Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Mam problem związany z byciem za bardzo zaangażowanym w pracę lub przyjemności. Potrafię skupić się tylko na jednej rzeczy jednocześnie - w takim sensie, że albo jestem w 100% zajęty pracą (czyli podczas bycia w biurze oraz w domu myślę o pracy, udoskonalam się w niej przez ten cały czas) albo olewam pracę i dążę ku rozrywce.

#!$%@? mnie to, bo jak się już wciągnę w coś to jest problem się z tego wyciągnąć. Kupiłem sobie perkusję i w zasadzie nie wiem po co, żałuję, że to zrobiłem. Jak się wciągnę w pracę (jestem programistą) to cały czas się uczę w domu. Jak zacznę grać na perkusji to nie chce mi się wracać do pracy.

Ktoś ma podobnie lub ma jakieś rady jak z tym walczyć? Chciałbym mieć zdrowy work/life balance, ale zauważyłem, że dopóki nie jestem w 100% zaangażowany w coś, to jestem w tym słaby i nie czuje bym się rozwijał.
#praca #psychologia

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: kwasnydeszcz
Dodatek wspierany przez: Nie siedź w domu w ferie i w wakacje
  • 9
@AnonimoweMirkoWyznania: karwa, mam to samo. Jak siadałem kiedyś do programowania to siedziałem do totalnego zmęczenia. Teraz robię inaczej, godzina/2 dziennie na naukę/prace a później jakieś inne zajęcie. Efektywność wzrasta.
- poczytaj o perfekcjonizmie i pułapkach z nim związanych
- ustal priorytety tego czym masz się w danym dniu zajmować
- na ich podstawie planuj z góry ile poświęcisz na którą czynność i próbuj się trzymać, nawet jeśli początkowo się nie udaje
- jeśli po dłuższym czasie nie będziesz w stanie trzymać się planu lub przerwać którejś czynności, będzie to powodować rozdrażnienie lub spadek nastroju możesz się udać do psychoterapeuty aby z