Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Chcę pomóc młodemu kuzynowi, który właśnie skończył liceum, chcę zasponsorować mu założenie własnej firmy i w ten sposób załatwić mu pracę na pełen etat. Studia normalnie zaczyna w tym roku, bo dobrze zdał maturę, ja w jego wieku popełniłem ten błąd, że skupiłem się wyłącznie na studiach, potem była praca etatowa i to wszystko opóźniło założenie firmy. Miał ze mną okazję kilka razy pracować i pracując u Januszy w wakacje, więc wie jak wspaniała jest niezależność i magia własnej działalności gospodarczej.

Pomyślałem o sprzedaży przez Allegro, ewentualnie inne platformy sprzedażowe, lub założeniu sklepu internetowego, cały feler polega na tym, że chociaż mam trzy spółki zajmują się one wyłącznie usługi, nie mam za cholerę doświadczenia ani wiedzy w sprzedaży produktów.

Czy możecie mi doradzić czy istnieją jakieś rankingi internetowe popularności produktów na Allegro lub czy z własnego doświadczenia wiecie o zapotrzebowaniu na rynku? Lub w ogóle jak można coś sprzedawać oprócz Allegro i sklepów internetowych? Lepsza jest elektronika, odzież czy zupełnie coś innego?

Ja ze swojego punktu widzenia widzę same przeszkody, rynek jest tak nasycony wszystkim, że nie wiadomo czego się złapać, wszędzie da się kupić wszystko, a jednak ludzie zaczynają handel na Allegro i jakoś im to idzie.

Możecie mi coś doradzić? Albo odwieść mnie od tego pomysłu? A może zrobić coś innego? Wybrałem sprzedaż bo jest najłatwiejsza, usługa wymaga zbudowania zespołu i oferowania czegoś konfigurowalnego, wymaga budowania relacji z klientami przez dłuższy czas, sprzedaż jest konkretna, szybka, impulsowa, zyski są mniejsze ale szybsze, stąd taki pomysł.

Help me, mikro.

Inb4 geniusze komedii z propozycjami typu "niech sprzedaje hehe narkotyki" albo "niech robi hehe patostreamy".

#biznes #wlasnafirma #wlasnadzialalnosc #firma #sprzedaz

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną