Wpis z mikrobloga

@putinex: wiesz czemu w czarnym kolorze, bo taki najszybciej wysychał. Produkcja taśmowa, wiele patentów i najważniejsze czyli dostępność. Nie twierdzę, że musk nic nie dokonał, ale takie porównanie to dla mnie jest jak porównanie gołoty z mikem tysonem. Kilka razy się przejedzie elektrykiem i już ekspert, może rycerzyki to łykną ale wykop już nie( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Bomboniusz1986: poczekajmy jeszcze kilkanaście lat, zobaczymy jaką cenę i ilość produkcji osiągnie Tesla.

Tak naprawde porównania mają jakiś sens bo Elon dał ludziom samochód elektryczny w cenie takiej że jest normalnie dostępny w jego kraju, a nawet stosunkowo tani. A podejrzewam że przy produkcji jeszcze bardziej masowej może być jeszcze tańszy. jakieś tam porównanie można nawiązać.
@justkilling: Tesla w USA nie jest w cale tania, cena plasuje się na poziomie BMW. Muskowi nie chodzi o dawaniu ludziom samochodu elektrycznego żeby odciążyć planetę, on chce zarobić pieniądze nic więcej a głupiemu pospulstu sprzedaje bajeczkę że jest biznesmenem nowej generacji czerpiącym radość z robienia czegoś dobrego. To samo ze SpaceX mają fany PR, ale firm które robią to samo jest więcej ale nie inwestują w PR wśród ludzi bo
@draki92: No tak, ford dawał z dobroci serca samochody, nie były tanie dlatego że wprowadził wtedy rewolucyjną technologię i po prostu koszty produkcji spadły, wcale nie chciał zarobić.

Czysta cena tak. W praktyce po dopłatach rządowych (wszelkiego rodzaju ulgi podatkowe miedzy innymi) i przeliczeniu eksploatacji przez 2 pierwsza lata cena plasuje się na poziomie chevroleta w sedanie, czy innej toyoty.
@draki92: wszedłem na konfigurator dla USA, wziąłem najtańszą jaką się da. 83 koła dolarów. Także przeciętna amerykańska rodzina raczej średnio się na to zdecyduje. Dla porównania za 75,5 koła można dostać jakąś biedniejszą wersję bmw M550i.
@nasalislarvatus: swoją drogą, na jaki konfigurator wszedłeś? Bo ja również na nim właśnie jestem i model 3 jest od 49k$ a model S od tych 83k$

Tylko że model S to nie jest zykły sedan a auto które było projektowane jako model niby-sportowy. Porównujmy może jednak do siebie sedany dla mas, co?
@draki92: 35k$ przed podatkiem. Cytuję ze strony BMW

"Starting MSRP $34,900

MSRP excludes destination & handling fee of $995, tax, title, license, and registration.""

W dodatku ma słabsze osiągi i może materiały w środku są lepsze ale wyposażenie już niekoniecznie.

Więc tak, płacisz jakąś 1/4 więcej za samochód szybszy, ale za samochód bezobsługowy praktycznie. W #!$%@? masz filtry, oleje i takie akcje (a wszystko musisz wymieniać w ASO żeby nie stracić
@draki92: A no i jeszcze jedno - w większości stanów nie płacisz za elektryki corocznego podatku od auta (a te skalują się różnie - od wieku -nowsze płacą więcej, gdzieniegdzie nawet 2% wartości auta w 1 roku spadające do 0.45% w 5 roku i dalej - tak jest np. w Colorado, wartości auta, lub masy) ale zawsze to te pare groszy które ucieka.

Oczywiście są takie stany jak Delaware gdzie płacisz
@justkilling: Generalnie ceny są w USA podawane bez tak zwanego podatku stanowego, coś pomiędzy VAT i podatkiem dochodowym. Tesle też trzeba serwisować ( jest o tym blog na polskim youtubie) i wcale to nie jest takie tanie. Jest wiele opinii że Tesla ma tragiczną jakość, jak dla mnie samochód elektryczny ma zbyt wysoką cene zakupy, zbyt długi czas ładowania i za mały zasięg przy braku stacji ładowania. Jeszcze za wcześnie na
@justkilling: Jego Leaf ma zasięg 200km, po mieście może i da rade ale w trasę nie pojadę bo stanę gdzieś. Zresztą zasięg 600km w Tesli też słabo ma się do zasięgu mojego diesla, który pokonuje ~800 km na jednym tankowaniu przy ekonomicznej jeździe w trasie.