie pomysły jakie jeszcze rzeczy mógłbym nabyć do mojej kol