Wpis z mikrobloga

Niewykorzystane szanse polskiej kolei, czyli miliardy utopione w infrastrukturę <<< znalezisko
Polska kolej nie wykorzystuje efektów inwestycji infrastrukturalnych za miliardy euro. Czasy jazdy nie są skracane względem stanu sprzed remontów. Dlaczego? Oto kilka przykładów.

Wydatki w kwotach po 1-2 mld złotych dla jednej dużej inwestycji nie przekładają się na poprawę jakości podróży koleją w Polsce. Gorzej, o ile w przypadku nowootwieranych autostrady i dróg szybkiego ruchu kierowcy widzą efekty inwestycji z dnia na dzień – jazda trwa znacznie krócej i wygodniej, to na kolei brak jest takich rezultatów. Nakłady na inwestycje idą w miliardy złotych dla poszczególnych zadań, ale tylko PR-owcy potrafią kompletny brak wymiernych efektów przetoczyć na zapierający dech sukces.


I przykład z artykułu R-K Nowe tory, stare prędkości, jeden z wielu:

(...) Linia nr 6 Rail Baltika – obydwa tory od Wołomina Słonecznej do Sadownego [50 km]

już trzeci rok jest tu prędkość 130 km/h zamiast 160 km/h

Wyjaśnienie PLK: W tym przypadku konieczne jest zakończenie przebudowy układu zasilania sieci trakcyjnej. Przebudowywane są kolejne podstacje.

Nasz komentarz: Ten odcinek został dwutorowo zamknięty w 2014 roku, by zakończyć prace przed końcem 2015 roku. Dalszy komentarz jest tu zbędny.


Artykuł w powiązanych, zdjęcie ilustracyjne pochodzi z tego artykułu, fot. Grzegorz Koclęga.

#polska #kolej #pkp #pociagi #zainteresowania
BaronAlvonPuciPusia - Niewykorzystane szanse polskiej kolei, czyli miliardy utopione ...

źródło: comment_CSdVRqSc2hrgxfQfOUtZ8xc16K197xSG.jpg

Pobierz
  • 5